Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen møbler jeg vil male: en stor tv-benk, spisebord med stoler, en gammel veggseksjon, salongbord og en skjenk. Det er parkett på gulvet og hvite panelvegger i rommene der møblene skal stå, så jeg lurer litt på hvilken farge jeg skal male dem? Blir det for mye hvitt hvis jeg maler alt hvitt? Kan nevne at sofaen vår også er lys, men pleier å ha tepper over der jeg varierer fargene. Noen tips?

Et spørsmål til: de fleste møblene er lakkerte, så de pusser og grunner jegfør jeg maler, gjør man det samme med tidligere malte overflater eller må man strippe malingen først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det hadde vært fint med lys grå eller en litt klassisk pastellfarge på møbelene istedet for hvit? (Duck Egg Blue f.eks?)

Du trenger ikke strippe tidligere malte møbler. Vaske dem med salmiakk og puss lett over så den nye malingen hefter godt (og pass på at overflaten er jevn for ujevnheter skinner gjennom til den nye malingen også).

Skrevet

du trenger ikke slipe ned malingen på tidligere malte flater. få av alt løs maling (hvis det er noe), vask med kraftig vaskevann og mal på nytt. les forøvrig denne tråden jeg har laget om maling.

Skrevet

Ville malt de hvite, elsker hvitt. Du kan pynte med farger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...