AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Ja, hva er "best" med tanker på sukker- og næringsinnhold? Jeg er ikke spesielt flink til å forstå meg på innholdsfortegnelser og synes det er vanskelig å sammenlikne... Her hjemme gir vi akkurat nå Skyr bl.a. til lørdagskos.
Gjest Solsmil Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Ja, hva er "best" med tanker på sukker- og næringsinnhold? Jeg er ikke spesielt flink til å forstå meg på innholdsfortegnelser og synes det er vanskelig å sammenlikne... Her hjemme gir vi akkurat nå Skyr bl.a. til lørdagskos. det står jo svart på hvitt bakpå pakkene. kcal er antall kalorier, i en skyryoghurt uten musli er det ca. 100, mens i en skyryoghurt med er det ca.150. Jeg vet ikke hvor mye det er i safari, men det er jo bare å se etter. Men det er jo kanskje mer nyttig å se på innholdet av feks sukker. Det står jo bakpå hvor mange gram sukker det er per 100 gram, og sikkert også hvor mye det er per beger. og litt oftopic, men det hørtes ut som en veeeeldig stusselig lørdagskos...........
flickan Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Skyr inneholder kunstig søtning, så det hadde ikke jeg gitt til barn. Et godt alternativ til youghurt er Danonino (?), dette er en ferskost (som kesam) og trenger derfor ikke så mye sukker for å oppnå søtsmaken. 4
Askael Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 og litt oftopic, men det hørtes ut som en veeeeldig stusselig lørdagskos........... Hvis ungene er glade i det, så er det jo greit, ingen vits i å prakke på mer usunne saker da. 2
cellar Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Det ække no E i Safari! ...iallefall 4
Gjest Silvermist Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Det ække no E i Safari! ...iallefall Hahaha, NÅ skjønte jeg den reklamen! 2
Safira Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Skyr inneholder kunstig søtning, så det hadde ikke jeg gitt til barn. Et godt alternativ til youghurt er Danonino (?), dette er en ferskost (som kesam) og trenger derfor ikke så mye sukker for å oppnå søtsmaken. Det finnes skyr med vanlig sukker også, skyr frukt heter de. Skyr er også en ferskost forresten. Det som er fint med skyr i forhold til vanlig sukkeryoghurt er at de inneholder mer protein. 1
Snop Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Vanlig Skyr inneholder aspartam. Don't do it! 2
flickan Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Det finnes skyr med vanlig sukker også, skyr frukt heter de. Skyr er også en ferskost forresten. Det som er fint med skyr i forhold til vanlig sukkeryoghurt er at de inneholder mer protein. Det er sant, hadde glemt de nye frukt-utgavene. Likvel ville jeg nok foretrukket Danonino til barn, da det er mindre porsjoner.
Harlekin Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Mitt barn får youghurt hver dag hvis hun vil. Jeg ser ikke på yoghurt som snop, er det det? Det er vanlig barneyoghurt jeg mener. 4
AngelOfHope Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 Vi bruker safari Yoghurt,den var best i test : http://www.klikk.no/foreldre/article331960.ece
Gjest imli Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Mine ungar får også yoghurt. Safari eller Litago. Ikkje kvar dag, men sikkert ein gong eller to i veka. Ser absolutt ikkje på det som godteri, ærleg talt, får vera måte på hysteri. 1
Gjest imli Skrevet 12. september 2011 #13 Skrevet 12. september 2011 Hahaha, NÅ skjønte jeg den reklamen! Eg er sikkert teit, men eg skjønte ikkje den..?
Gjest Silvermist Skrevet 12. september 2011 #14 Skrevet 12. september 2011 Eg er sikkert teit, men eg skjønte ikkje den..? E-stoffer.
Gjest Silvermist Skrevet 12. september 2011 #15 Skrevet 12. september 2011 Eg er sikkert teit, men eg skjønte ikkje den..? Og du er ikke teit, jeg har tenkt at denne reklamen er helt rar... Men nå gikk det et lys opp for meg
Harlekin Skrevet 12. september 2011 #16 Skrevet 12. september 2011 Mine ungar får også yoghurt. Safari eller Litago. Ikkje kvar dag, men sikkert ein gong eller to i veka. Ser absolutt ikkje på det som godteri, ærleg talt, får vera måte på hysteri. Min datter vil ofte ikke ha, da, derfor kan jeg si at hun får hvis hun vil ha. Jeg er bare glad hvis hun spiser noe
Gjest imli Skrevet 12. september 2011 #17 Skrevet 12. september 2011 E-stoffer. Og du er ikke teit, jeg har tenkt at denne reklamen er helt rar... Men nå gikk det et lys opp for meg Min datter vil ofte ikke ha, da, derfor kan jeg si at hun får hvis hun vil ha. Jeg er bare glad hvis hun spiser noe Var ikkje deg eg meinte var "hysterisk", heller dei som ikkje ville la ungane eta safari yoghurt og gav dei skyr som laurdagsgodt
Harlekin Skrevet 12. september 2011 #18 Skrevet 12. september 2011 (endret) Var ikkje deg eg meinte var "hysterisk", heller dei som ikkje ville la ungane eta safari yoghurt og gav dei skyr som laurdagsgodt Skyr er jo sunt! Man kan jo ikke spise sunt lørdagsgodt?? Nei, jeg skjønner. Jeg ville bare påpeke hvorfor min datter får når hun vil ha, ser det kunne tolkes som at hun levde på yugurt og andre søte saker ... Endret 12. september 2011 av Harlekin
Gjest imli Skrevet 12. september 2011 #19 Skrevet 12. september 2011 Her får ungane yoghurt som dessert innimellom Ikkje noko å seie på matlysta her
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #20 Skrevet 12. september 2011 Ts her. Takk for info. Da skal jeg se etter Skyr frukt og Danomino (?) neste gang jeg er i butikken Så til dere som reagerer på at jeg skrev at vi BL.A. gir Skyr til lørdagskosen... Les gjerne hva jeg skriver. I tillegg er jeg av den oppfatning at så lenge min lille "finner seg i" å få yoghurt/Skyr til lørdagskos/kos, føler jeg det er like greit som å bytte ut det med en sjokolade. Han blir like glad og kommer til å spise nok "søppel" i løpet av livet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå