Gå til innhold

Giftering - kan denne brukes etter en skillsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart skilt, men er fryktelig glad i gifteringen min. Det er en spennring med halvstor diamant i hvitt gull. Kan jeg bruke ringen, event. fjerne graveringen? Eller kommer den for alltid til bare å være giftering og ligge i skuffen og slenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å smelte den om/henge den i et kjede? Jeg tenker det kan bli litt vanskelig på singelmarkedet med et symbol på giftermål rundt fingeren...

Skrevet

Er snart skilt, men er fryktelig glad i gifteringen min. Det er en spennring med halvstor diamant i hvitt gull. Kan jeg bruke ringen, event. fjerne graveringen? Eller kommer den for alltid til bare å være giftering og ligge i skuffen og slenge?

For meg er ikke en spennring en giftering, så jeg hadde ikke tenkt nevneverdig over det. Graveringen er vel på innsiden, så den ses jo uansett ikke.

Skrevet

Jeg ville beholdt den som den er. Så lenge du liker den, og ikke tenker noe over det, så ser jeg ikke hvorfor du ikke skal kunne bruke den

Skrevet

Hø hø... det tenkte jeg i mitt stille sinn også at jeg nødig vil sende signal om "gift kvinne i farta" med ringen på handa. Men for meg er en typisk giftering en i glatt en i gult gull. Spørsmålet om jeg bør ta bort graveringen har rot i at det var jeg som tok iniativ til skilsmisse og at jeg derfor føler meg litt "inkonsekvent" ved å bruke ringen med gravering selv om det ikke synes for andre.

Som om det ikke er nok, så har jeg i tillegg nok en ring, en forlovelsesring fra et tidligere forhold, som jeg liker godt. Denne er i hvitt gull, med en tynn kant av gult gull. Tenkte kanskje at jeg kunne ta den inn og bruke den som lillefingerring. Jeg er ingen tilhenger av mange ringer, det er kune disse to jeg kunne tenkt meg og bruke. For pyntens skyld.

Men burte jeg være litt flau over og bære en hel kolleksjon av misslykkede forhold på hendene, eller er ringer bare ringer? :roll:

Skrevet

Sålenge ingen vet at ringene kommer derfra så er det vel ikke noe problem så lenge du selv ikke syns det er ubehagelig?

Skrevet

Det er jo ditt val, men eg synest det er veldig giftering over ein slik ring....

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde syntes det var veldig rart hvis en bekjent av meg hadde blitt skilt med fortsatte å bruke ringen.

• Liker 1
Skrevet

En ring er en ring er en ring! Hvis du føler for å fortsette å bruke ringene, så er det vel ingen som har noe med det å gjøre? Føler du det bedre med å fjerne gravering, så fjern.

Å fortsette å bruke ringer etter mislykkede forhold, vil vel bare minne deg om å inngå nye forhold med en sunn skepsis?

Pynt deg med ringene dine du, å drit i hva andre mener

Skrevet

Selv om ringen ikke ser ut som en giftering, er det jo det den er. Jeg synes det er rart at du vil fortsette å bruke den, med den symbolikken og historikken den bærer. En giftering har i alle fall en historie og symbolikk for meg.

Det blir i alle fall bare sært å bruke en ring med inskripsjoner a'la "Din Gunnar", "evig din" osv, så om du absolutt ønsker å bruke ringen, uten at det virker som du tviholder på det oppløste ekteskapet ditt, bør du få graveringen fjernet.

Skrevet

Folk må gjøre som de vil, men jeg vet at jeg ville følt meg utilpass hvis jeg hadde fortsatt å gå med den.

Hva med å smelte den om eller bytte den inn til en annen ring? Jeg ville i alle fall fjernet graveringen.

Jeg smeltet om en del smykker jeg fikk til konfirmasjonen og fikk meg et fint kjede for noen år siden. Dessverre er det en stund siden, så jeg klarer ikke å komme på hvor mye jeg betalte. Det var ikke veldig ille i alle fall, for da ville jeg sikkert husket det :)

Skrevet

En ring er en ring er en ring! Hvis du føler for å fortsette å bruke ringene, så er det vel ingen som har noe med det å gjøre? Føler du det bedre med å fjerne gravering, så fjern.

Å fortsette å bruke ringer etter mislykkede forhold, vil vel bare minne deg om å inngå nye forhold med en sunn skepsis?

Pynt deg med ringene dine du, å drit i hva andre mener

Det var en god idè og bruke ringene som en påminnelse om å huske å være mer kritisk neste gang! :idesmil:

Problemet er at jeg mener det samme som dere andre mener. Både og... :vetikke:

Skrevet

Hø hø... det tenkte jeg i mitt stille sinn også at jeg nødig vil sende signal om "gift kvinne i farta" med ringen på handa. Men for meg er en typisk giftering en i glatt en i gult gull. Spørsmålet om jeg bør ta bort graveringen har rot i at det var jeg som tok iniativ til skilsmisse og at jeg derfor føler meg litt "inkonsekvent" ved å bruke ringen med gravering selv om det ikke synes for andre.

Som om det ikke er nok, så har jeg i tillegg nok en ring, en forlovelsesring fra et tidligere forhold, som jeg liker godt. Denne er i hvitt gull, med en tynn kant av gult gull. Tenkte kanskje at jeg kunne ta den inn og bruke den som lillefingerring. Jeg er ingen tilhenger av mange ringer, det er kune disse to jeg kunne tenkt meg og bruke. For pyntens skyld.

Men burte jeg være litt flau over og bære en hel kolleksjon av misslykkede forhold på hendene, eller er ringer bare ringer? :roll:

:fnise:

Synes du skal bruke dem om du synes de er fine jeg...

Skrevet

Jeg kunne aldri ha brukt en giftering etter jeg ble skilt. For meg hadde det blitt helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...