Gå til innhold

Koble android til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så kjøpte jeg meg da en LG Optimus Black i dag. :)

Men jeg vet altså ikke hvordan jeg skal få overført bilder og musikk fra dataen til mobilen. Får jo koblet mobilen til pc men har ingen programmer som kan "hjelpe" meg. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. Skjønner ikke helt hva du mener? Jeg har HTC, som jeg kobler til PC-en via kabel, også popper det opp sånn vindu på skjermen også "åpner" jeg mobilen. Går til den og den mappa for å kopiere bilder/musikk til dataen.

Skrevet

Jeg har jo kabelen jeg trenger så jeg får jo koblet mobilen til dataen min, men jeg får ikke overført noe som helst fordi jeg trenger et eller annet program.. Vet egentlig ikke hva jeg mener.. Blæh..

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

På min kan jeg velge om den bare skal lade, om den skal dele internett eller om den skal koble til PC, via instillinger. Du har ikke et sånt alternativ du da?

Skrevet

Jeg finner ikke mobilen på pcn om dere skjønner, så får gjort fint lite.. Og finner ingenting på mobilen heller.. :(

Skrevet (endret)

Jeg har verken LG eller Android 2.3 (?), men når du kobler telefonen til dataen så kan du vel velge "diskstasjon" som tilkoblingsmetode, på telefonen?

Så får du opp et vindu hvor du kan "gå inn på telefonen" ("åpne mappen for å vise filene" står det), altså minnekortet ditt.

Du skal ikke trenge noe program, det er fordelen med Android. Lat som om telefonen (minnekortet) er en minnepenn.

Hvis du ikke får det til, så kan du også overføre trådløst med

som er en GENIAL oppfinnelse. Endret av DBM
Skrevet

Jeg har Samsung galaxy S2, den oppfører seg som en ekstern harddisk når jeg kobler den til. Ingen programmer nødvendig.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har LG Optimus One, og der fulgte det med en pc suite på minnekortet som satt i telefonen. Hvis ikke står det sikkert i bruksanvisningen som fulgte med da du kjøpte den ;)

Skrevet

Jeg har samme telefonen og gjorde en test nå. Jeg har engelsk som språk på min mobil, så jeg vet ikke helt hva tilsvarende er på norsk, men her er iallfall slik jeg gjorde det.

Gå på Settings -> SD Card & phone storage

Hak av på Mass storage only

Hvis telefonen er koblet til PC-en så får du nå en ny skjerm der det er en knapp for å skru på USB masselagring. Når det er gjort vil du få opp telefonen som egen disk i windows utforsker.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, nå fikk jeg det til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...