AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Det har seg sånn at jeg bor i et veldig gammelt hus med 4 leiligheter i. Under meg har jeg et gammelt ektepar som krangler så busta fyker! De er 60 og 80 år gamle etter hva jeg har forstått. Hun er pillemisbruker, han er bare fjern. Her vi bor er det utrolig lytt siden det er så gammelt, noe de ikke tar hensyn til. Jeg hører daglig (døgnet rundt faktisk) at de krangler og kjefter på hverandre. Jeg har bare bodd her i 14dager, men jeg er allerede drittlei! Litt morsomt å høre hva de krangler om, men man blir fort lei, spesielt når dette skjer døgnet rundt som sagt. En kveld når jeg holdt på å sovne, våknet jeg av et helvetes til leven, dørene smalt og kjeften gikk. Mannen ble kastet ut og politiet måtte komme for å få han inn igjen. Dette var klokken halv 3 på natten og jeg skulle på et møte tidlig neste morgen og trengte all den søvn jeg kunne få. Jeg sovnet ikke før halv 5. De har en liten papilon på 1 år som må leve med denne kranglingen. Jeg hører den bjeffe og gneldre når det står på som verst. Synes synd i stakkaren. Den blir fôret med is og sjokoladeplate hver kveld, noe som er livsfarlig for en liten hund. Har prøvd å sagt det til hun som har han, men hun vil ikke høre på meg. Jeg har selv to hunder. To tisper. Ei på 6 år og valpen hennes på 4 mnder. De får ikke til å slå seg til ro når det konstant bråker og smeller dører der nede i leiligheten. Det er som sagt veldig lytt her. Den eldste tispen ligger og knurrer når de setter i gang og jeg får ikke roet henne ned selv om jeg går lange turer med henne. Jeg har vært i kontakt med huseier og han syntes det var veldig bra at jeg sa ifra om bråket og lovte å snakke med de. Tviler på at han har gjort det.. Skal kontakte huseier igjen i dag for dette går bare ikke i lengden. Da er spørsmålet mitt: Kan han si opp leieavtalen han har med de pga bråk, ordenforstyrrelse og dårlig oppførsel? Er det noe han kan gjøre for å få de til å roe seg og ta hensyn til at det faktisk bor andre folk her og at det er veldig lytt? Vil jo gjerne sove om natten...
Gjest badeand1 Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Bruk ørepropper. Litt drastisk å få de kasta ut syns jeg.
Gjest badeand1 Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 De har en liten papilon på 1 år som må leve med denne kranglingen. Jeg hører den bjeffe og gneldre når det står på som verst. Synes synd i stakkaren. Den blir fôret med is og sjokoladeplate hver kveld, noe som er livsfarlig for en liten hund. Har prøvd å sagt det til hun som har han, men hun vil ikke høre på meg. da hadde jeg kontakta mattilsynet.. sjokolade er jo drepen for hunder.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Hjelper desverre ikke med ørepropper når de slenger dørene så hardt at halve huset rister. Det skrangler i glassene her oppe. Det er ikke bare lydene, men ting flytter på seg her oppe også når de holder på. Det bor tre unger over meg, de går nok i 5-7.klase tror jeg, de ser i allefall såpass voksne ut, men de hører jeg ingenting av. Det er de to gamle ned som bråker mest. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Vel.. Bråket har ikke gitt seg. De krangler like ille fortsatt så nå har jeg sendt en mail til politiet. Håper de tar kontakt med de for å få de til å roe seg. for det hjelper i allefall ikke at jeg sier noe. Har prøvd å sagt på en hyggelig måte at de kanskje burde roe seg ned litt og ikke bråke og kjefte slik, men da fikk jeg til svar at jeg måtte kjøpe meg ørepropper og bare gi faan. Jeg vet heller aldri hvor jeg har de. En dag sa gubben til meg at jeg kunne parkere i gårdsplassen, på plassen hans (vi har egentlig en plass hver i gårdsplassen, men siden de har to biler og fordi de flyttet dit først, så får jeg ikke parkeringsplass sier de). Jeg tok imot tilbudet og sa at de måtte bare si ifra når de skulle ha tilbake plassen. Det skulle de.. En dag jeg var ute med hundene, kom denne gubben kjørende og parkerte der jeg vanligvis parkerte. Han gikk ut av bilen, gikk imot meg og jeg prøvde å være hyggelig med å si hei. Han sa ingenting, helt til han kom helt inntil meg og kjeftet på meg og sa at jeg måtte flytte "den jævla bilen" min! Det kunne jeg gjøre, om han bare roet seg og ikke sto der og ropte til meg. Men han ga seg ikke. Nå gikk det på utseende! Jeg fikk høre hvor stygg, feit og lat jeg var. Ingenting av dette stemte. Feit, ja mulig. Lat? Nei. Uansett så var jeg livredd for hva han kunne finne på. Han så tydelig ruset ut, men hva han var ruset på er uvisst. Nylig kræsjet kvinnen bilen sin i fylla. Var først full fest her nede, så spølte plutselig bilen hennes ut fra gården, og da hun kom tilbake så var bilen ødelagt. Hehe, må jo bare le litt. De skal jo tross alt være voksne, men de krangler som to 5åringer. Får håpe de får politiet på dør en dag i allefall...
Aldrisur Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Bråk fra september til i dag? Hvis ikke huseier er villig til å ordne opp bør du kanskje overveie å flytte? Hva med de andre naboene, blir de ikke plaget bråket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå