Gå til innhold

Hva mener du er en ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskiften sier det meste. Hvor mener du skillet mellom ung og voksen mor går? Hvilken alder tenker du : Oj hun var litt ung til å bli mamma ? Og hvilken alder mener DU det er greit å få barn? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som ikke er ferdige med videregående er for unge for å få barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enig. Syns en bør ha fylt 20. Og utdanning og jobb på plass.

Meen smaken er som baken!

Endret av ^KinderMaxi^
Skrevet

For meg går vel skilet ved 20 år. Tykkjer det er for tidleg å få barn i tenåra. Sjølv fekk eg barn som 22-åring, og ser ikkje på meg sjølv som "ung mor". Ung er jo relativt. Er det ung ift ein 25-åring, 40-åring, eller 90-åring? ;) Viss det siste er tilfellet, er jo alle mødre (med små ungar) unge :fnise:

Skrevet

Generelt tenker jeg at tenåringer er unge mødre mens de som er 20+ ikke er det. Men det finnes såklart 25-åringer som er på nivå med en 14-åring mentalt sett og derfor vil bli sett på som altfor ung mor.

• Liker 2
Skrevet

Enig med de over. Man bør ha gått ferdig videregående, og gjerne vært i jobb en liten stund først også.

Skrevet

Trur uansett alder at ein bør ha flytta heimefrå og klart seg sjølv ei stund før ein får barn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at tenåring = ung mor. At det er smart å være i fast arbeid og stabilt forhold gjelder jo uansett alder.

Skrevet

Under 19-20: For ung mor.

Over 19-20 til 25: Ung mor. (men her er begrepet "ung mor" ikke negativt, bare akkurat det det er: ung + mor)

• Liker 8
Skrevet

Veldig ung - under 20

Ung mor - under 25

Men nå består mitt miljø av akademikere som får barn etter fylte 30, så mitt syn er nok farget av det.

• Liker 6
Skrevet

"Oi, hun var ung til å bli mamma!" tenker jeg hvis personen er under 20. Jeg tenker på de fra 20-24 som unge mødre, men mer "normalt" unge.

Det vil sjeldent være fornuftig å planlegge barn før man er 20.

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 23, følte meg ikke som ung mor da.

Når h*n startet i barnehage og skole, da følte jeg meg plutselig som ung mor, fordi de andre foreldrene er stort sett 10 + år eldre en meg, og ser på meg som ung.

Så det har like mye med de andre foreldrene rundt å gjøre.

Skrevet

Jeg har en fjortiskjerring i familien med en ettåring, det ble over mellom henne og fyren i sommer og hun har nu flyttet hjem til sin høygravide mor. Glad jeg bare er tante og bare observerer sirkuset.

• Liker 6
Skrevet

Under 19-20: For ung mor.

Over 19-20 til 25: Ung mor. (men her er begrepet "ung mor" ikke negativt, bare akkurat det det er: ung + mor)

Ung trebarnsmor jeg da :fnise:

Er 25 nå, men var 23 da jeg fikk nr 3 :)

Skrevet

Jeg har en fjortiskjerring i familien med en ettåring, det ble over mellom henne og fyren i sommer og hun har nu flyttet hjem til sin høygravide mor. Glad jeg bare er tante og bare observerer sirkuset.

Du er altså det mest fordomsfulle, mest idiotiske, hesligste mennesket jeg har vært borti på ei stund.

• Liker 9
Skrevet

Så da er jeg for ung når jeg er 24 år bare fordi jeg ikke har tatt utdannelse enda??

Latterlig påstand!

• Liker 2
Skrevet

Så da er jeg for ung når jeg er 24 år bare fordi jeg ikke har tatt utdannelse enda??

Latterlig påstand!

Jeg tolket det som at hun mente aldersmessig, altså folk under nitten år...?

• Liker 1
Skrevet

Hva med de som ikke ønsker en utdannelse, har de ikke samme rett som andre til å ha barn?

Skrevet

jeg mente alder i spørsmålene mine, ikke noe med tanke på utdannelse :)

Skrevet

Hva med de som ikke ønsker en utdannelse, har de ikke samme rett som andre til å ha barn?

En person som ikke VIL ha en utdannelse kan ikke være særlig smart da.

Du har alltid bruk for en utdannelse og særlig når du skal bli mamma å forsørge ett barn i minst 18år.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...