AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg har opprinnelig mørkeblondt hår, og har farget håret jevnlig med mørkbrun de siste årene. Håret mitt tar opp dårlig farge. Jeg har naturlige krøller. Har en anelse om at orasnj/gul-fargen er fargen som sitter etter fargen har begynnt å "falme". Nå har jeg lyst å prøve å farge håret mørkerødt! Slik farge: http://www.hairfinder.com/haircollections5/shine6.jpg Men vil dette holde seg bra? Ønsker IKKE oransj hår etter en uke. Bruker Redken Color Extend, og er ikke interessert i å bruke tusenlapper på produkter Og om håret skulle bli oransj..vil jeg klare å få det brunt igjen lett? Håper å få tips!
Honesty Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Rødt er den fargen som falmer fortest av alle, og du kommer til å ende opp med å bruke veldig mye tid og energi på å vedlikeholde den, inkludert farging hver måned, om ikke oftere. Det har å gjøre med størrelsen på fargemolekylene, ifølge frisøren min. Evt. kan du forsøke en rød henna, men da er du i grunnen stuck med henna i lang tid framover.
Gjest Regza Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Rødt er veldig tidskrevende som Honesty sier. Fargen falmer for, blir fort matt og lite pen. Så man må glansvaske ofte, bruke shampo og balsman som gir ekstra rødfarge for å holde fargen pen frem til man må farge håret, og det er mer enn en gang per måned for å si det slik. Rødt er pent, men noe herk.
Moscato Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Jeg har igrunn gjort akkurat det samme som deg (opprinnelig mørk blond, farget mørkebrunt i flere år,har naturlig mye fall i håret). Gikk over til mørkerødt, og er kjempefornøyd med det! Men det er absolutt ikke fargen å ha hvis du ønsker å ha et lavt hårbudsjett og samtidig vil ha perfekt farge hele tiden. Jeg er ikke så nøye på det, og tåler å se meg selv i speilet selv om fargen gradvis falmer. Så jeg farger ikke noe oftere enn før, og det går helt greit. I sommer gadd jeg ikke i det hele tatt fordi det uansett kom til å falme før jeg fikk sukk for meg, så jeg tok heller en oppfrisking rett før skolestart. Kan se om jeg finner noen bilder som illustrerer forskjellen mellom nyfarget og "på tide å farge igjen for lenge siden"-farget, hvis du vil? Jeg har forresten fått kjempemye skryt for håret mitt!
Aspera Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 (endret) Jeg har mørkerødt hår(litt lysere enn på bildet), og jeg trenger lite vedlikehold. Jeg kurer jo et par ganger i uka da, men jeg synes det skinner masse. Når jeg farger over igjen, er det på grunn av ettervekst, ikke fordi fargen har falmet. Jeg synes da absolutt ikke denne fargen er noe vanskeligere å vedlikeholde enn andre farger jeg har hatt(og jeg har hatt dem alle), nærmere tvert i mot. Jeg trenger også mindre sminke til denne fargen fordi den får ut det beste av meg Edit: Skal sies at jeg er naturlig lyseblond og håret mitt er glatt/rett. Endret 12. september 2011 av Aspera
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Da jeg hadde mørkerødt brukte jeg pigmentert shampoo og balsam og en glansvask i ny og ne, fikk alltid mye skryt for håret mitt og hadde ikke nevneverdige problemer med falming bortsett fra på sommeren:) (så ble jeg deprimert og dro en Britney Spears på meg selv )
Honesty Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Jeg tipper hårstrukturen også har sitt å si for hvor fort fargen falmer. Jeg har veldig glatt hår, og selv brunt sklir ut av håret i løpet av kort tid. Det er vel ikke så lett å finne produkter med rødpigmenter lenger? Jeg brukte for lenge siden en farget kur fra Redken, og nå vet jeg at Giovanni (iherb, blant annet) har shampoo og balsam med rødpigmenter, men der stopper i grunnen min kunnskap. Jeg kunne også tenkt meg kaldt, rødt hår, men håret mitt vil ikke.
frisørmester :) Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Tips til dere som syns rødfargen falmer: Kjøp wella sin color fresh, og hell over i shampoen. Da får du pigmentpåfyll hver gang du vasker håret. Husk og blande det inn i en FARGEshampo. Funker supert
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 En jeg kjenner farget det rødt, og hun hadde rød farge over alt. På sengetøy, på gensere yo name it.
Gjest Heloise Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Elsket mitt røde hår, men hater å farge håret hele tiden. Så det måtte jeg slutte med, det røde håret altså. Lykke til TS, det er verdt forsøket og erfaringen men vær obs på alt det folk sier her, jeg opplevde alt det samme
pandabear Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Rødt hår er superstilig! Men det er nok som resten sier her, veldig mye jobb, og kan fort bli mer ork enn glede. 1
Honesty Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1315896641' post='9711324] Tips til dere som syns rødfargen falmer: Kjøp wella sin color fresh, og hell over i shampoen. Da får du pigmentpåfyll hver gang du vasker håret. Husk og blande det inn i en FARGEshampo. Funker supert
Gjest Raggy Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Kjøp directions sin røde hårfarge og bland i balsamen ved behov, da holder det seg rødt!!!! All fargeshampo utenom sølvshampo er no herk siden det ikke funker(på meg ihvertfall).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå