Gå til innhold

Bryllup i New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i vinter i New York.

Alt er planlagt, bortsett fra hvor vi skal spise..

Er det noen som har noen gode restauranttips i New York?

Vi er to par, og vil ha noe med høy standard.

Håper noen kan hjelpe oss!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Boathouse! Fantastisk, fantastisk sted, men ekstremt populært da, så det kan nok bli vanskelig.

Maten er herlig og omgivelsene er nydelige (:

Skrevet

The Boathouse! Fantastisk, fantastisk sted, men ekstremt populært da, så det kan nok bli vanskelig.

Maten er herlig og omgivelsene er nydelige (:

Tror du de er fullbooket for slutten av vinteren allerede?

Skrevet (endret)

Vi gifter oss i vinter i New York.

Alt er planlagt, bortsett fra hvor vi skal spise..

Er det noen som har noen gode restauranttips i New York?

Vi er to par, og vil ha noe med høy standard.

Håper noen kan hjelpe oss!

:)

Ååååå - New York!! *drømmende blikk*

Vi tenkte litt på det selv, men tenkte at det er litt guffent og kaldt der i november (som er vår bryllupsmåned) - men det er kanskje ikke så ille?

Nå har jo vi egentlig bestemt oss for Italia, men når jeg så innlegget ditt fikk jeg kjempelyst til å vurdere New York igjen..!! :jepp:

Jeg hadde ingen gode forslag forøvrig, måtte bare kommentere, hehe :flau:

Endret av Adriane
Skrevet

Ååååå - New York!! *drømmende blikk*

Vi tenkte litt på det selv, men tenkte at det er litt guffent og kaldt der i november (som er vår bryllupsmåned) - men det er kanskje ikke så ille?

Nå har jo vi egentlig bestemt oss for Italia, men når jeg så innlegget ditt fikk jeg kjempelyst til å vurdere New York igjen..!! :jupp:

Jeg hadde ingen gode forslag forøvrig, måtte bare kommentere, hehe :flau:

Har vært i New York flere ganger thanksgivinghelgen (siste i november), og har som regel hatt fint v¨ær. Sol og rundt 12-14 grader.

Gleder oss vanvinntig, og det er en drøm som går i oppfyllelse ;)

Skrevet

Tao skal visstnok være veldig bra.

Ellers kan dere jo ta middagen på Buddakan, stedet der Carrie og Mr. Big hadde sin rehearsal dinner ;) Har vært kjapt innom der selv, men ikke for å spise. Lokalet var imidlertid helt fantastisk, og maten tror jeg er en slags moderne, asiatisk fusion. Ligger i Meatpacking District.

http://www.buddakannyc.com/

Skrevet

Uæh, nå glemte jeg helt det jeg EGENTLIG ville skrive!!

Hvor skal dere gifte dere? Regner nesten med at du svarer sjømannskirken, men håper på et alternativ...? :) NY hadde vært på toppen av min liste om det var mulig å gifte seg borgelig der!

Skrevet

Jeg ville kanskje vurdert å få denne flyttet over til Reiseliv-underforumet, da får du sikkert enda mer hjelp :)

Skrevet

Buddakan har kjempegod mat (spesielt dessertene) og atmosfære, absolutt noe å sjekke ut:)

Skrevet

Uæh, nå glemte jeg helt det jeg EGENTLIG ville skrive!!

Hvor skal dere gifte dere? Regner nesten med at du svarer sjømannskirken, men håper på et alternativ...? :) NY hadde vært på toppen av min liste om det var mulig å gifte seg borgelig der!

Det er ikke mulig å gifte seg borgelig der om man ikke er amerikansk statsborger, så det er nok sjømannskirken ja ;)

Takk for tips forresten!

Kom gjerne med fler!

Skrevet

Ikke mulig?

Hmmm.. finleste ikke riktig alt i denne lenken, men kunne ikke se at det var krav om å være amerikansk statsborger..

HER

Skrevet

Ikke mulig?

