cizza Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Hei! Sikkert dumt spørsmål, men det er vel ikke noe sykdomstegn om det drypper fra hunden sin penis/tiss i perioder? Syns egentlig det er ganske ekkelt. For når hunden vår sitter så glir den ut og vises og da kan det i perioder dryppe av den, ned på gulvet..
MalloryK Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 (endret) Det gjør min hund og. Men han har noen ryggproblemer, så det presses visst på noen nerver slik at det kan dryppe. Men drypper det før eller etter turen? Min er ikke schæfer Endret 12. september 2011 av MalloryK
MalloryK Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Det kan og være urinveisinfeksjon, har han problemer med å tisse ute? Vondt for å løfte foten?
cizza Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2011 Nei, ser ikke ut som han har noen problemer med å tisse. Han har egentlig aldri løftet beinet høyt når han tisser, men han løfter det sånn halvveis. Vet ikke helt hva som er normalt der jeg, alle er jo forskjellig.. Han går løst ute for vi bor på landet, så det er ingen problem. Derfor vet jeg ikke om det er før eller etter "turen".. Men det som drypper..virker som det er litt grønnhvitt egentlig..
MalloryK Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Da kan det være betennelse, det er ganske vanlig. Spyl han i dusjen, du kan lage en saltvannsblanding og vaske med. Ikke alle hunder er like flinke til å vaske seg selv. Man får og kjøpt forhudsrens
cizza Skrevet 12. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2011 Oki, jeg tror jeg vil prøve det og se om det bedrer seg Takk for tips! Tar gjerne imot flere råd og tips også, hvis noen andre kan vite hva dette kan være..
Gjest Consensio Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Enkelte hanner er ikke så flinke til å vaske seg nedentil. Kan väre lurt å läre seg hvordan man rengjör. Jeg lärte det av en veterinär, og har gjort det på nesten alle hannene jeg har hatt en gang i blandt
cizza Skrevet 12. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2011 Enkelte hanner er ikke så flinke til å vaske seg nedentil. Kan väre lurt å läre seg hvordan man rengjör. Jeg lärte det av en veterinär, og har gjort det på nesten alle hannene jeg har hatt en gang i blandt Er det vanskelig, eller hvordan gjør man det? Burde jeg høre med vetrinæren vår kanskje?
Gjest Consensio Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Er det vanskelig, eller hvordan gjør man det? Burde jeg høre med vetrinæren vår kanskje? Ikke vanskelig, bare vanskelig å forklare over nettet når man skriver på en liten iPod
Sugerøret Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 (endret) og om han er rikelig behåret, klipp ned litt så hjelper du han på den måten. En får kjøpt midler mot forhudskatarr/betennelse eller du kan høre på apotek ang saltvannsløsning Normalt vil det være gul/grønt utflod fra penis om det er betennelse Bruk helst forhudsrens eller klorhexidin, da dette er desinifiserende. Skyll 1 - 2 ganger om dagen. Hvis det ikke blir bedre etter en ukes tid, så kontakt veterinær - det kan være at hunden trenger antibiotika. Hvis du ikke har skylt forhud før, så be noen om å vise deg hvordan det skal gjøres. Det kan være litt vrient å få renset skikkelig hvis man ikke har sett noen gjøre det. (Du må sprute inne masse forhudsrense, og liksom dra forhuden frem og tilbake) Sakset fra internet og litt canis Endret 13. september 2011 av Kårky
cizza Skrevet 13. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2011 og om han er rikelig behåret, klipp ned litt så hjelper du han på den måten. En får kjøpt midler mot forhudskatarr/betennelse eller du kan høre på apotek ang saltvannsløsning Normalt vil det være gul/grønt utflod fra penis om det er betennelse Bruk helst forhudsrens eller klorhexidin, da dette er desinifiserende. Skyll 1 - 2 ganger om dagen. Hvis det ikke blir bedre etter en ukes tid, så kontakt veterinær - det kan være at hunden trenger antibiotika. Hvis du ikke har skylt forhud før, så be noen om å vise deg hvordan det skal gjøres. Det kan være litt vrient å få renset skikkelig hvis man ikke har sett noen gjøre det. (Du må sprute inne masse forhudsrense, og liksom dra forhuden frem og tilbake) Sakset fra internet og litt canis Takk skal du ha :)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 og om han er rikelig behåret, klipp ned litt så hjelper du han på den måten. En får kjøpt midler mot forhudskatarr/betennelse eller du kan høre på apotek ang saltvannsløsning Normalt vil det være gul/grønt utflod fra penis om det er betennelse Bruk helst forhudsrens eller klorhexidin, da dette er desinifiserende. Skyll 1 - 2 ganger om dagen. Hvis det ikke blir bedre etter en ukes tid, så kontakt veterinær - det kan være at hunden trenger antibiotika. Hvis du ikke har skylt forhud før, så be noen om å vise deg hvordan det skal gjøres. Det kan være litt vrient å få renset skikkelig hvis man ikke har sett noen gjøre det. (Du må sprute inne masse forhudsrense, og liksom dra forhuden frem og tilbake) Sakset fra internet og litt canis Du skal aldri bruke klorhexidin på forhuden! Heller ikke saltvannsoppløsning! Det er slimhinner og hvem ville satt det inn i sin egen vagina?!!! Nei, nei og atter nei!!!
Sugerøret Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 (endret) Du skal aldri bruke klorhexidin på forhuden! Heller ikke saltvannsoppløsning! Det er slimhinner og hvem ville satt det inn i sin egen vagina?!!! Nei, nei og atter nei!!! som nevnt over,fakset fra bla.canis : http://www.canis.no/ekspertpanel/spmsvar.php?emne=1&spmid=3925&mode=eksp&start=1 så du får klage til vetrinæren.Med det samme klag til de jeg har brukt på mine hannhunder.Vi bruker saltvann som oftes .Null problem OG : http://no.wikipedia.org/wiki/Klorheksidin http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do dessuten er det litt forskjell på en hundepenis og en vagina. Endret 13. september 2011 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #14 Skrevet 14. september 2011 Ok Kårky. Jeg mente ikke å angripe deg personlig. Jeg har bare vært i snakk med dyrlege og en som driver dyrebutikk og de anbefaler forhudsrens, også forebyggende hvis hunden har gjentatte plager. Han på dyrebutikken frarådet å bruke pyrisept og lign. og begrunnet det med at det er ømfintlige slimhinner og at ph-verdien kan forstyrres noe som kan føre til at hunden lettere får infeksjoner.
Sugerøret Skrevet 14. september 2011 #15 Skrevet 14. september 2011 Går helt greit det.Om informasjonen er feil,så skal det rettes opp.Men jeg har personlig fått slike råd ang klorhex.og vi har ikke fått noen reaksjoner fra verken peniseier eller fra vetrinær. Må si at jeg personlig ,IKKE stoler på de i dyrebutikk. De har ikke mye peiling og gjetter seg frem til ting. Bla. at marsvin og kaniner kan leve sammen.Fysj.. men det er et annet tema Vetrinærer anb.forhudrens kjøpt hos dem som oftes,men saltvannsoppløsning du lager selv funker OM det ikke er for mye shit der eller en betennelse som krever antibiotika.Klorhex funger godt om det ikke er for mye skit
cizza Skrevet 14. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2011 Tusen takk for alle svar og gode innspill Jeg tror jeg stikker innom nærmeste vetrinær for å være sikker, men jeg syns det er så grei å få fram erfaringer her også Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå