Gå til innhold

Babymat-dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå ned noen kilo for å komme inn i finkjolen om to uker.

Er det noen her med postivie og negative erfaringer med babymatdietten?

Jeg vet at dette ikke er noe man kan leve på for lenge.

Menyen:

Frokost: 1 glass babymat, salat, tomat, agurk, paprika, rødløk 1 ss. yoghurt naturell, krydder

Lunsj: Som frokost + 1 knekkebrød

Middag: 1 glass babymat, kokt brokkoli, blomkål, 1 flatbrød

Kvelds: 1 banan med yoghurt naturell

Tilskudd av multivitamin og tran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er MASSE fett i babymat...og det er for: Babyer...

Spis heller ren kyllingfilet eller fisk, så vil du rase ned i vekt om du kombinerer med trening. Få også i deg litt mandler og avocodo, samt litt frukt/bær.

Lever du på det du foreslo i 2 uker vil du for det første ikke ha noe energi og for det andre ese ut igjen etter endt "diett"

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye fett er det i barnemat? Gjør ikke fett at man bevarer metthetsfølelsen?

Jeg er ikke så glad i frukt, men grønnsaker og bær liker jeg.

Skrevet

Nå syns ikke jeg babymat dietten er spesielt lur, men å si at man vil rase ned i vekt med kylling og grønnsaker syns jeg er feil. det kommer helt ann på person til person.

Skrevet (endret)

Nå syns ikke jeg babymat dietten er spesielt lur, men å si at man vil rase ned i vekt med kylling og grønnsaker syns jeg er feil. det kommer helt ann på person til person.

Kyllingfilet er noe av det magreste mennesker kan spise, men er proppfull av proteiner...Regelen vil alltid være kalori inn kalori ut, men en vil klart får bedre resultater med mat som kroppen klarer å nyttiggjøre fremfor mat med f.eks mye transfett etc...

Endret av *Maja*
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du absolutt skal bruke denne "babymat-dietten" syns jeg at du heller kan lage litt skikkelig mat, puttet det i et babymat-glass og vips der har du et måltid som er bedre enn denne babymaten.

• Liker 3
Skrevet

Det er MASSE fett i babymat...og det er for: Babyer...

Spis heller ren kyllingfilet eller fisk, så vil du rase ned i vekt om du kombinerer med trening. Få også i deg litt mandler og avocodo, samt litt frukt/bær.

Lever du på det du foreslo i 2 uker vil du for det første ikke ha noe energi og for det andre ese ut igjen etter endt "diett"

Og når ble fett usunt, ditt hysteriske kvinnfolk? Hverken mettet eller umettet fett er USUNT. Transfett derimot, vet vi alle at er usunt, men hverken mettet eller umettet fett er usunt.

Det er ikke det som er problemet med babymat dietten, det er antall kcal, og det er så ekstremt lite næring og kalorer i det at det er til å gråte av (pun intended, hvis det var noen som tok den). Dette og sykehusdietten osv. er bare idiotisk å begi seg ut på.

Alt man trenger å gjøre som kvinne er å finne ut sin basalforbrenning, som for en voksen normalvektig og normaltaktiv kvinne er 2000 kcal. Trener man litt i tillegg, så kan man plusse på det. Si du svir av en ekstra 300-400 kcal daglig på trening, da vil ditt forbruk for den dagen komme oppi ca 2300-2400. Trener du hver dag (som jeg gjør), så vil du ta av deg enkelt med å gjøre følgende:

Legge deg på 1800 kcal, så vil du miste 500g i uken. Det er faktisk ikke anbefalt å miste mer enn 1 kg iløpet av en uke, det optimale er 500g. Og du mister ikke flere kg fett ved å sulte deg. Det kommer bare til å gå utover forbrenningen. Vil du vite hva resultatet blir? Du mister vann, og knapt et par GRAM fett, og mye muskler. Og så ender du opp med å gå opp alt du har gått ned, pluss at du får et par bonuskilo med på kjøpet.

Vil du dette TS? Jeg skjønner at TS er jente, for det er ytterst få jenter som har peiling når det gjelder ernæring, særlig unge og naive som skal "bare gjøre det for å på seg finkjolen". Ta dere sammen!!

