Britt Banditt Skrevet 12. september 2011 #21 Skrevet 12. september 2011 Man kan jo ikke forvente så mye til den prisen, men den er helt ok, ikke noe mer enn det, syns jeg.
Zzyzx Skrevet 12. september 2011 #22 Skrevet 12. september 2011 Brukte en sånn i fire år, som daglig brukssofa, og det funket helt greit. Sov til og med en del på den. En annen ting som er fin er at det er så enkelt å skifte trekk på den.
HopelessFear Skrevet 12. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 12. september 2011 Er det noen skjulte kostnader? Trenger ikke å kjøpe bein i tillegg eller noe?
Momseguri Skrevet 12. september 2011 #25 Skrevet 12. september 2011 Jeg syns klippansofaen er helt håpløs. Den er altfor lav i ryggen til at det går ann å sitte komfortabelt i den. Mener jeg. Vi har en ektorp sofa, den er jo ikke så veeeldig mye dyrere, og er god å myk å sitte i Vi har også en Brimnes seng, men og den er vi veldig fornøyd med. Skuffer under sengen er genialt i en liten leilighet! Madrassene våre er også fra Ikea forresten, så der kan du kjøpe alt på en gang ja 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #26 Skrevet 12. september 2011 Jeg synes Klippan ser fin ut, men vi hadde en slik på stua da jeg bodde i studentbolig for et par år siden, og jeg syntes ikke den var noe god å sitte i. Greit nok for et par timer om man sitter rett opp og ned, men for å virkelig slappe av i passet den ikke meg. Da liker jeg bedre litt dypere sofaer, muligens med høyere rygg. Men prøv den, og se hva du synes Den virket rimelig solid/holdbar i forhold til den lave prisen i hvert fall. 1
Gjest Kim Skrevet 12. september 2011 #27 Skrevet 12. september 2011 Ubrukelig som alt annet fra IKEA.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #28 Skrevet 14. september 2011 Ubrukelig som alt annet fra IKEA. Dust. Hva baserer du det på? Vi hadde en grisedyr rammemadrass fra Jensen. Drittseng. Så kjøpte vi rammemadrass fra Ikea. Superfornøyde. Hatt den i fire år nå. Samme gjelder kjøkken fra Ikea. Kjedelige vil noen kanskje si, men kvaliteten er det ingenting å si på. 1
AloeVera Skrevet 14. september 2011 #29 Skrevet 14. september 2011 Jeg har den på hybelen min Den er ikke noe god å ligge i med mindre du har pute. Men den er helt grei å sitte i. Fant min på finn.no under der det gies bort. Jeg ville ha tatt en titt der først, så kan du heller kun betale for det trekket du vil ha! 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #30 Skrevet 14. september 2011 Hva med å se på finn.no? Hvor god en sofa er å sitte i er avhengig av blant annet din høyde. Jeg er bare 1,60 høy og mange sofaer er for store og jeg får ikke avlastet ryggen.
HopelessFear Skrevet 14. september 2011 Forfatter #31 Skrevet 14. september 2011 Hva med å se på finn.no? Hvor god en sofa er å sitte i er avhengig av blant annet din høyde. Jeg er bare 1,60 høy og mange sofaer er for store og jeg får ikke avlastet ryggen. Jeg skal kjøpe fra butikk. Det er heller ikke jeg som skal betale, så det blir problematisk å kjøpe fra privatperson.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #32 Skrevet 14. september 2011 Jeg skal kjøpe fra butikk. Det er heller ikke jeg som skal betale, så det blir problematisk å kjøpe fra privatperson. Jeg forstår. Hva med å kjøpe to gode stoler som du føler at du sitter godt i, hvis du har plass til to stoler fremfor en sofa? Eller en god kontorstol som egner seg til lenestol og en komfortabel lenestol? Jeg bor trangt og har kjøpt en toseter av bekjente og skal kjøpe en kontorstol som også kan brukes som lenestol. I tillegg har jeg kjøkkenstoler man kan sitte behagelig i lenge etter at middagen er over. Men vær obs på at stoler som er "formet etter ryggen" kan kjennes gode å sitte i med det samme, men etter en stund vil man ofte merke det i form av smerter i korsryggen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #33 Skrevet 14. september 2011 Ubrukelig som alt annet fra IKEA. Jeg har hatt Klippan selv, den er helt grei, men ikke noe mer. Ville heller ha kjøpt en Ektorp 2-seter hvis jeg var deg. Mye bedre å sitte i, og ikke så mye dyrere. Den får du også kjøpt løse trekk til:)
ElaineBenes Skrevet 14. september 2011 #34 Skrevet 14. september 2011 Om det var jeg som skulle ha kjøpt meg ny sofa nå, ville jeg valgt Klippan igjen - framfor Ektorp - rett og slett fordi jeg synes den er enklere og finere. Til tross for at den kanskje er litt koko å ligge i.
Antlers Skrevet 14. september 2011 #35 Skrevet 14. september 2011 (endret) Klippan er den desidert hardeste sofaen jeg noensinne har sittet/ligget på, og den er høyt oppe på listen over ting jeg ikke engang unner mine verste fiender. Det som er positivt er at man ikke orker å sitte så mye i den, så da sparer man seg for slitasje, samt at man slipper overnattingsgjester Dette er en sofa som kun er egnet til venteromsmøbel (med mindre man må vente lenge, da). Legger du på 1000 kr til, får du en sofa som du (og eventuelle gjester) faktisk trives i, og som ikke er ødeleggende for ryggen. Karlstad kan du faktisk få helt ned i 1990 kr dersom du velger hvitt trekk (lett å få den til å se mindre kjedelig ut ved å legge på et fint pledd): http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89894138#/S79840495/ Kivik koster nesten 1000 kr mer, men er god å sitte/ligge i: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09874139#/S09874139/ Denne koster bare rett over tusenlappen, og om den ikke er god å sitte i, så er den iallefall ok å ligge i, da den kan slås ut til seng: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10087106 Beddinge er også en sovesofa, og selv om den ikke ser så voldsomt flott ut, er den tusen ganger bedre å sitte/ligge i en Klippan: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S59874368#/S59874368/ Edit: Glemte å få med Ektorp! Den er jo både god å sitte i, og pen å se på! http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S09875803#/S09875803/ Endret 14. september 2011 av Antlers 1
HopelessFear Skrevet 15. september 2011 Forfatter #36 Skrevet 15. september 2011 Ektorp ser jo veldig god ut Hvorfor er det så stor prisforskjell på trekkene? Ville trodd det koster omtrent like mye for å lage dem.
Antlers Skrevet 15. september 2011 #37 Skrevet 15. september 2011 Ektorp ser jo veldig god ut Hvorfor er det så stor prisforskjell på trekkene? Ville trodd det koster omtrent like mye for å lage dem. Nå vet jeg ikke hvordan de gjør det på Ikea, men når jeg farger klær hjemme må jeg ut med sånn ca 150 kr bare for å farge en bukse. Jo høyere vekt, jo mer tekstilfarge trenger man, og det å farge et helt sofatrekk blir fort dyrt. Det blir vel også ekstra arbeid om man skal ha trekk med mønster, og noen trekk er i bedre kvalitet enn andre.
Gjest Kim Skrevet 15. september 2011 #38 Skrevet 15. september 2011 (endret) Dust. Hva baserer du det på? Vi hadde en grisedyr rammemadrass fra Jensen. Drittseng. Så kjøpte vi rammemadrass fra Ikea. Superfornøyde. Hatt den i fire år nå. Samme gjelder kjøkken fra Ikea. Kjedelige vil noen kanskje si, men kvaliteten er det ingenting å si på. Kvaliteten på IKEA varer er det en hel del å utsette på. Under enginerte møbler av dårlig kvalitet, lagd med dårlige matrialer, IKEA er også glad i å pushe møbler i skrikende farger, slik at man skal gå lei etter et år eller to og derved kjøpe nytt. Ta hensyn til de faktorene og IKEA fremstår ikke som annet en en miljøværsting! At Ivar Kamprad var nazist og mest sansynligvis har tusket unna hundrevis av millioner kroner fra beskattning demper min lyst til å bruke penger hos IKEA enda mer. Endret 15. september 2011 av Kim
Auri Skrevet 16. september 2011 #39 Skrevet 16. september 2011 IKKE finn på å kjøpe denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10087106 Ubrukelig å sitte i, ubrukelig å ligge i. Når du bretter den ut er en tredjedel av "senga" finérplate med et lag stoff over. Ubrukelig! Jeg ville gått for Ektorp, om jeg var deg, TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå