Gå til innhold

Mugg under maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å male stua, og oppdaget blærer i skillet mellom tak/vegg. Fjernet malingen og det lukter tydlig mugg. Har kjøpt tec7 som skal være god mot sopp, som blir en slags sparkel i skjøtet.

Spørsmålet er da om vi tør legge på dette, uten å utbedre hva som skylder blæringen. Vil det være risikabelt å tette igjen, og male over?!

Noen med lignende problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er dumt å ikke finne ut hva som er årsaken og utbedre skaden. Å male over fjerner ikke problemet, bare dekker over.

• Liker 1
Skrevet (endret)

kan jo starte med å måle fuktighetsprosenten i veggen. vi gjorde det da vi oppdaget mugg i en leilighet som vi leide (fant i ettertid ut via folk som har bodd der tidligere at det har vært mugg der i alle år, bare malt over på nytt før utleie) og når vi målte, fant vi ut at det var over 60 prosent vann i veggen! nesten rart at veggen sto.

vi flytta jo få dager senere, men vet de bare malte over å leide ut igjen (jeg vet nemlig hvem hun er hun som leide etter oss, og hun hadde en liten datter med astma, så måtte jo si i fra). og ganske riktig, få måneder senere kom det tilbake.

ved å måle vil du finne ut om det er omfattende, og mye fuktighet i veggen, og er det det, kan du banne på at det kommer tilbake. da bør det gjøres noe ordentlig med, blir vrient å bare ytterbehandle, og male over.

lykke til, håper det ordner seg for dere! :)

Endret av Namine
Skrevet

Er veggen våt er det all grunn til å åpne den.

Har en følelse av at denne veggen ligger under bakkenivå.

Eller er det lekkasje i tak/etasje over?

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger:)

Vi fjernet malingen igår, og idag morges var det kommet et tynt hvitt lag på.. Snakket med han som bor i etasjen over oss (tomannshus, vi er på bakkenivå), og han hadde samme problemet hos seg. Og hadde fått beskjed om at det var saltnedslag (?)..

Men jeg syns allikevel at det lukter litt mugg av det!!

Han over skulle ringe imorgen, og be de komme å se på deg igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...