• Liker 1
Skrevet

Og når ble fett usunt, ditt hysteriske kvinnfolk? Hverken mettet eller umettet fett er USUNT. Transfett derimot, vet vi alle at er usunt, men hverken mettet eller umettet fett er usunt.

Det er ikke det som er problemet med babymat dietten, det er antall kcal, og det er så ekstremt lite næring og kalorer i det at det er til å gråte av (pun intended, hvis det var noen som tok den). Dette og sykehusdietten osv. er bare idiotisk å begi seg ut på.

Alt man trenger å gjøre som kvinne er å finne ut sin basalforbrenning, som for en voksen normalvektig og normaltaktiv kvinne er 2000 kcal. Trener man litt i tillegg, så kan man plusse på det. Si du svir av en ekstra 300-400 kcal daglig på trening, da vil ditt forbruk for den dagen komme oppi ca 2300-2400. Trener du hver dag (som jeg gjør), så vil du ta av deg enkelt med å gjøre følgende:

Legge deg på 1800 kcal, så vil du miste 500g i uken. Det er faktisk ikke anbefalt å miste mer enn 1 kg iløpet av en uke, det optimale er 500g. Og du mister ikke flere kg fett ved å sulte deg. Det kommer bare til å gå utover forbrenningen. Vil du vite hva resultatet blir? Du mister vann, og knapt et par GRAM fett, og mye muskler. Og så ender du opp med å gå opp alt du har gått ned, pluss at du får et par bonuskilo med på kjøpet.

Vil du dette TS? Jeg skjønner at TS er jente, for det er ytterst få jenter som har peiling når det gjelder ernæring, særlig unge og naive som skal "bare gjøre det for å på seg finkjolen". Ta dere sammen!!

Du klarer ikke å diskutere saklig eller?

• Liker 2
Skrevet

Når ble det nødvendig å snakke slik til andre brukere her inne?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du absolutt skal bruke denne "babymat-dietten" syns jeg at du heller kan lage litt skikkelig mat, puttet det i et babymat-glass og vips der har du et måltid som er bedre enn denne babymaten.

Jeg tenkte litt på det. :fnise:

Hvorfor drive med å slenge drit ab? Jeg har ingen planer om å leve av barnemat og grønnsaker i mer enn 1,5 uke. Til det er jeg for glad i mat i hverdagen.

Jeg skal reise bort på en spontan planlagt weekend og økonomien tillater ikke blandt annet nye fritidsklær for flere tusen kroner, klær som jeg kommer inn i og som bare nesten passer nå.

Jeg spør her og lurer på om noen har erfaringer med dietten, ikke for å høre alt jeg vet fra før, at jeg vil tape vann og muskler og at det krever at jeg lever ekstra sunt etter dietten, trener og får i meg sunne næringstoffer.

Før jeg skrev var jeg litt bekymret for at et innlegg på Kg kan påvirke ungdom til å starte med en hoderystende langvarig diett, men nettet florerer av informasjon uten min innflytelse.

Spørsmålet helt konkret er om noen har prøvd kuren og om dere gikk ned noen kilo i løpet av en uke? Viste målbåndet forskjell? Hvordan avsluttet dere kuren(e) for å øke kalori-inntaket?

Jeg har sett kurer som er verre enn å spise barnemat, grønnsaker, frukt, bær, knekkebrød og yoghurt i en ukes tid.

Skrevet

JEG PRøvde dette..gikk desverre ikke ned så mye.

Skrevet

Nåmmin, var det noen som ville tøffe seg her?

Du har jo enten misforstått eller ikke lest innlegget hennes. Fisk og avocado blant annet, foreslår Maja. Dette er sunt fett =) Maja er jo en av de som bruker mer fett i kosten enn mange andre, så her ser det ut til at du med vilje ikke har lest hva hun har skrevet, eller iallefall dratt egne konklusjoner fordi du var irritert på henne. Hun sier ikke at man skal holde seg unna fett; kun det farlige fettet.

Skaff deg briller før du oppfører deg så stygt mot folk på internett. Ingen syns det er greit.

Skrevet

Babymat dietten ja.

Lykke til, håper du ikke sulter ihjel...

Skrevet

Ts igjen.

Nå har jeg kjøpt et glass barnemat kun for å smake. Mormors Lapskaus fra Nestle. Det frister ikke, men er nysgjerrig på smaken. Jeg kan ikke starte noen kur før torsdag, venter middagsgjester i morgen og barnematen frister ikke. Poenget med kuren er kanskje at maten ikke skal smake?

Det er kanskje like greit at jeg lager grønnsaksupper, magre kjøttretter, spiser fisk, grønnsaker og knekkebrød med magert pålegg. Har en aktiv uke foran meg og får kjøpe par nye plagg hvis jeg må.

Men skal poste her når jeg har smakt på barnematen som lover bra fettsammensetning.

Skrevet (endret)

JEG PRøvde dette..gikk desverre ikke ned så mye.

Ts igjen.

Det forstår jeg, det smakte jo veldig godt med litt ekstra salt og pepper. Var skrubbsulten nå, men tror ikke det er en diett som passer for noen.

Og pinlig å innrømme, men jeg kjøpte ikke barnemat til barna når de var babyer, jeg laget hjemmelaget barnemat, leste bare på etikettene på innholdsfortegnelsen og mengden protein, fett og grønnsaker, tok vekk erter og plusset på noen andre grønnsaker. Synes barnemat har svært lite grønnsaker. F.eks potet og gulrot eller bare gulrot og erter, eller bare tomat og pasta (hvor hører pasta hjemme i barnemat??? )

Men da har jeg satt meg litt inn i hva det innebærer og vet at det må være noe av det dummeste jeg har tenkt å prøve. Men jeg var seriøs i startinnlegget og synes ikke barnemat er så ille hvis man plusser på med flere glass, og grønnsaker, frukt, bær, egg, knekkebrød og yoghurt. Hvis man skal ha en sunn varm lunsj f.eks. :fnise:

Men tanken var jo god...

Endret av Alvina
Skrevet

Ts igjen.

Det forstår jeg, det smakte jo veldig godt med litt ekstra salt og pepper. Var skrubbsulten nå, men tror ikke det er en diett som passer for noen.

Og pinlig å innrømme, men jeg kjøpte ikke barnemat til barna når de var babyer, jeg laget hjemmelaget barnemat, leste bare på etikettene på innholdsfortegnelsen og mengden protein, fett og grønnsaker, tok vekk erter og plusset på noen andre grønnsaker. Synes barnemat har svært lite grønnsaker. F.eks potet og gulrot eller bare gulrot og erter, eller bare tomat og pasta (hvor hører pasta hjemme i barnemat??? )

Men da har jeg satt meg litt inn i hva det innebærer og vet at det må være noe av det dummeste jeg har tenkt å prøve. Men jeg var seriøs i startinnlegget og synes ikke barnemat er så ille hvis man plusser på med flere glass, og grønnsaker, frukt, bær, egg, knekkebrød og yoghurt. Hvis man skal ha en sunn varm lunsj f.eks. :fnise:

Men tanken var jo god...

Er meg fra nutriletttråden..jeg synes faktisk POTET OG KALKUn er godt. Spiste det før som "dessert":) hehe..men hadde aldri klart en sånn diett.

Skrevet

Er meg fra nutriletttråden..jeg synes faktisk POTET OG KALKUn er godt. Spiste det før som "dessert":) hehe..men hadde aldri klart en sånn diett.

Nei, babymat er liksom litt for godt, med litt salt, pepper og krydder. Men en diett med babymat og østers hadde gjort susen kanskje?

Mmm, alle som er barnslige liker jo babymat. Østers glir ned, selv om de lever. Slankekur deluxe, den må jo virke. :fnise:

Skrevet

Ah, fjortisbølgen.

Ett ord: Latterlig.

• Liker 1
Skrevet

Ah, fjortisbølgen.

Ett ord: Latterlig.

Det er alvor, alle lurer på hvordan gå ned i vekt. Med østersdietten som enda ikke er kjent i Norge ville de fleste blitt alvorlig tynne på kort tid.

Skrevet

Det er alvor, alle lurer på hvordan gå ned i vekt. Med østersdietten som enda ikke er kjent i Norge ville de fleste blitt alvorlig tynne på kort tid.

Det samme med en real omgangssyke...

:roll:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...