Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å tippe 20-årene og fremdeles ha små, røde kviser i ansiktet? I tenårene slet jeg med klaser av kviser, men det er ikke problemet lenger. Nå for øyeblikket har jeg 7 små røde kviser i ansiktet. De blir aldri grønne, de bare kommer og går, lager arr og gjør meg frustrert, men blir aldri grønne. En sjelden gang har jeg ei stor kvise i ansiktet, men det er stort sett disse pittesmå greiene.

Har prøvd billige rensemerker type Garnier og Loreal, det har fungert dårlig. Har prøvd MD Formulations, neida, de røde små prikkene kommer og går som før. Har rense-prossedyrer hver morgen og hver kveld (rens, ansiktsvann, fuktighet). Har prøvd Basiron, det fikk jeg elveblest av. Nå går jeg på nattlysolje for å se om det er hormoner, men har ikke merket noen forskjell. Prøver å dampe, peele og ha maske på ca. 1-2 ganger i uka, men de kommer og går som før. Har også ganske store porer på nesen. Ingen andre steder. Nå bruker jeg rens fra Clarins, det hjalp pittelitt, men så var det tilbake til slik det var før igjen. Bruker jojobaolje, hjelper ikke nevneverdig.

Jeg blir så... :kjefte: Og når kvisene først har vært der så har jeg jo arr i all f`ckings evighet etterpå.

Hva kan jeg gjøre? Må jeg bare slå meg til ro med å ha små røde kviser i ansiktet til alle døgnets tider resten av livet?

Har ikke vært hos hudlege eller hudpleier, men vurderer sterkt en hudanalyse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk en kvisekrem som heter skinoren av en hudlege..den hjelper meg hvertfall.

Drikker du vann? Spiser du usunt? kan være der problemet ligger også.

Endret av mortem
Skrevet

Det er en myte av at kviser kommer om du spiser usunt..

Kviser

Men...Jeg får kviselignende utbrudd om jeg spiser kiwi, men det er mer allergi... :)

Skrevet

Kviser som kommer og går uten påvirkning av noen hudprodukter er som oftest hormonelle eller knyttet mot allergi. Om det er førstnevnte anbefaler jeg å prøve nattlysolje tilskudd, eller burdock tilskudd. Jeg har prøvd begge og de funker utrolig bra.

Skrevet

Mat gir ikke direkte kviser på alle nei, men mat har uten tvil en stor påvirkning på hud og kropp. Må ikke glemme at huden er et organ.

• Liker 1
Skrevet

Kviser som kommer og går uten påvirkning av noen hudprodukter er som oftest hormonelle eller knyttet mot allergi. Om det er førstnevnte anbefaler jeg å prøve nattlysolje tilskudd, eller burdock tilskudd. Jeg har prøvd begge og de funker utrolig bra.

Som jeg har skrevet i åpningsinnlegget så går jeg allerede på dette :) Men takk for tipsen uansett!

Skrevet

Mat gir ikke direkte kviser på alle nei, men mat har uten tvil en stor påvirkning på hud og kropp. Må ikke glemme at huden er et organ.

Uten tvil.

Da jeg kuttet betydelig ned på sukkerinntaket mitt ble huden bedre. Ikke perfekt, men nevneverdig bedre. Da jeg i tillegg begynte å bruke jojobaolje som ekstra fuktighetskilde ble den enda noen hakk finere. :) Bruker ellers Oenothera balanserende dagkrem på natten (yes, sir. fooor i bakvendtland...) og huden er babymyk (i forhold til før hvor den var ganske grov med store porer) og de ekle sorte prikkene på nesa er færre og mindre.

Skrevet

ville bare si at nattlysolje kan ta laaang tid før det virker. Mange sier at de ser forskjell etter et par uker, men jeg måtte bruke den i over tre mnd for å se noe forskjell, og huden min har blitt bedre enn noensinne! Så hvis du ikke har brukt den så lenge finnes det fortsatt håp! Har også begynt på acno kosttilskudd som også skal hjelpe, men har ikke brukt det så lenge at jeg kan si noe om det enda!

Skrevet

Prøv Diane hvis det er hormonelle kviser du har.

Skrevet

Uff, vi er flere som lider...

Jeg har brukt jojobaolje i et par mnd uten effekt. Tok også nattlysolje kapsler i 2-3 uker før jeg ikke gadd mer. Har hormonelle kviser (rundt haka) og hudormer og tette porer i hele ansiktet. Mistenker de tette porene kommer av sminken jeg bruker, men kan ikke gå uten pga kvisene på hake og kinn.

Har prøvd mye forskjellig innen hudpleie, både billg og dyrt. Nå har jeg nettopp investert i et par produkter ifra Decleor, krysser fingrene for at det vil hjelpe!

(Planen er å trappe ned på sminken/gå over til lettere sminke etterhvert som kvisene på haka forsvinner. )

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Vel,jeg tror at mat kan ha en innvirkning til en viss grad,men om det er hormonelle kviser så er ikke mat hovedgrunn til at man har kviser.

Selvsagt er det bra å spise sunt og drikke nok vann,men ingen grunn til å bli fanatisk.

Syns det bare er litt irriterende at folk henger seg opp i det at å ha kviser = at man spiser usunt.

Jeg har prøvd det meste selv og jeg har hormonelle kviser så kosthold har ikke vært løsningen for meg.Jeg har gått på antibiotika,prøvd basiron(men huden min tåler ikke dette over lengre tid),gått på Aberela(var rød og jævlig i flere måneder,men null virkning)og gikk på Diane p-piller.Fikk bivirkninger av dem,men diane tok knekken på kvisene hos meg.

Bruker gode hudpleieprodukter nå og de hjelper jo litt,men skulle gjerne vært kvitt utbruddene.Uansett så syns jeg at produkter med salisylsyre har en viss virkning på meg og i hvert fall hvis du sliter med fet hud i tillegg.

Skrevet

Men spiser man mye usunn mat som har mye karbohydrater i seg, så skilles det mer testosteron ut i kroppen, og det kan man jo få kviser av. :) Jeg tror kosthold kan ha noe å si.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Men spiser man mye usunn mat som har mye karbohydrater i seg, så skilles det mer testosteron ut i kroppen, og det kan man jo få kviser av. :) Jeg tror kosthold kan ha noe å si.

Kosthold har noe å si for mye og det gagner jo kroppen generelt å ha ett sunt kosthold.Så spørs det hva man mener med det da og det er individuelt hvordan mat påvirker når det gjelder kviser.

Jeg er bare mektig lei av at folk med en gang antar at man spiser usunt bare fordi man har kviser.Blir drittlei når folk kommer med "gode" råd om at man må kutte ut å spise så mye snop,junk osv når man ikke engang gjør det.

Jeg i hvert fall fått den i trynet noen ganger og jeg spiser sunt.

Dette var forresten ikke ment som et angrep på deg,bare en liten utblåsning når det gjelder myten om at usunn mat = kviser.

Skrevet

Kosthold har noe å si for mye og det gagner jo kroppen generelt å ha ett sunt kosthold.Så spørs det hva man mener med det da og det er individuelt hvordan mat påvirker når det gjelder kviser.

Jeg er bare mektig lei av at folk med en gang antar at man spiser usunt bare fordi man har kviser.Blir drittlei når folk kommer med "gode" råd om at man må kutte ut å spise så mye snop,junk osv når man ikke engang gjør det.

Dette var forresten ikke ment som et angrep på deg,bare en liten utblåsning når det gjelder myten om at usunn mat = kviser.

Jeg sier jo ikke at det er maten i seg selv, men hormonene som kroppen lager når kroppen får sukker /karbohydrater i seg, som kan føre til kviser :) men sier jo at det KAN være en faktor, ikke at det er det for alle.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere som så og si lever på junk, men likevel er kvisefri. Så det er nok ikke en avgjørende faktor, nei, men at det har noe å si for enkelte, deriblant meg selv, tror jeg nok.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Kjenner flere som så og si lever på junk, men likevel er kvisefri. Så det er nok ikke en avgjørende faktor, nei, men at det har noe å si for enkelte, deriblant meg selv, tror jeg nok.

Ja,jeg vet jo det :) Er bare lei av folk som tror at folk som har kviser får det fordi man spiser usunt.

Merker jo selv at jeg får ekstra med kviser hvis jeg spiser mye junk,mens når det gjelder snop så reagerer jeg ikke i det hele tatt.Uansett hva slags mat jeg spiser eller ikke spiser så har jeg kviser,men ja om jeg spiser mye junk og drikker lite vann så forverrer det seg hos meg,men det tar ikke problemet bort.

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS. Jeg tipper snart 40 og har fortsatt kviser. :eeeh:

STØNN

Men med litt hjelp fra Diane,antibiotika og noe hjelp fra kvisekrem,kan jeg i allefall gå ut. Med litt farget krem i fjeset.

Dog ikke for ofte med sminke,da får jeg utbrudd av perioral dermatitt.

Skrevet

Har noen prøvd å gå over til Bare Minerals sin pudderfoundation? Jeg var hos hudpleier forrige uke som anbefalte meg å prøve dette da det lar huden puste mer. Skal kjøpe det snart og prøve selv.

Skrevet

Har noen prøvd å gå over til Bare Minerals sin pudderfoundation? Jeg var hos hudpleier forrige uke som anbefalte meg å prøve dette da det lar huden puste mer. Skal kjøpe det snart og prøve selv.

Huden "puster" like mye med den som med hvilken som helst annen ren mineralfoundation.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...