AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan dette fungerer andre steder? Barnet mitt bruker astmamedisin fast hver dag på skolen, nå er h*n stor nok til å ta det selv, men en voksen sier ifra når om h*n skulle glemme det. Skulle det bli behov for ekstra medisinering gir de dette, og skriver beskjed til meg i meldingsboka. Ved ytterligere behov kontakter de meg pr tlf. H*n har også epipen (adrenalin) i sekken, i tilfelle h*n får anafylaktisk sjokk grunnet kraftig allergi mot bl.a nøtter. Og h*n har allergitabletter og øyedraper liggende også. Medisinene oppbevares i sekken, og er alltid med på turer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Har ikke barn på skolen, men jobber som vikar iblant. Har hatt elever med diabetes som har regulert seg selv allerede fra og med første klasse. De måler selv blodsukker i forbindelse med måltider, tar insulinen de trenger, og sier ifra til meg hvis de føler seg "lave" slik at de får lov til å sette seg på et rolig sted en stund og få regulert blodsukkeret. Vi er gjerne litt ekstra oppmerksomme i forhold til om eleven blir sløv i blikket eller denslags, men det har ikke oppstått problemer mens jeg har vært til stede (har ikke hørt om noe ellers heller). Medisinene oppbevares i sekken. Skulle det være noe blir det notert i meldingsbok, og oftest nevnt i forbindelse med henting. På en epilepsi-elev har vi litt mer omfattende rutiner, men vedkommende har flere diagnoser (epilepsien er ikke hoveddiagnosen) og eget undervisningsrom der også medisintaking foregår.
Gjest otrivin Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Jeg hadde sånt SVÆÆÆÆÆRT grønt astmaapparat da jeg var liten som jeg måtte ta, så da satt jeg og "ødelagte" SFO'en med den megabråkete ultragamle grønne boksen på 12 kg. Fikk ikke tatt hvis ikke en voksen kunne bære den ned for meg. HAHAH tider <3 Neida, men ja, sånn funket det i allefall, de tok den frem for meg når jeg skulle ha hvis jeg husket å si det. Hvis ikke ble det ambulanse i hui og hast.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Jeg hadde sånt SVÆÆÆÆÆRT grønt astmaapparat da jeg var liten som jeg måtte ta, så da satt jeg og "ødelagte" SFO'en med den megabråkete ultragamle grønne boksen på 12 kg. Fikk ikke tatt hvis ikke en voksen kunne bære den ned for meg. HAHAH tider <3 Neida, men ja, sånn funket det i allefall, de tok den frem for meg når jeg skulle ha hvis jeg husket å si det. Hvis ikke ble det ambulanse i hui og hast. Hoho, jeg husker en klassekamerat måtte dra frem (rettelse: læreren måtte dra frem) en sånn en på leirskolen. Etter den dagen fikk han ikke dele rom med de andre guttene lenger fordi støvet utløste astmaen. Så han måtte bo på et knøttlite rom der de andre guttene byttet på å bo med ham. Uff, altså, det høres ille ut, men var jo bedre for ham når alt kom til alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå