Gå til innhold

Barn på nervene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet jeg har sagt her tidligere at jeg ikke liker barn, det er èn ting, jeg syns her vi bor begynner å bli litt mye.

Det bor mange unge folk her som har 3 og 4 unger hver. Ungene er så og si alltid ute, riktignok aldri på lekeplassen. Alle andre steder. Som f. eks. innenfor vårt gjerde og ser inn vinduene eller leker med hundelekene, eller utenfor på andre siden og leker på benken vår og tømmer bosspannene våre utover. De hyler og skriker hele dagen, bokstavelig talt. Jeg har prøvd å si ifra til de men da får jeg ting som "jævla hore" "drittdame" "hunden din er feit" "kjæresten din har bulker i bilen sin!!! æddabædda" "mamma sier du er farlig" osvosvosv til svar. Jeg har spurt hvem foreldrene deres er og hvor de bor, men da er det enten "det er ingen hjemme" "husker ikke hvor jeg bor" "mamma lager middag nå så du kan komme en annen gang" osv. Har hengt opp lapp, fikk svar "hvem er du?" så skrev jeg det og etter det så jeg ikke mer til lappen og alt ble egentlig verre.

Ene dagen var det 3 barn rett utenfor gjerdet som prøvde å spise gress når jeg solet meg, så sa jeg de ikke burde spise det fordi hunden min tisset der og det var sølt litt maling, så begynte de å snakke med meg da, og det var koselig og alt det helt til "har du hår på tissen?" "hvorfor har du øredobber i navelen?" "hvorfor er du så tynn? mamma er sånn som en hval bare i menneske" "skal jeg spørre mamma om du kan få muffins?" "har kjæresten din penis" osvosv. Syns det var litt ubehagelig så ble ganske lettet da moren ropte de inn for muffins, men er dette normalt at 5, 6 og en 3 åring spør om?! Jeg ble helt satt ut og kjæresten min holdt på å dø av latter da de i tilegg spurte om det var kjæresten min som pleide å bæsje i de svarte posene vi har i bosset (Hunden såklart, haha).

Nå skal de få masse nye lekeapparater på lekeplassen her og jeg skjønner ikke hvorfor? Det er allerede mange der og de er jo overhodet ikke interessert, det er også en helt ny skole like ved som er proppet med alt slags fancy leker som de aldri leker på. Hvorfor skal JEG støtte dette når det er i MIN hage de leker?! Og hvor blir det av oppdragelsen? Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Håper jeg slipper alle disse sutrete kommentarene om at jeg er kynisk, får flytte ut i skogen osv. Det må da kunne gå an å oppdra barna sine! Når jeg var liten fikk vi ikke skrike, da måtte vi komme inn, vi måtte leke på vår egen eiendom eller lekeplassen, ballspill mot andres vegger var ikke lov, stjele ting fra andre var ikke lov, snakke frekt til andre var ikke lov ogsåvidere. Det eneste "stygge" jeg gjorde som barn var å ringe på og løpe... Og det turte vi kanskje 3 ganger før vi ble tatt og aldri turte igjen.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk driver med altså... Barn trenger regler og grenser, ikke kun for andres pleasure, men også for de selv? Hva når disse her begynner i skole?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de begynner "herje" på andres eiendom, da må man si ifra. Slik skal det ikke være.

Utfra det du skriver, så virker det dessverre som om ungene har funnet ut at det er artigt å "erte" deg.

At de får reaksjoner fra deg er nok litt som drivstoff for de, det gjør det morsommere.

Unger kan si mye rart og spørre om mye rart, men her har de nok dratt den litt lenger fordi det er gøy.

Hvis du ikke bor i borettslag eller sammeie (da kan du ta det opp med styret), så har du egentlig to alternativer.

Alternativene dine er enten å ringe på dører og snakke med foreldrene til barna rundt der du bor, eller å ignorere ungene totalt (så kanskje de går lei).

Siden du ikke vet hvem som "eier" ungene, så risikerer du å fornærme noen, så du må virkelig bruke takt om du velger å ringe på dører.

Skrevet

Lag et superhøyt gjerde. Evt strømgjerde.......Neida. Eller joda til superhøyt gjerde og port med hengelås..

Eller du kan ta en dør til dør runde og snakke med alle foreldrene.

At unger er ute i gata og leker må du nok bare tåle når du bor i et nabolag med masse barn, men du trenger ikke akseptere at de er på din eiendom.

Skjønner at det er irriterende! Har barn selv, og de får iallefall ikke lov til å gå inn på naboeiendommer!

Spise gress? Seriøst?

Skrevet

Jeg har samme problem med nabobarna der jeg bor. De er rett og slett helt forferdelige. De hyler og skriker konstant (utestemme + 10), løper i hagen min, på verandaen min, og ser ikke ut til å ha noen som helst respekt for at det bor andre der. Foreldrene? De ser ikke på barna engang. De følger ikke med. Det er som om de lever i en boble der "så lenge barna mine er ute av synsvidden min kan de gjøre hva de vil, ikke mitt ansvar". Jeg bokstavelig talt hater nabobarna, (er ikke veldig glad i de voksne naboene heller). Mer uoppdragne små krek skal man lete veldig lenge etter.

Skrevet

Vi har mange barn i nabolaget også og vi blir ikke mer plaget enn at de tulleringer på. Sist gang regnet det noe så inni granskauen at jeg ikke kunne tro det var unger ute men..

Det kan godt være ungene synes du er spennende TS fordi du ikke synes de er søte eller snakker til dem med babystemme.

• Liker 2
Skrevet

Ungene plager deg nok fordi de håper på en reaksjon eller oppmerksomhet som de nok ikke får nok av hjemme. Neste gang du er ute- ta på iPoden din og ignorer dem. Og de har ingenting på din eiendom å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal sette opp et diskret strømgjerde, en sånn "tråd" på en måte, bare henge det på det vanlige gjerdet på en eller annen måte. Da slutter de nok å gå inn på din eiendom ,og i tillegg morsomt å se reaksjonen deres :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Begynner å lure på hvor verden og vi skal ende når jeg leser sånne ting!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvor i all verden bor du?! Neida, jeg forventer ikke at du skal svare på det.

Hvor store er disse barna det dreier seg om? Jeg ville satt foten helt klart ned i forhold til at de oppholder seg på din eiendom. Ikke gå inn i diskusjoner eller bli med på argumenteringen deres.

De synes nok det er veldig artig å erte deg, spesielt når de får respons.

Hva med å overraske dem skikkelig en dag med boller og saft. Si at du har lyst til å bli kjent med dem og prat skikkelig med dem. Fortell dem hvordan dette oppleves for deg, på en rolig og voksen måte.

Prøv å finn en løsning på problemet sammen med dem.

Skrevet

#2: Tror ikke akkurat de erter, de pleier bare å si en av de kommentarene jeg ga som eksempel og løpe fordi de blir redd når de har sagt det.. Aner ikke hvem som er i styret her, det har vi ikke fått noen oversikt over (var på generalforsamling ja, ikke at det hjalp siden ingen av de som meldte seg til styret var tilstede!), men vet at hun ene er den sureste kjerringen ever og er over 46 og venter ENDA et jævla barn, så tror ikke det er noe å hente der. Det er GANSKE mange dører her og jeg vet ikke hvem som har og ikke har barn engang så det blir jo litt pinlig "hei, har du barn? pleier barnet ditt å være ute? okei for da KAN det være barnet ditt er en av de som..."

#3: Sikter til den over igjen, med dør-på-dør. Jepp, spise gress gjorde faktisk jeg også, èn gang og aldri igjen. Huff.

#4: Du får min medfølelse.

#5: Ja ikke vet jeg.

#6: Jeg har ikke ipod xD Neida, men har prøvd å sitte med musikk i ørene, men det hindrer de ikke fra å dra ut pluggene "KOFFOR BRÅKER DET DU HØRER PÅ SÅNN??? PAPPA FÅR IKKE LOV Å HØRE PÅ SÅNN MUSIKK AV MAMMA" osvosvosv.

#7: Enig, men aner ikke hvor man får tak i strømgjerde og jeg har jo hund så kan bli litt fælt for han.

#9: På det ene eksempelet skrev jeg 3, 5 og 6. Det var de jeg snakket med. Har ikke tatt noen spørrerunde, men er jo barn som går i bleie og snakker babyspråk til de som har gått på skole en stund. Har ikke gått inn i noen diskusjoner, utenom med en som mente vi ikke kunne gå på tur med hunden fordi han var allergisk mot hunder og kunne dø hvis han så et hundehår. Men han bor ikke her tror jeg?

Jeg gidder virkelig ikke bruke pengene mine på boller og saft til unger som stjeler, ødelegger og er stygge. Har snakket med de om at de kan komme å ringe på hvis de vil være på min eiendom, så kan jeg heller si ja eller nei om det er greit der og da. Har også forklart de om ting og sånn, men de glemmer det når det har gått noen minutter.

Nei jeg vet ikke jeg, ender vel med en dør på dør runde likevel, ser ikke for meg hva jeg ellers kan gjøre. Faen, jeg har ikke lyst til det heller akkurat. Vi får se. Æsj.

Skrevet

Spiller ingen rolle om de i styret har barn eller ikke.

Om du leverer en skriftlig klage, så skal de ta det opp på styremøte.

Er dette et borettslag som er med i det lokale boligbyggelaget kan du få støtte derfra i forhold til lovverk osv.

At de sier stygge ting og slikt får du jo ikke gjort stort med, men du kan få en stopper for at de bruker din eiendom som lekeplass og herjer med dine ting.

Skrevet

Spiller ingen rolle om de i styret har barn eller ikke.

Om du leverer en skriftlig klage, så skal de ta det opp på styremøte.

Er dette et borettslag som er med i det lokale boligbyggelaget kan du få støtte derfra i forhold til lovverk osv.

At de sier stygge ting og slikt får du jo ikke gjort stort med, men du kan få en stopper for at de bruker din eiendom som lekeplass og herjer med dine ting.

Det gjør ikke meg noe at de sier stygge ting, for mitt vokabulær når det kommer til stygge ord utkonkurrer jo de så til de grader.

Hvor leverer jeg klagen? Noen som har forslag til hva jeg kan skrive? Er ikke akkurat en jævel på å være formell...... He-he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...