Gå til innhold

Haute Couture, hvem går med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid lurt på hvorfor stjernedesignere lager de syke antrekkene som kan ser på visninger i Milan, Paris osv. Tenker på antrekk med overstore hatter, 2 meter høye fjær, masker, og klær som ser ut som sirkusantrekk. I tillegg sminker de jo modellene helt vilt også,f.eks blå lepper, hvit foundation, 1 meter lange vipper. Hvorfor lager de og viser dette, det er jo ingen som går kledd slik. Det er jo morsomme og latterlige antrekk. Modellene ser jo ut som pinnedyr på karneval. Hva er greia?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lady gaga lager vel sine egne antrekk.

Skrevet

Det er mer kunst enn antrekk ment for å brukes til vanlig.

Så tar designerne biter fra disse showene og gjør det om til mer "brukervennlige" antrekk.

Det er en inspirasjon. Ikke ment til å selges i vanlige butikker =)

• Liker 3
Skrevet

Lady gaga lager vel sine egne antrekk.

Overraskende få faktisk!

Skrevet

Ok men da er det to mennesker i hele verden som går i slike spektakulære antrekk. :gjeiper:

Skrevet

Greia er at antrekkene på catwalken er en slags spissformulering av årets mote, som er ment å tydelig vise de viktige trekkene, også går folk flest i en nedtonet variant.

• Liker 4
Skrevet

det er ikke all haute couture som er veldig overdådig, noe er faktisk ganske pent og bruksvenlig. Og det er vel stort sett bare styrtrike kunder som går med det, gjerne personlig bekjente av designerne har jeg lest. Det er jo myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye dyrere enn klærne på de vanlige visningene.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hva haute couture egentlig er for noe.

Gjest Blondie65
Skrevet

Greia er at antrekkene på catwalken er en slags spissformulering av årets mote, som er ment å tydelig vise de viktige trekkene, også går folk flest i en nedtonet variant.

Dette er akkurat som hårvisninger, konseptbiler som vises på bilutstillinger, etc.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hva haute couture egentlig er for noe.

Det er vel de mer ekstreme antrekkene? Liksom det man ser i lookbooken og visningene til designerne.

Skrevet

Haute couture

Haute couture

Tja. Jeg kan alltids melde meg frivillig. Sett deg litt bedre inn i hva som vises på haute couture nu til dags og du vil se det igjen på de røde løperne. Elie Saab haute couture lukter f.eks. Oscar lang vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...