Gå til innhold

Kjøkken fra Norema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp kjøkkenet og vurderer kjøkkenløsning fra Norema. Dere som har kjøkken fra denne leverandøren, er dere fornøyde? Hvordan ble totalprisen? Jeg har et mellomstort kjøkken. På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

I min forrige leilighet byttet daværende og jeg kjøkken. Endte med å kjøpe Norema.

Superfornøyd ! Spesielt hjørneskapene med karusell er aldeles ubetalelige i måten de utnytter volumet på.

Kundebehandleren har myye å si.... I say no more.

Anbefales !

Pris ? Det er ikke relevant lenger siden vi fikk et kjempetibud, min sambo monterte (snekker), og det er 10 år siden.

Skrevet

Takk for tilbakemelding. :) Flere?

Skrevet

Da jeg bygget hus var det Norema som var standarkjøkkenet og jeg var kjempefonøyd! Veldig god kvalitet, godt arbeid og flotte og praktiske løsninger. Anbefales i høyeste grad.

Pris har jeg ikke peiling på for det var med i huspakka og det er snart ti år siden vi bygde (nå bor jeg ikke der lenger heller, så jeg kan ikke si noe om slitestyrke på kjøkkenet.

Vi hadde forresten også en veldig dyktig kundebehandler som hjalp oss veldig godt i forhold til farger og utforming.

Skrevet

Vi har akkurat pusset opp kjøkken og endte opp med å kjøpe Norema-kjøkken etter å ha vært hos Kvik, IKEA, Byggmakker (Sigdal-kjøkken) og et par andre jeg ikke husker navnet på.

Vi er strålende fornøyd!

Det som var avgjørende for valg av Norema (til tross for desidert lengst leveringsstid da alt blir spesialbestilt i Danmark), var personlig service (fantastisk service!) og veldig gode tegninger. Norema tegnet den absolutt beste løsningen, den løsningen som utnyttet plassen maksimalt. Dette har selvfølgelig med kunnskapen hos de ansatte å gjøre. Vi prøvde å tegne et liknende kjøkken på IKEA, og der klarte ikke kundebehandleren å utnytte det ene hjørnet. Løsningen hennes ble da å sette benkeplata over et 60cm bredt "hull" i hjørnet. Uaktuelt for oss!!

Var god service på Kvik også, men det ble veldig tydelig etter turen til Norema at kundebehandleren der hadde mer peiling i forhold til f.eks. hvor det var mest hensiktsmessig å plassere oppvaksmaskin, steketopp osv (slike ting vi selv har null greie på).

Vi har nå tre ulike hjørneløsninger, og alle er like supre. Vil anta at kjøkkenet er på 12-14 kvadratmeter. Etter en introduksjonsrabatt, endte vi opp med å betale 115 000. Men da har vi heltre benkeplate til rundt 20 000. Hadde vi valgt laminat, ville prisen kommet på ca. 94-95 000. På Kvik var tilbudet på 108 000, men der fikk vi ikke overskapshjørne i den fronten vi ønsket. (Lurer på om det var fordi selgeren mente det ikke var estetisk riktig i nettopp den fronten, og det er jeg vel forsåvidt enig i.)

En annen "bonus" ved å kjøpe hos Norema, er at kjøkkenet blir levert hjemme hos deg (gratis, eller hvertfall innbakt i prisen). I tillegg kommer skuffer osv i ferdige moduler. Veldig greit for oss som satte opp selv.

Eneste negative vi har opplevd, er at vi fikk feil størrelse på benkeplata. Dette kom imidlertid en mann og ordna for oss.

Skrevet

Takk for gode svar! Har så lyst på kjøkken fra Norema, har vært der i dag og har avtalt møte med kundebehandler neste uke. Er redd det blir litt dyrt, kan strekke budsjettet høyere enn Ikea, men ikke over 80 000...

Skrevet (endret)

Jeg har vokst opp med Norema-kjøkken, og var ikke særlig imponert... Det var ikke foreldrene mine heller, og de valgte Ikea da de pusset opp kjøkkenet nylig. Det gamle kjøkkenet var fra tidlig 80-tall. Dårlig utnyttede hjørner, hyller som raste ned (!), hyller som bøyde seg... Disse problemene var der helt fra vi flyttet dit, da var kjøkkenet ca 10 år gammelt. Men det kan godt være at Norema har kommet seg siden den gang, det er jo noen år siden.

Endret av *Joyce*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...