Gå til innhold

Skyr vs. Safari yoghurt

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Mitt barn får youghurt hver dag hvis hun vil. Jeg ser ikke på yoghurt som snop, er det det? Det er vanlig barneyoghurt jeg mener.

Samme her. Yoghurt med havregryn og linfrø til kvelds ;)

Skrevet

Mitt barn får youghurt hver dag hvis hun vil. Jeg ser ikke på yoghurt som snop, er det det? Det er vanlig barneyoghurt jeg mener.

Guttungen eter youghert hver dag, bra for magen.

Stort sett Safari eller Litago.

Skrevet

Skyr er jo så tykk i konsistensen...følte jeg måtte tygge den!

Gjest HunterLady
Skrevet

Enkelte tannleger sier at youghurt er verre enn brus, mtp på tannskader hos barn.

Men aaaaanyhoes, her får han youghurt sjeldent. Fikk en del før, men nå liker han det ikke så godt lenger. Brukte iallefall alltid Safari eller Danonino (?).

Jeg vet ikke helt, men Skyr hadde faktisk aldri falt meg inn å kjøpe.. Er liksom noe med den som indikerer at den er for voksne.

Gjest HunterLady
Skrevet

Guttungen eter youghert hver dag, bra for magen.

Stort sett Safari eller Litago.

Bra for magen på hvilken måte da??

Vil påstå at det finnes mange andre alternativer som er bedre for magen.

Skrevet

Bra for magen på hvilken måte da??

Vil påstå at det finnes mange andre alternativer som er bedre for magen.

Bra for magen hans i allefall, og joda finnes sikkert mange andre alternativer, men her brukes nå youghert.

Det smaker godt, er et greit mellommåltid og regulerer magen.

Skrevet

Det er ganske mye sukker i youghurt, altså... Uansett type, egentlig...

Jeg gir ikke det til ungene hver dag. Heller en gang innimellom. Da blir det mer stas når de får det.

Prøver å unngå kunstig søting og E-stoffer til barna. Og velger gjerne daninio? eller safari.

Skrevet

Men hvorfor gi litago yoghurt, når all annen yoghurt inneholder mindre sukker? Selvfølgelig; får de en yohurt i uken spiller det kanskje ikke så stor rolle, Men I bhg til frøkna spiser de yoghurt hver dag kl 14:30. Jeg kjøper den yoghurten med minst sukker.

Kan ikke se hva som er hysterisk med det? Ser ingen grunn til å prakke på henne mer sukker enn nødvendig. (ja hun får "vanlig" lørdagsgodt).

Skrevet

Men hvorfor gi litago yoghurt, når all annen yoghurt inneholder mindre sukker? Selvfølgelig; får de en yohurt i uken spiller det kanskje ikke så stor rolle, Men I bhg til frøkna spiser de yoghurt hver dag kl 14:30. Jeg kjøper den yoghurten med minst sukker.

Kan ikke se hva som er hysterisk med det? Ser ingen grunn til å prakke på henne mer sukker enn nødvendig. (ja hun får "vanlig" lørdagsgodt).

I ei undersøking eg las i Foreldre og barn for ikkje aaaltfor lenge sida, med test av yoghurt (ift kor sunne dei var, evt mindre usunne) så var safari og litago testvinnarar med omtrent like lite (mykje) sukker.

Gjest pysepusen
Skrevet

I ei undersøking eg las i Foreldre og barn for ikkje aaaltfor lenge sida, med test av yoghurt (ift kor sunne dei var, evt mindre usunne) så var safari og litago testvinnarar med omtrent like lite (mykje) sukker.

Og hadde Danonimo (?) vært yoghurt hadde den vunnet :)

Skrevet

danonino.

ikke: "danonino (?)"

ikke: "danomino (?)"

eller: "danomino"

men danonino! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...