Hmmm.. finleste ikke riktig alt i denne lenken, men kunne ikke se at det var krav om å være amerikansk statsborger..

HER

Hva har møbler med saken å gjøre egentlig?

Skrevet

Hva har møbler med saken å gjøre egentlig?

Ha ha... da hang det fast en annen link som ble lagt til et helt annet forum!!

Jeg fulgte

DENNE linken til forrige innlegg :fnise:

Skrevet

Har vært i New York flere ganger thanksgivinghelgen (siste i november), og har som regel hatt fint v¨ær. Sol og rundt 12-14 grader.

Gleder oss vanvinntig, og det er en drøm som går i oppfyllelse ;)

Jøss. Da er det jo faktisk ikke helt feil :)

Bare synd det er så lang reise. Kjipt når man skal ha med et lite barn på turen. Men... kanskje bryllupsreisen kan gå til New York! Dette må vurderes :jepp:

Jeg så forresten nå også at man sannsynligvis må gifte seg i Sjømannskirken, og det er ikke et alternativ for oss.

Skjønner godt at dere gleder dere vanvittig - NY er jo bare en helt fantastisk by. Den fester seg liksom i sjela når man har vært der en gang. Man lengter tilbake. Helt merkelig :)

Håper dere finner et bra sted å spise og feire!

Skrevet

Jøss. Da er det jo faktisk ikke helt feil :)

Bare synd det er så lang reise. Kjipt når man skal ha med et lite barn på turen. Men... kanskje bryllupsreisen kan gå til New York! Dette må vurderes :jepp:

Jeg så forresten nå også at man sannsynligvis må gifte seg i Sjømannskirken, og det er ikke et alternativ for oss.

Skjønner godt at dere gleder dere vanvittig - NY er jo bare en helt fantastisk by. Den fester seg liksom i sjela når man har vært der en gang. Man lengter tilbake. Helt merkelig :)

Håper dere finner et bra sted å spise og feire!

Man kan gifte seg i City Hall :) Det var i hvert fall det jeg fikk opp da jeg googlet.

Mona Grudt brukte visstnok Human-Etisk Forbund da hun giftet seg i New York, men da må minst en av dere være medlem. Fordelen er at man da har flere valgmuligheter for hvor man vil ha seremonien.

Skrevet

Man kan gifte seg i City Hall :) Det var i hvert fall det jeg fikk opp da jeg googlet.

Mona Grudt brukte visstnok Human-Etisk Forbund da hun giftet seg i New York, men da må minst en av dere være medlem. Fordelen er at man da har flere valgmuligheter for hvor man vil ha seremonien.

Åja, går det an? Vi er begge medlem av HEF! Hmmm... nå ble jeg brått veldig usikker... Hadde vært fantastisk å gifte seg i New York! Men... så var det dette med den lange reiseveien da, og et lite barn. Nåja, vi kan tenke litt på det. Intet er skrevet i stein foreløpig :)

Takk for tipset, Samulita! :klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg sendte mail til HEF (denne uken), og de sa de ikke gjorde noen vielser i utlandet?

Ellers ser vi på Daniel og One if by Land Two if by Sea som muligheter for oss neste år :)

Endret av Serenity88
Skrevet

Mona Grudt er også gift med en amerikaner, derfor andre regler... Det har ikke noe med USA å gjøre, men at vigselen ikke blir godkjent i Norge om det gjøres av andre enn Sjømannskirken...

Slik har jeg blitt fortalt (fått mail og telefonbeskjeder av forskjellige distanser).

Skrevet

Mona Grudt er også gift med en amerikaner, derfor andre regler... Det har ikke noe med USA å gjøre, men at vigselen ikke blir godkjent i Norge om det gjøres av andre enn Sjømannskirken...

Slik har jeg blitt fortalt (fått mail og telefonbeskjeder av forskjellige distanser).

Aha!! Ja, der kan du se!

Sorry til deg som fikk forhåpninger nå :flau:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...