AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 HEI! Har fått beskjed om at arbeidsstedet mitt skal legges ned om 1 måned. Er student, så er veldig avhengig av ekstra penger. Etter husleie er trekt av stipendet mitt har jeg igjen 1200. Er det mulig å få dagpenger fram til jeg finner meg en ny jobb? bor et sted hvor det er utrolig lite jobbmuligheter og det lyses sjeldent ut nye stillinger, så er veldig redd for å ikke klare meg med så lite penger med tanke på regninger, mat osv. Håper noen kan hjelpe meg.. Har jeg noen rettigheter?
Rosalie Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Om du tjente nok i 2010 til å få dagpengar, kan du få det. Hugs at det utgjer berre ca 62% av inntektsgrunnlaget. Du kan lese meir om dagpengar på NAV sine sider. Kva med å ta vakter på sjukeheim eller linkande?
Violen Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Som student har du normalt sett ikke rett på dagpenger. Du kan lese om vilkår for dagpenger her
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Kort oppsummert får du kun dagpenger om du er reel arbeidssøker, det vil si at studiene kan kombineres med fullt arbeid på dagtid. Du har heller ikke rett til noen annen stønad fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 ^^ så utrolig dumt.. skal ikke være lett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå