AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Jeg vil prøve dette, men jeg finner ikke en tilfredstillende oppskrift på nettet. Så kanskje dere kan hjelpe meg? Jeg skjærer en snitt i kyllingfileten(?), fordi jeg vil putte ost og hvitløk inni? Går det bra med tomatost? Eneste jeg har er tomatost og brunost... Så krydrer jeg kyllingfileten? Og surrer 2 skiver bacon rundt? Skal jeg steke i stekepannen før jeg setter i ovnen? Hvor lenge skal den stå i ovnen? Hva serverer jeg til?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Jeg gjør det på denne måte: 1. Steker kyllingfileten i stekepanna på høy varme i noen minutter, til den har fått en litt gyllen farge på hver side. Krydrer den. 2. Setter kyllingfileten i ovnen på ca. 250 grader. 3. Etter ca. 10 minutt tar jeg fileten raskt ut, skjærer et snitt i den og fyller den med det jeg ønsker (som regel ost, tomatost går helt sikkert fint). Surrer bacon rundt. 4. Så setter jeg fileten inn i ovnen igjen, og lar den stå der til den er ferdig. 10 minutter går muligens greit på så høy varme, men jeg liker å ha kyllingen inne ganske lenge. Tilbehør jeg pleier å ha, er stekte grønnsaker, hvitløksbrød og ris.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Men hvor mye ost? skal ikke baconet være stekt? Håper jeg ikke er vanskelig nå Hva kan jeg fylle i med utenom ost? Pesto, tomater, ja i det hele tatt? Ts
Kosemose Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 En annen kylling-bacon variant: Ta en grillet kylling og strimle kjøttet. Stek bacon. Surr baconet og kyllingstrimlene sammen med halve druer. utrolig godt!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Jeg gjør det på denne måte: 1. Steker kyllingfileten i stekepanna på høy varme i noen minutter, til den har fått en litt gyllen farge på hver side. Krydrer den. 2. Setter kyllingfileten i ovnen på ca. 250 grader. 3. Etter ca. 10 minutt tar jeg fileten raskt ut, skjærer et snitt i den og fyller den med det jeg ønsker (som regel ost, tomatost går helt sikkert fint). Surrer bacon rundt. 4. Så setter jeg fileten inn i ovnen igjen, og lar den stå der til den er ferdig. 10 minutter går muligens greit på så høy varme, men jeg liker å ha kyllingen inne ganske lenge. Tilbehør jeg pleier å ha, er stekte grønnsaker, hvitløksbrød og ris. Å herlighet, dette må jo bli verdens tørreste kylling? Jeg skjærer en lomme i hvert bryst og fyller med det jeg ønsker - gjerne ost med mye smak, finhakket løk/hvitløk, urter, pesto e.l., ruller bacon rundt (gjerne to "striper" pr filet). Freser dem i smør i panna, maks varme, til de får litt farge. Legger filetene over i ildfast form, steker dem i midt i ovnen på 200 gr i ca et 20-25 minutter.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 Å herlighet, dette må jo bli verdens tørreste kylling? Ikke hvis jeg bare har den i ovnen de 20 minuttene, men som jeg skrev liker jeg å ha den inne lengre - og ja, da blir den tørr. Liker den sånn, jeg.
Gjest Consensio Skrevet 11. september 2011 #7 Skrevet 11. september 2011 (endret) Banker fileten flat, legger på fyll (akkurat nå har jeg dilla på soltörkede tomater og fetaost, men brie er også veldig godt) Ruller den sammen og surrer bacon rundt. Steker den raskt i pannen og legger den i ovnen i ca 15-20 minutter på ca. 200grader. Har aldri opplevd ar kyllingen blir törr Endret 11. september 2011 av Consensio
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2011 #8 Skrevet 11. september 2011 Å herlighet, dette må jo bli verdens tørreste kylling? Jeg skjærer en lomme i hvert bryst og fyller med det jeg ønsker - gjerne ost med mye smak, finhakket løk/hvitløk, urter, pesto e.l., ruller bacon rundt (gjerne to "striper" pr filet). Freser dem i smør i panna, maks varme, til de får litt farge. Legger filetene over i ildfast form, steker dem i midt i ovnen på 200 gr i ca et 20-25 minutter. Slik gjør jeg også. Til trådstarter: brunosten tror jeg blir feil - men tomatost kan bli godt. Jeg serverer gjerne litt ris til å og frisk salat.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Å herlighet, dette må jo bli verdens tørreste kylling? Jeg skjærer en lomme i hvert bryst og fyller med det jeg ønsker - gjerne ost med mye smak, finhakket løk/hvitløk, urter, pesto e.l., ruller bacon rundt (gjerne to "striper" pr filet). Freser dem i smør i panna, maks varme, til de får litt farge. Legger filetene over i ildfast form, steker dem i midt i ovnen på 200 gr i ca et 20-25 minutter. Dette er sånn jeg gjør det også, namnam!
Edie Skrevet 11. september 2011 #10 Skrevet 11. september 2011 Jeg er livredd for rå kylling, så spiser den heller godt stekt og tørr.... Som nevnt av en annen liker jeg å banke de flate, legge på fyll, rulle sammen og ruller bacon rundt. Føler jeg har bedre kontroll på gjennomstekingen når fileten er flatbanket. Gir de stekeskorpe i panna, så i ovn, 200 grader i 20 minutter.
Gjest Survival Skrevet 11. september 2011 #11 Skrevet 11. september 2011 Jeg gjør det på denne måten: Jeg snitter de råe kyllingfilètene litt på langs og lager en "lomme" til det fyllet jeg ønsker. Her har jeg ost og urter f.eks. (du kan gjerne bruke tomatost). Så lukker jeg kyllingfilèten og ruller rått bacon rundt. De tynne, brede strimlene av bacon er best til dette bruket syns jeg. Jeg bruker som oftest skogbacon, det har mest smak. Så tar jeg noen små pinner eller tannpirkere (ikke tannpirkere med mintsmak) og stikker i kyllingfilèten og baconet så alt holdes på plass. Deretter legger jeg kyllingfilètene i ei smurt ildfast form med litt olivenolje. Krydrer etter smak og tilsetter f.eks. grønnsaker om jeg ønsker det osv. Så steker jeg det i ovnen på 175* i ca. 15 minutter. Alt avhenger av størrelsen på kyllingfièten og baconet.
Månestråle** Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Hei TS! Dette er god mat! Jeg bruker ikke bacon, men serranoskinke rundt kyllingfileeten. Først skjærer jeg et snitt i kyllingen hvor jeg legger ost, helst brie eller mozarella. Deretter settes de i ovnen på 220C i ca. 20 min. Veldig godt med salat til
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2011 #13 Skrevet 12. september 2011 ... ikke tannpirkere med mintsmak ... Ikke tannpirkere i plast heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå