Gå til innhold

Stygge blikk fra folk i butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut en ting! Hver gang jeg er i butikken med ungen min som er midt i den verste trassalderen, får jeg og ungen stygge blikk fra mange folk. Akkurat som de tenker "få den drittungen din til å tie stille" eller noe i den duren. Det hender faktisk at ungen MÅ være med i butikken, og unger trasser. De skriker og hyler når de ikke får det de vil ha. Man får ikke gjort så jævlig mye med det, og jeg skulle ønske folk kunne skjerpe seg og dra øya til seg. De har da vel hatt unger selv, og vet hvordan det er? Det er ikke mye gøy for meg som mor heller, å føle at folk tenker at jeg må oppdra ungen min bedre osv.. Jeg gjør virkelig så godt jeg kan, men når jeg må ha ham med i butikken og han begynner å trasse og hyle, da er det svært lite som hjelper. Prøver bare å være så rask jeg kan med handlingen og komme meg ut derifra, noe som ofte fører til at noe blir glemt. En dag kommer jeg seriøst til å spørre dem som stirrer om hva pokker de glaner på!

Fler som opplever dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg frøkna med ytterst sjeldent for å handle, men noen ganger må man bare.

Og da føler jeg som deg! Ikke noe artig med alle de stygge blikkene.

Skrevet

Skal ærlig innrømme at jeg er en av de som stirrer stygt på "sånne" foreldre og barn!! Men de jeg har sett gir etter for hylinga, og gir de godteri for å få de til å være stille!!! Det syns jeg fortjener stygge blikk.

Men, mødre som gjør sitt beste og alikevell har en skrikerunge på slep får ikke stygge blikk av meg, men det er desverre sjelden jeg ser...

• Liker 38
Skrevet

Det er nok ikke bare fordi ungen hyler, men fordi du sier du ikke kan gjøre noe med det.

At en unge hyler i butikken kan man ikke bli sur for, men hvis foreldrene ikke en gang prøver å få den til å slutte tror jeg mange finner det irriterende.

• Liker 40
Skrevet

Hvis jeg måtte hørt på hylingen til din unge mens jeg handlet så hadde jeg nok kikka litt stygt på deg.

Hadde du i tillegg spurt hva jeg glodde på så hadde du fått vite det:

Jo, jeg glor på en drittunge og en mor som ikke tar tak i at han plager en hel butikk!

• Liker 42
Skrevet

Selvsagt er det fint mulig å lære unger å ikke hyle i butikken, å lære dem oppdragelse som du sier. Men når ungen er to år er det begrenset hvor mye h*n forstår! Det er ikke gjort over natta det å lære et barn oppdragelse, og i mellomtiden må man faktisk ha med ungene på butikken en gang i blant. Når skal folk forstå at barn er barn, noen er i en periode av livet sitt der det er mer skriking enn ellers, og at det ikke alltid er så enkelt å få de til å være stille i enkelte situasjoner?

I stedet for å glane stygt og irritere deg over et trassete barn de ti minuttene du er i butikken, prøv å ignorer oss istedet!! Mye bedre for alle parter.

• Liker 8
Skrevet

Jo, jeg glor på en drittunge og en mor som ikke tar tak i at han plager en hel butikk!

Jeg prøver faktisk å gjøre de jeg kan for å stoppe hylingen, tro meg! Og det skrev jeg i startinnlegget også.

Skrevet

"At en unge hyler i butikken kan man ikke bli sur for, men hvis foreldrene ikke en gang prøver å få den til å slutte tror jeg mange finner det irriterende"

Eh..har dere kanskje ikke tenkt på at foreldrene ignorerer barnet for en grunn?? Barnet hyler og maser fordi h*un vil ha oppmerksomhet.

Jeg tenker akkurat det motsatte, jeg blir glad når jeg ser at foreldrene ikke gir barnet oppmerksomheten h*un vil ha..

Og tåler du ikke 5 min med litt gråt og mas?? herregud, slapp av.

