Gå til innhold

Klippan sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaring om Klippan sofa fra Ikea? Tenker på den 2 seteren her http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89889392

Har vært litt uheldig med sofa fra Ikea før. (Husker dog ikke hvilket merke det var.) Er det noen andre billige og ikke så altfor store sofaer å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde den i skinn tidligere. Den var ihvertfall knallbra, men jeg vet jo lite om stoffet du har sett på

Skrevet

Jeg synes den virker ubehagelig å sitte i, den er ganske hard såvidt jeg husker fra sist Ikeabesøk. Selv har vi Karlstad og er godt fornøyd med den, men den er kanskje litt dyrere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den virker ubehagelig å sitte i, den er ganske hard såvidt jeg husker fra sist Ikeabesøk. Selv har vi Karlstad og er godt fornøyd med den, men den er kanskje litt dyrere.

Karlstad koster dobbelt så mye så vidt jeg kan se.

Skrevet

Sitter i en nå, men det er ikke hovedsofaen i huset. Den er god å både sitte på og ligge i, men det er ikke veldig god plass i den.

Skrevet

Hmm...jeg har også lurt litt på den der; hvordan er trekkene å vaske og få på igjen?

Krymper de mye?

Skrevet

Den sofaen så fryktelig hard ut, så prøvesitt i den før du kjøper

• Liker 1
Skrevet

Noen erfaring om Klippan sofa fra Ikea? Tenker på den 2 seteren her http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89889392

Har vært litt uheldig med sofa fra Ikea før. (Husker dog ikke hvilket merke det var.) Er det noen andre billige og ikke så altfor store sofaer å anbefale?

Jeg må bare spørre: Har du tenkt å kjøpe den i den fargen som var på linken?

Skrevet

Den sofaen så fryktelig hard ut, så prøvesitt i den før du kjøper

Jeg syns ikke den ser så veldig hard ut. Har prøvesittet den i skinn tidligere, syns den var veldig god å sitte i, men litt dyr + at jeg ikke er så veldig glad i skinn.

Skrevet

Da jeg testet den en gang på IKEA, var den "fast" og ga god støtte, ikke hard.

Smak og behag. :)

Skrevet

Jeg må bare spørre: Har du tenkt å kjøpe den i den fargen som var på linken?

Nei, enten i rød, svart eller mørke blå. Syns den grønne er litt for fresh.

Skrevet

Denne sofaen er helt forferdelig å sitte i. Å ligge i den er rett og slett tortur. Når man ligger i den så blir den siden av kroppen som ligger inn mot ryggen av sofaen liggende lavere enn den andre siden av kroppen, så hver side av kroppen er plassert i en "etasje" på en måte. Man sklir ned i den gropa innerst i sofaen. Ligger man en del i sofaen så kan dette skade ryggen, jeg får vondt av å ligge i den selv i bare noen minutter.

Anbefaler deg å finne en sofa hvor putene der du sitter/ligger er jevne/rette, ikke buet sånn som Klippan. Ergonomisk sett så er denne sofaen et mareritt.

Og en digresjon; Klippan-sofaen (og andre IKEA-møbler) ble på 70-tallet snekret av straffanger i Øst-Tyskland.

• Liker 2
Skrevet

Du vet at det kun er sengestammen sant? Alt av madrasser må du kjøpe utenom.

Er det? *bla tilbake* Å ja... selger de noe med madrass i tillegg eller er det bare rammer/stammer?

Skrevet

Er det? *bla tilbake* Å ja... selger de noe med madrass i tillegg eller er det bare rammer/stammer?

Rammer/stammer selges nok kun utenom :)

Skrevet (endret)

Klippan er en veldig fin sofa. Og til en fantastisk pris.

Jeg har hatt den i hvitt, med trekk til. Vært gjennom både turkis, sort og ekstra hvitt trekk. Det er også en av de tingene som er så greit med Klippan, at du kan kjøpe nye, passe rimelige, trekk. Vips, så har du ny sofa!

Den tåler mye også, noe som taler til dens fordel.

Men om du vil ha en komfortabel sofa er kanskje ikke klippan den rette for deg. Den fungerer forsåvidt greit om man sitter en time eller tre, men som en sofa du vil ligge i... Som nevnt over her.. Det er noe fryktelig feil med den sånn sett! Det ble ganske godt beskrevet over her. Jeg kan legge til at armlenene er så høye og stive at man heller ikke kan støtte eller legge hodet på det. Ikke en gang med pute til støtte.

Men jeg liker den som sittemøbel. Det er ganske pent!

Endret av ElaineBenes
  • Liker 1
Skrevet

Hmm...jeg har også lurt litt på den der; hvordan er trekkene å vaske og få på igjen?

Krymper de mye?

Krymping har aldri vært noe problem. Og du får trekket på veldig greit, faktisk - Det følger med noen plast-tuber/rør du bruker for å stramme det hele opp. Veldig enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Er kjempefornøyd med vår Klippan sofa. Synes ikke den er hard og sitte i, den er pen å se på, er et kjempebonus med trekk man kan bytte og vaske, og jeg synes ikke trekket krymper i vask. ElaineBenes skriver over at det følger med rør for å få på plass trekket, og det er genialt. Før hadde jeg en sofa med vanlig trekk jeg bare måtte putte imellom putene, og det var forferdelig og måtte rette på trekket hele tiden. Det slipper man med denne :)

Skrevet

Skal ikke ligge i sofaen. Og jeg kan heller ikke ha en mye større sofa enn det. Har ikke så mye penger å rutte med, så er veldig usikker på hvilken sofa som er et godt kjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...