Gå til innhold

Å sende julekort/brev - utdødd tradisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å sende julekort eller brev per post, og skriver vel rundt 20 stk hvert år.

Mottar vel kanskje 5-6 selv om jeg skal tippe, og det virker generelt som om det å sende kort/brev er lite vanlig "nå til dags" og mail har tatt over istedet. Det er jo lettvint med mail, og bruker helst dette til hverdags, men i anledninger som jul synes ihvertfall jeg at det er koselig når det kommer kort/brev i postkassen.

Meninger? Sender dere julekort? Får dere noen selv?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender ca 60 stk, og mottar kanskje 40. Synes det en koselig å både skrive/sende og få......

Skrevet

I fjor sendte jeg rundt 30 julekort, fikk 5 kort i retur, og en haug TEKSTMELDINGER. Det er visst litt utdødd i min omgangskrets :snurt:

Skrevet

Jeg sender julekort til samboeren`s familie og min familie hvert år :) Og det det er en del.

Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig så lenge man skriver mer enn "ønsker dere en god jul og et godt nyttår". Det er litt unødvendig i mine øyne. Da kan man heller sende sms eller mail, og spare portoen ;)

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg sender julekort til alle jeg kjenner :)

Skriver gjerne litt mer enn bare God jul, da det er litt kjedelig.

Finner gjerne et fint dikt eller lignende :)

Skrevet

Sender vanligvis ikke julekort, men tenker at det er en fin ting å gjøre. Skal nok prøve å få gjort det i år :D

Skrevet

Erfaringsmessig er det de med barn som sender. Vi får mange, så har ikke følelsen av at folk har sluttet. SMS/FB-hilsener får vi i tillegg til evt kort.

Skrevet

Her i huset er julekort levende, i aller høyeste grad.

Det skal likevel sies at vi sender mange fler enn vi får tilbake, men det er såååå koselig å gå i postkassa å få noe annet enn regninger og reklame!

Ikke så lenge igjen til vi kan begynne å lage julekort nå jo, hihi. Lager ALLTID hjemmelaga :)

Skrevet

Jeg sender. Har pleid å sende rundt 40, i år blir det noen færre på grunn av samlivsbrudd og at eksen får ta ansvar for å ønske sine god jul.

Jeg lager alltid selv, men i år tror jeg at jeg må få for hurtigvarianten, scrappe ett, scanne og framkalle samme til alle.. Litt kjipt kanskje, men tida strekker ikke til.. Får hive sammen noen pakkelapper istedet, så føler folk at de får noe hjemmelaget ;)

Skrevet

Sender mellom 15 og 20 julekort.

Får kanskje 10 tilbake.

Syns det er koselig å sende julekort, og å få, men er litt lei de ferdigtrykkede kortene som det er ikke er skrevet noe personlig på.

Skrevet

Vi sender rundt 40 og får rundt 30 i retur.

Vi henger dem opp på en lenke med små kliper over et speil over spisestuen. Det er hyggelig å se kortmengden vokse i desember.

Skrevet

Sender 0 og mottar 0. Men vurderer å prøve meg på å sende kort i år. Usikker på om eg skal sende standard julekort eller ha med egentatt bilde på.

Skrevet

Sender 0 og mottar 0. Men vurderer å prøve meg på å sende kort i år. Usikker på om eg skal sende standard julekort eller ha med egentatt bilde på.

Har du barn, er det koselig å få kort med de på.

Skrevet

Har du barn, er det koselig å få kort med de på.

Har nok ikkje barn, men har to hunder :gjeiper:

Skrevet

Jeg sender julebrev hvert år, ca 25 stykker tror jeg. Pleier å fortelle litt hva som har skjedd i året som gikk. Får ikke like mange tilbake, men håper det settes pris på. Noe jeg egentlig ikke vet om det gjør..haha..

Men selv synes jeg det er veldig koselig med julehilsner i posten.

Skrevet

Ja, da synes jeg du skal ha julekort med bilde :)

Skrevet

Vi sender rundt 40 og får rundt 30 i retur.

Vi henger dem opp på en lenke med små kliper over et speil over spisestuen. Det er hyggelig å se kortmengden vokse i desember.

Så koselig! Jeg må nok sende enda fler i år sånn at jeg kan få nok til å henge opp på den måten neste år ;) Hvor har du kjøpt de klypene?

Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig så lenge man skriver mer enn "ønsker dere en god jul og et godt nyttår". Det er litt unødvendig i mine øyne. Da kan man heller sende sms eller mail, og spare portoen ;)

Jeg synes fortsatt det er hyggeligere å få det på et julekort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...