• Liker 6
Skrevet

Skal ærlig innrømme at jeg er en av de som stirrer stygt på "sånne" foreldre og barn!! Men de jeg har sett gir etter for hylinga, og gir de godteri for å få de til å være stille!!! Det syns jeg fortjener stygge blikk.

Men, mødre som gjør sitt beste og alikevell har en skrikerunge på slep får ikke stygge blikk av meg, men det er desverre sjelden jeg ser...

Her gjør jeg mitt beste, og nekter å gi etter fordi en traseen toåring har lyst på mariekjeks. Når jeg har forklart henne hvorfor to ganger, tar jeg henne bare under armen, så får hun hyle, og folk glane.

• Liker 8
Skrevet

Jeg prøver faktisk å gjøre de jeg kan for å stoppe hylingen, tro meg! Og det skrev jeg i startinnlegget også.

Da gjør du det tydeligvis feil! Det er mange unger som er rolige i butikken. Det er sånne som din som gjør det plagsomt å handle.

• Liker 13
Skrevet

Da gjør du det tydeligvis feil! Det er mange unger som er rolige i butikken. Det er sånne som din som gjør det plagsomt å handle.

Har det noen gang slått deg at unger er forskjellige? Akkurat som voksne.. Noen er surmagra, som deg, mens andre har empati og forstår fortvilte foreldre..

• Liker 15
Skrevet

Du får bare finne deg i at folk ser stygt på deg.

• Liker 14
Skrevet

Jeg sier ifra til ungen jeg :Nikke:

Da blir ungen stille og moren forbannet. Men hun prøver i det minste ikke å sprenge trommehinnene mine, så da foretrekker jeg det.

• Liker 27
Skrevet

Dette blir litt av det samme som alle de utallige trådene om "amming i offentligheten", "bytte bleie på cafebordet", "innse at babyen min skriker på flyet". Ja, u name it.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en av de som kan gi noen stygge blikk, og er egentlig litt irritert over mødre som alltid skal ha verden til å snurre rundt dem. Jeg forstår at babyer må ha mat, også på kafe. Jeg forstår at det er vanskelig å få ett spedbarn til å være stille på ett fly, og jeg vet at barn i sin verste trassalder sikkert er vanskelig å håndtere i butikken. Det jeg kunne ønske mange mødre forstod var at når de har planer om å bryte alle tegn på ro og fred, så må man også forvente å få tilsendt noen stygge blikk her og der. Personlig syns jeg barneskrik er noe av den mest skjærende lyden jeg kan tenke meg, men det får nå da være mitt problem.

• Liker 23
Skrevet

Jeg sier ifra til ungen jeg :Nikke:

Da blir ungen stille og moren forbannet. Men hun prøver i det minste ikke å sprenge trommehinnene mine, så da foretrekker jeg det.

Jeg hadde blitt glad jeg, om noen fikk ungen min til å ikke trasse :)

• Liker 4
Skrevet

Ærlig talt?! Folk OG unger er forskjellige! Og den ungen du ser som er rolig i butikken en gang, er kanskje trassig og hylskriker neste gang da du ikke er der! Det er slike sure mennesker som deg som gjør det plagsomt å handle.

• Liker 3
Skrevet

Har det noen gang slått deg at unger er forskjellige? Akkurat som voksne.. Noen er surmagra, som deg, mens andre har empati og forstår fortvilte foreldre..

Jeg går ikke i butikken for å føle empati med folk. Jeg går i butikken for å handle!!

Hva med at DERE kan ha empati med andre kunder og faktisk ta HENSYN!

• Liker 16
Skrevet

Jeg går ikke i butikken for å føle empati med folk. Jeg går i butikken for å handle!!

Vel, det er ikke vi som ikke tar hensyn her. Vi er også på butikken for å handle, hvorfor skulle vi vise hensyn til deg og skrikerungen din, når du ikke viser hensyn til oss?

• Liker 16
Skrevet (endret)

Nå har jeg som sagt veldig sjeldent med meg frøkna i butikken, men hva mener du med å ta hensyn? Gi etter for en trassen unge og la den stappe seg mett på godteri i butikken, slik at du får en rolig handel?

Endret av Annaires
  • Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...