Humbug? Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg har en 1. klassing. Jeg observerte andre 1.klassinger som lekte med tau rundt kroppen da jeg hentet mitt barn en dag på SFO. Dette var rundt magen, så det var ikke noen farlig situasjon der og da. Men, i ettertid tenker man jo. Jeg er vant til, fra barnehagen, at tau i lek er fy-fy. Det kan gå galt. Bør jeg si fra til skolen? Jeg er litt redd for å introdusere meg som hysterisk mor til 1. klassing. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 La det ligge. Jeg ville syns det var en smule hysterisk å blande seg i akkurat det. Og på SFO har de vel ansatte som følger litt med når de er ute, just in case? Man kan ikke fjerne alt og polstre alt, barn må få være barn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Jeg ville ha latt det bli med å fortelle min 1.klassing at han ikke får leke med tau om du ikke liker det.
FoxyFish Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Jeg ville nok dessverre tolket det som i overkant hysterisk. 5
Vibi Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Henger meg på de andre her.. Da jeg var i småskolealder var hoppetau og hoppestrikk en helt naturlig del av de fleste fiminutt. 3
Jannu Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Syns og det er litt i overkant hysterisk.
ara Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Jeg jobber selv med 1.klassinger på SFO og der har vi en regel om at tau kun skal brukes til å HOPPE med. Det er jo det de er til! Hva barna får lov til hjemme er en annen sak, men på SFO er det vi ansatte som har ansvaret og da vil vi gjøre alt for å unngå evt ulykker fordi barna fikk gjøre som de ville med tau!
Gjest Petrus Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Tau kan ein klatre med, slepe med, trekke med, lage knuter med og mykje meir. Barnet treng vaksne som lærer dei kva ein kan bruke ulike tau til og korleis. På same måte som vi lærer dei å bruke kniv, hammar, sag, sykkel, klippe, lime mm. Og så i tillegg treng dei vaksne som er med i leiken og sørgjer for tilstrekkeleg tryggleik. 4
nickless Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Jeg kjenner til følelsen , har tenkt det samme selv! Men enig med de over , vi kan nok ikke forby hoppetau i norske skoler ! Så får vi hønemødre bare lære oss att barna våres omgir seg med farer , noen større en andre , og vi kan ikke beskytte dem mot alt hele tiden ...
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Hvis det ikke er voksne som følger med, så kan det være farlig (jeg holdt selv på å kvele en jevnaldrende da jeg var 7). Men jeg regner med det er noen som holder barna under forsvarlig oppsikt? Det er mye som er potensielt farlig utendørs, steiner, trapper, høye lekeapparater etc. Men barna må jo få gjøre noe annet enn å sitte i polstrede rom...
LukaFrost Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Ikke skal barna leke med lekevåpen og ikke skal de leke med tau. Noe annet som skulle vært forbudt? 1
Jannu Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Ikke skal barna leke med lekevåpen og ikke skal de leke med tau. Noe annet som skulle vært forbudt? Min 9 åring sitter gjerne på trappa og spikker han, alene. Huttetu. Han klatrer i trær, balanserer på stokker, svinger seg i tau, hamrer, sager osv. Husker når han gikk i barnehagen, da fikk barnehagen refs under en kontroll fordi det var et tre de kunne klatre i inne på barnehagens område. Det er flott med sikkerhetsutstyr som sykkelhjelmer, nett på trampoliner osv, men man må ikke ta det så langt at barn blir helt polstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå