Gå til innhold

Må være fastende til blodprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta blodprøver imorgen for å finne ut om jeg er ok til å begynne på medisiner.

Det er min psykiater som jeg ikke har møtt enda som vil jeg skal ta disse blodprøvene.

Skal blandt annet teste kolestorol og glukose, stoffskifte som jeg klarte å tyde av arket hun har gitt meg som jeg skal ta med til legen.

Blodprøvene skal tas ca halv 9 imorgen tidlig.

Jeg leste litt på nett og noen har skrevet at sukkerpastiller og vann kan påvirke resultatene på blodprøver. Kan jeg ikke drikke vann i det hele tatt fra midnatt da? Kommer til å tørste ihjel.

Har virkelig vann ha så mye å si? Nå klarer jeg ikke tyde alle disse kodene på arket da. Er det greit å spise en halv pizza om ca 1 time fra nå?

Tror jeg er anonym på dette jeg.. :rodme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du faster fra midnatt, og kan ikke spise, drikke, røyke eller tygge tyggis/pastiller. Skyll munnen med vann om du blir tørst, men ikke svelg ned. Å droppe vann i 8 timer en ingen problem så lenge du drikker godt før du skal faste, og så tar du men en vannflaske så du kan drikke etter prøvene er tatt. Dersom du ikke faster risikerer du feil bl.pr resultat, og dermed feil behandling.

Skrevet

Nei, du kan ikke drikke vann heller. Ingenting skal ned i magen. Ikke engang sukkerfri tyggis er lov. Hvis du skal faste fra midnatt kan du spise frem til midnatt.

Gjest Toooolsen
Skrevet

Har tatt samme prøven. Fikk tørst sult følelsen da jeg stod opp, men den gikk over etter 5-10 min. Så var ikke noe problem :)

Skrevet

De blir ganske sure om du bryter fasten, forresten. Jeg har ikke gjort det selv, men sist jeg skulle ta prøver hadde en person som var før meg blitt sendt hjem pga at han hadde hatt i seg ett eller annet, og personalet sukket og akket seg :fnise:

Skrevet

Hehe, kan tenke meg at jeg har sååå lyst på en tyggis eller noe annet men det skal jeg ikke ta før prøven. Det bruker å være slik at det som er forbudt plutselig blir såå fristende :fnise:

Hva med snus da? Hvis ingen er sikker på snus så venter jeg heller til etterpå. Det er ikke noe stort offer :)

Skrevet

Jeg VET at du ikke får lov å snuse:)

Skrevet

Ok, ingenting skal ned i magesekken, ingen tyggis, pastiller og ikke snus.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...