AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Ok. Først og fremst vil jeg ikke at dette skal missforstås. Jeg vet at det IKKE er synd på meg, og at det faktisk er mange som gjerne skulle byttet, men likevel føler jeg for en liten utblåsing. Vi feirer nemlig bare jul med mamma, pappa meg, og min lillebror. Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det er utrolig kjedelig. Jeg skulle ønske vi kunne feire en stor gjeng. Familie, venner, naboer eller what ever..
She_Leiva Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Si det til foreldrene dine. Du kan hinte frem at du ønsker at dere skal invitere noen til denne julen og at du tror det hadde vert koselig om dere hadde vert flere.
Gjest Spinell Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Det er jo en ting du ikke får gjort noe særlig med, så da må man nesten gjøre det beste ut av det. Tenk på hva som er positivt med at dere er så få: Dere får tid til å prate sammen, det er mindre sjans for anstrengende mas og gnål, dere har god tid til å pakke opp gavene og se på hverandres gaver, og har i det store og hele større mulighet til å gjøre ting som dere selv vil.
Gjest NozMonster Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 jeg har en akkuratt lik feiring som deg, bare at jeg har en storebror istedenfor en liten en men kan du ikke bare foreslå for foreldrene dine at dere kan invitere noen hjem til dere da? jeg er også enig i at det absolutt ikke er noe som helst "synd" på oss...langt i fra! men jeg ser poenget ditt- jeg har også hatt lyst til å være mange på juleaften, at noen kan spille et instrument, så vi kan synge å gå rundt juletreet
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Kjenner meg igjen! Slik er det i min familie også. Hos oss har det blitt slik fordi begge mine foreldre vokste opp med store juleselskaper, hele familien til stede og laaange seanser med middag og pakker. Da de skulle begynne å feire jul selv tror jeg begge var lei av det "maset" (som de opplevde det som) og ønsket seg en mer intim og uformell feiring med bare de aller nærmeste. Slik svinger ofte fra generasjon til generasjon, tror jeg - for selv ønsker jeg en julaften preget av store sammenkomster, masse unger som springer rundt og høylytt prating og latter
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Har prøvd å spørre, men for det første virker det ikke som de er så gira, og for det andre er det ikke så mange det er naturlig å be. Det er jo rolig og trygt, men gud så kjedelig å da
Safira Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Her feirer mamma, bror og jeg. Tidligere har vi feiret med en ganske stor gjeng, men de ble så mange selv at det ble litt mye hvis vi også skulle vært med. Det var mye morsommere de gangene vi var en stor gjeng.
Gjest Raindrops Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 (endret) Her er vi minst seks stykker hver jul. Pappa og hans kone, pluss meg og mine tre søsken, eller mamma, hennes foreldre og meg og søskenene mine. Av og til er også min mors bror sammen med oss, og hans kone. Så på det meste er vi ni stykker. Jeg for min del ser frem til å forhåpentligvis feire julen alene med en kjæreste noen år frem i tid, jeg synes det høres så koselig ut å bre være to stykker for en gangs skyld :gjeiper: Edit: Legger til at foreldrene mine i tillegg er flinke til å invitere andre til å feire jul med oss. Stort sett folk som ellers ville feiret alene. Flere ganger har vi inkludert venner av meg som har et dårlig forhold til familien sin for eksempel. Jeg synes det er utrolig koselig å være mange på julaften, og for min del trenger det ikke å være bare familie, det er bare flott å inkludre flere. Men jeg lengter fortsatt litt etter en litt roligere jul. Endret 12. september 2011 av Raindrops
Gjest Consensio Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Syns det er koselig å være få jeg da Blir ikke så stressende, bråkete og slitsomt. Normalt feirer jeg sammen med pappa. Da er vi meg og mannen min, pappa og hans samboer, og muligens en eller to av mine søsken. Om ikke vi orker å reise opp til pappa, så er det bare meg og mannen min
She_Leiva Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 På julaften er vi som regel bare oss i familien, mamma, stefar, meg, bror og søster, men vi har besøk av MANGE andre i løpet av romjula og på nyttårsaften er vi så mange at vi til en vær tid ikke vet hvor mange vi egentlig er og hvor alle er hen. Tror jula i år blir min første jul med bare meg og sambo, blir sikkert litt kjipt, men GARANTERT romantisk.
Fanta Exotic Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Som regel feirer jeg med mamma, mine to søstre, besteforeldre, tante, onkel, kusiner og fettere.. Men ett år ble det bare mamma, jeg og mine to søstre. Jeg syns det er den aboslutt hyggeliste julaften jeg har hatt! Vi satt med penklærne under middagen, men det tok ikke lang tid før vi stupte i pysjamasen og satt oss ved peisen og så på film etterpå
Eudyptula Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Å invitere naboer på julefeiring bare for å få en stor fest er det siste jeg kunne tenke meg. Venner? Mine, mine foreldres, min søsters eller min brors? Eller alle sammen? Nei huff, takke meg til en rolig feiring med bare de nærmeste 3
Gjest Anita Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Jeg drømmer om en rolig og stille jul kun sammen med barna mine jeg da .. ikke mann, ikke foreldre eller søsken eller noe som helst. mannen min finnes ikke juleinteressert og hadde glatt foretrukket pizza på døren og en eller annen gladvoldfilm som han kaller det. foreldrene mine er begge alkoholikere, den ene tørrlagt og misfornøyd, den andre inntar alt for mye og blir veldig fjasete etterhvert. så har vi lillesøsteren min, som med mann og to barn hun ikke gidder å ta seg av skaper mer stress og uro enn hygge. Jeg drømmer om en stille og rolig jul jeg da. Med grevinnen, gravlunden, Askepott, Reisen til julestjernen, middag i fintøyet og gaver foran peisen i pysjen, et (ETT!) glass rødvin som varer hele kvelden, en diger skål godis, et fat julekaker, og fred og ro og julehygge. *drømmer*
Lilila Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 Når jeg var mindre var det bare meg, min storebror, mamma og pappa. Av og til var de to større søsknene mine sammen med oss, av og til noen andre. Vet vi om noen som feirer alene blir de invitert, ingen skal måtte sitte alene på julaften! I fjor var vi hos min samboers familie, men da gikk alt så fort, plutselig hadde vi spist og gavene var pakket opp I år blir vi hjemme, orker ikke tanken på å bære julegavene til en treåring og våre inn i bilen, ut, så inn i bilen igjen og inn i huset. Men vi har invitert våre foreldre, som forhåpentligvis lager mat Veldig spent på første jul hjemme i vårt eget hus
Glynis Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 Vi har vært fire stykker de siste 10 årene og det er aldeles nydelig. Mange sier at julaften handler mest om å bare være sammen og ha det koselig og slikt crap, men nei, der er jeg uenig. Julaften handler om julemiddagen, og da vil jeg ha fred og ro mens jeg gafler i meg en kilo pinnekjøtt uten å måtte konversere høflig med grandtante Olga eller høre på lille Bosses vræling fordi han er lei av å sitte stille.
Gjest ms_kwang Skrevet 13. september 2011 #16 Skrevet 13. september 2011 Nå er det slik at i min familie så er jeg og min bror blitt såpass voksne at mamma og stefaren min nærmest begynner å hinte til at de ønsker at jeg og han skal finne en partner å stifte familie, å ha en egen familie jul Å før har det jo alltid vært, meg, mamma, lillebror, stefaren min, og av og til mormor & morfar Om man ønsker en større gjeng ved bords på jula, så er det vel bare å verpe som en gal? 5-6 unger, så vokser de opp, å alle vil være med mor & far, å det ender opp at dere har 10-16 barnebarn?
Gjest boblebrus Skrevet 13. september 2011 #17 Skrevet 13. september 2011 Åå, nå begynte jeg å glede meg skikkelig til jul! Jeg har en liten familie, og vi har alltid vært ganske få på julekvelden. Blir som regel meg, lillebror, mamma, pappa, en onkel og morfar. Synes det er koselig med såpass få, og de siste årene har vi fått et løsere program også slik at julefeiringen blir hyggelig og lite stressende. Men samtidig hadde det jo vært morsomt å prøve et stort selskap også (jeg tror jeg har fått det fra marsipanreklamen der alle reiser med tog og bil og kommer langveisfarende til dette idylliske huset med masse folk ), men jeg tror egentlig ikke det blir noen realitet med det første. Og kanskje det er like greit, for det er jo så deilig og mye roligere stemning med få i huset
Gjest ms_kwang Skrevet 13. september 2011 #18 Skrevet 13. september 2011 mm kan vel nevne at jula 2009 jobbet jeg kvelds/nattevakt, + jeg bodde ikke i samme kommune som familien min 2010 - var Jeg i england, var hos min kjæreste, men han dumpet meg i jula, men lot meg fortsatt være der >.< kjipeste jul noen gang! Å att på til, 2 juledag, ble jeg sprekk sjuk, å fikk senere vite at det var lungebetennelse & bronkitt, å min "ex" giddet ikke engang å ta meg til legevakta,så måtte finne meg en taxi..var illsint på han, men lite jeg kunne gjøre =/ 2011....det har ikke vært enda! JEG SKAL HJEM TIL MOOOOOR!!!
Rosalie Skrevet 13. september 2011 #19 Skrevet 13. september 2011 Vi har aldri vore mange på julaften, vi. Vi har vel vore 8 stykker ein gong, ellers har vi vore mellom 5 og 7 stykker. Eg synst det er veldig koselig, og slett ikkje kjedeleg. I fjor var gubben og eg åleine for fyrste gong, berre vi to, og det var deilig! Null stress, berre mys.
Kamikatze Skrevet 13. september 2011 #20 Skrevet 13. september 2011 Du ønsker deg bare et stort selskap fordi det ikke er du selv som sørger for matlagingen og bevertningen. Hva med å overta for mor, slik at hun kan feire jul i ro og mak, så slipper du samtidig å kjede deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå