Gjest shirelle Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg går ikke på treningsstudio, så jeg har ikke apparater og vekter tilgjengelig. Men vil gjerne trene litt styrke for det. Jeg har noen små manualer på 1,4 kg bare.. Også en matte da. Jeg vil stramme opp og få mer muskler i magen, rumpa, lårene og armene. Og trene ryggen litt også. Noen som har et forslag til styrkeprogram? Som kan gjøres 2-3 ganger i uka? For en nybegynner Bruker dette løpe-programmet fra før av: http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop (fra uke 7)
Cheesy Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 1,5 kg blir ikke trening engang :gjeiper: Anbefaler deg å enten kjøpe vekter, eller melde deg inn ett sted, om det er styrke du vil trene. Ellers vil jeg anbefale fitnessbloggen.no, for både forståelse av trening og forksjellige programmer.
Gjest shirelle Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Vet, de er veldig lette. Men tungt for meg, haha. For jeg har null muskler i armene nå. Tenkte å melde meg inn på treningssenter om noen måneder, vil prøve å trene litt for meg selv først.
isbiten. Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Det går jo fint an å gjøre øvelser med egen kroppsvekt også da. Om jeg var deg ville jeg nok gjort noe sånt som dette: Oppvarming/kondisjon: Jogget ute i ca en halvtime. Styrke: - Knebøy. Enten med eller uten manualene. Evt med spensthopp. Når man ikke har så stor ytre belastning, ville jeg hatt fokus på å komme meg langt ned, og gjort dette i tre serier med 12-15 reps. Kanskje 8-10 om det var spensthopp. - Armhevinger: Kan varieres i det uendelige for å gjøre det tyngre/lettere - Biceps curl med manualene om jeg syntes de var tunge nok til det. - En triceps øvelse, enten med manualer eller f.eks sittende dips. - Rygg: Gjøre f.eks. diagonalstrekk, rygghev osv. - Skulder: skulderpress eller side raise med manualer - Mage: plante, crunches osv. Også lett utttøyning til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå