Gå til innhold

Trøbbel med samvær/barnepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen:

Jeg skal ut med jobben (restaurant, og deretter ut på byen). Dette har vært planlagt en stund, og jeg og barnemor har en avtale om at hun skal ta barna den kvelden (torsdag) og neste morgen med levering i bhg (fredag), selv om det i utgangspunktet er mitt samvær. Avtalen er ~4 uker gammel.

Så får hun muligheten til å reise med jobben den samme helgen, og vi avtaler at jeg overtar helgen som var "hennes" med barna (fredag (henting i bhg), lørdag, søndag) (direkte etterfølgende torsdagen og fredagen over).

Problemet:

Vi oppdaget nå at hun må reise tidlig tidlig fredag morgen for å komme seg med flyet for jobbreisen. Hun har ingen mulighet til å levere i barnehage, da går flyet hennes.

Jeg har allerede booket hotell torsdag -> fredag.

Hun har ingen realistiske mulige barnepassere fredag morgen.

Og flybiletten hennes kan ikke avbestilles eller flyttes.

Løsningen?

Jeg vet ikke. Det er hennes problem egentlig, og jeg har ikke lyst til å velte om på mine planer for å ta hensyn til hennes manglende planleggingsevne.

Hva tenker dere?

(Tilleggsinfo som egentlig er irrelevant for spørsmålet, men som påvirker meg: Det er et ferskt brudd, hun var utro)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har ingen foreldre som kan hjelpe da? Slik at begge to får gjennomført planene deres?

Skrevet

Jag skulle ställa upp så att hon kunde få åka.

Mitt förslag skulle bli att jag fick gå på restaurant, ta öl eller vin till maten och ev vidare ut på byen men utan att dricka mer. Lova att vara hemma till midnatt, och ta hand om barnen från dess. Hon skulle då passa era barn hemma hos dig.

Alternativt gå hem direkt efter middagen på Restaurangen.

Hennes "event" är lite större än ditt, och denna gång skulle jag vara generös. Den generösiteten skulle du få igen senare... säg att "denna gång ställer jag upp för dig, nästa gång är det kanske tvärt om". Det är att bädda för ett bra samarbete om barnen.

För övrigt är det inte säkert det är hennes manglende planering som ställer till det, jag har varit med om flera tillfällen där den som ordnar resan från jobbets sida inte kommer med fullständig information om avresa eller hemkomst förän det närmar sig. Först då ser man sådana konsekvenser som ni gör nu.

Skrevet

Ingen foreldre dessverre, de bor for langt unna til dette.

Og Furstina, jeg er ganske enig med deg egentlig. Eventen hennes er jo litt større.

Samtidig er jeg ikke veldig glad for å måtte avbestille hotell og kansellere by-kvelden min. Det er sjelden jeg får muligheten, og dette var planlagt + gledet meg til lenge. Og når hun velger å finne seg en "bedre" mann og gå fra meg så er jeg ekstra mindre villig til å legge opp mitt liv rundt hennes hverdag og jobb.

Men - jeg er dessverre litt for fornuftig, og ser jo at det er denne type kameler som må spises for å få til et godt samarbeid om barna. Jeg får ha på godt med ketchup.

Så det blir sikkert til at jeg gir meg.

• Liker 2
Skrevet

Men - jeg er dessverre litt for fornuftig, og ser jo at det er denne type kameler som må spises for å få til et godt samarbeid om barna. Jeg får ha på godt med ketchup.

Så det blir sikkert til at jeg gir meg.

Hehe, godt å se at du klarer å beholde humoren i en ellers tøff hverdag.. Stå på, jeg er glad å se at du tar hensyn til barna!! Klem..

Skrevet

Du fremstår som voksen og reflektert, ts.

Jeg håper du "får igjen" en annen gang dersom det oppstår problemer/kollisjoner i fremtiden :)

Skrevet

Oppdatering:

Jeg ringte og sa jeg kunne ta barna. Hun ble glad.

Etterpå dukket det opp en venninne som ville hjelpe med barnepass.

Win-win: Jeg får dra, hun får dra, og jeg fikk vist mitt storsinn så jeg har en tjeneste i banken.

• Liker 4
Skrevet

Oppdatering:

Jeg ringte og sa jeg kunne ta barna. Hun ble glad.

Etterpå dukket det opp en venninne som ville hjelpe med barnepass.

Win-win: Jeg får dra, hun får dra, og jeg fikk vist mitt storsinn så jeg har en tjeneste i banken.

Ser du, det ordner seg for snille gutter vet du:-)

Skrevet

Så skönt att det ordnade sig; både med att du "gav" dig och att ni fick barnepass till barnet så ni bägge kan få gå.

Ibland ordnar det sig bättre än man kan tro.

Ha en trevlig kväll på byen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...