AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Hei! Ønsker å bli litt tynnere og vet at trening og kosthold er den beste metoden for dette. Derfor har jeg lyst til å sette opp en kostholdsmeny og et treningsprogram som gjør at jeg forbrenner litt mer kalorier enn det jeg putter i meg. Er det noen som er flinke til å lage slike programmer eller vet om noen nettsteder som driver med det? Takk for svar!
Noranora Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Jeg kunne også tenkt meg noe slikt så følger med på denne tråden!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 http://www.kostplanlegger.no/pages/kostplanlegger/ har en ganske god planlegger, men jeg vet ikke akkurat om det er helt det du er ute etter..
Gjest *Maja* Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 For meg fungerte det iallefall med å starte med powerwalking...gikk så fort beina klarte og å gå så lenge jeg klarte...Etterhvert startet jeg med små joggeintervaller som ble lengre og lengre etterhvert som formen ble bedre. Etter at jeg begynte å jogge kom det meste gratis...fettprosenten gikk ned, men muskelmassen bestod. Kostholdet er selvsagt viktig! Kalori inn - kalori ut er regel nummer 1 om en vil gå ned i vekt...treningen hjelper på å forme kroppen, samt gjøre deg i bedre form, men kostholdet er alfa omega om du vil ned noen kilo... Kutt ut transfett, oster, sjokolade, boller og brus!(Iallefall i hverdagen)Spis masse kylling, fet fisk og få i deg mandler, avocado, stek maten i solsikkeolje, erstatt brød med Ryvita knekkebrød med masse magert kjøttpålegg, drikk kun vann... For min del lønner det seg å spise i snitt hver 3.time da blodsukkeret holdes mer stabilt så jeg slipper å bli ulvesulten. Lettere å spise sunt da...
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Altså, man kan vel gå ned i vekt uten å måtte kutte ut brød og ost? Dette er jo allmennkost, jeg kjenner mange som har gått ned en hel del kg bare ved å kutte ut godteri i ukedagene, men de spiser da fremdeles vanlig mat...
Gjest *Maja* Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Joda en må gjerne spise det, men da må en trene hardere...eller spise mindre av andre ting...synes bare ikke et par osteskiver er verdt å ersatte litt ekstra kjøtt til maten... Ost gir ikke kroppen noe annet enn usunt fett... Kommer selvsagt an på hvilke resultater en ønsker og hvor fort en vil ha dem...
Spøkelse Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Ost inneholder mye fett, så den er derfor høy i kalorier. MEN, når det er sagt, så inneholder jo også ost andre nyttige ting for kroppen som proteiner, kalsium og vitamin A. Spiser du ost så er det bare å huske på at den er høy i kalorier, så kanskje spis litt mindre av den enn vanlig, eller hvert fall sørg for at den går inn i "det daglige regnestykket" av hva kalorier og næringsstoffer angår!
Mrs. Morgan Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Min treningsprogram ser for tiden slik ut: Dag 1: Løp intervall (kort intervall eller 4x4) Dag 2: Styrke på rygg, bryst og mage + rolig joggetur i jevnt tempo Dag 3: Styrke på bein/rumpe + rolig joggetur i 30 min. i jevnt tempo Dag 4: fri Dag 5: Styrke på mage, armer og skuldre + alternativ kondisøkt på 30 min. (pleier å hoppe tau, løpe oppbakke evt.) Dag 6: Løp intervall (kort intervall eller 4x4) og styrke bein/rumpe Dag 7: fri Gjennomsnitt trener jeg ca. 1 time i hver treningsøkt. Men når jeg løper intervaller, trener jeg maks 30-40 minutter. Jeg spiser normal mat, samtidig sunn. Knekkebrød, juice, litt melk, te, mager pålegg, salat, vann, nøtter, frukt, havregryn, mager kjøttdeig, fisk. Spiser lite og ofte. Det jeg selv må bli flinkere på er å spise mindre dritt i helgene. Jeg pleier altså å ta helt av, hehe. Det holder liksom med å spise èn sjokoladeplate og en håndfull potetgull. Jeg spiser gjerne 2 sjokoladeplater og en hel potetgullpose. Little too much... Jeg kan også bli flinkere til å spise mer fisk!!!
en kompis Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Legg den intervalltreningen du har på dag 1 til dag 3 slik at du har hvile dagen etterpå. 4x4 skal være dødstungt! så anbefaler at kroppen får kommet seg etter økten:) Visst du ligger litt i underskudd på kcal hele uken, så kan 2 plater sjokolade + en hel potetgullpose faktisk sørge for at du summa summarum får i deg for mye iløpet av en uke.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 Google release your potential, det programmet hjalp meg i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Tusen takk for svar! Dette kommer nok til å hjelpe meg masse! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå