Gå til innhold

Bar-historier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av noen andre tråder som handler om situasjoner man havner oppi når man jobber i butikk og service-yrket. Noen som jobber i bar her som har noen artige historier å dele, eller fra den andre siden av bardisken?

Jobber selv på en brun pub og kunne nok skrevet en bok om morsomme og irriterende episoder.

Begynner å bli litt smålei typiske fylliker som ikke eier sosiale antenner, og som MÅ sitte ved bardisken og stirre på deg. Var en episode igår at det var helt tomt i lokalet, og en virkelig pratesyk mann kom opp og satte seg. Begynte med at han ikke ville betale for ølen med en gang og heller skulle betale når han gikk. Greit at noen kriter, men så er det også sånn at man ikke går i butikken, plukker opp et brød og sier til betjeningen at man betaler neste dag... Men når jeg var på bakrommet og rydda der presterer han og si at jeg er betalt for å prate og underholde han! Klarte ikke å dy meg og sa at da får han heller kjøpe seg en hore, jeg er ansatt for å sjenke øl! Ble med den ene ølen gitt :fnise:

Og jada, jeg er på utkikk etter en annen jobb, for sevice-yrket er virkelig noe jeg ikke passer til! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper sjefen din vet dette.. det går ann å beherske seg litt.. han kommer nok aldri igjen. dette går utover arbeidsplassen din. vil du sjefen din så mye vondt?

Skrevet

håper sjefen din vet dette.. det går ann å beherske seg litt.. han kommer nok aldri igjen. dette går utover arbeidsplassen din. vil du sjefen din så mye vondt?

Vet du, det er faktisk helt greit å si det som ts sa til han gjesten. Hun er faktisk ikke betalt for å underholde han. At hun brukte den rolige tiden på jobb til å rydde på bakrommet i stedet for å bli sikla på av en gjest er bare bra. Det går faktisk ikke ut over arbeidsplassen at den der type gjester ikke kommer igjen, det er nok av hyggeilge normale gjester å ta av.

FOr øvrig har jeg hatt min del av rare gjester. Hadde en som fikk et raseriutbrudd og kasta en stol etter en annen gjest. Da jeg gikk bort til han og sa at han ikke fikk mer å drikke og at han måtte gå ble han kjempesint og "truet" med å aldri komme tilbake mer, haha.

Hadde også en gjest som ble kjempesur fordi jeg ikke ville spille Bo Kaspers orkester. Dette var på en av byens mer kredible rockesteder.

jeg: beklager men baren er stengt

gjest: helt stengt?-----

Jeg: det blir nok ikke noe å drikke på deg i dag, du greier jo ikke å stå oppreist en gang.

Gjesten: jamen.. jeg har stol!

Skrevet

Sjefen min vet om dette ja, han ler bare av det, han vil heller ikke ha slike kunder der. Kan fint være hyggelig og prate med folk, men grensa går ved å bli beordret til å gjøre det, det kan de selv betale andre for ;) Som AB over her skreiv så er det ikke frekke folk noe tap for stedet, det er nok av andre allrighte kunder. Skal da være hyggelig å være på jobb også. Kun sjefen min kan fortelle meg hva jeg skal gjøre. Og jeg sa det i en halvveis spøkefull tone. Man skal ikke la seg bli herset med uansett yrke :)

AB: Merkelig at folk aldri skjønner når de har fått nok selv, forsøker alltid å finne et smuthull for å få mer servering :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...