AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Tja, tenker vel automatisk på advokat, lege og psykolog. Men vil vel også påstå at yrker som arkitekt og ingeniør for eksempel gir høy status. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Siviløkonom, sivilingeniør, juss, medisin. Doktorgrader generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Advokat, doktorgrader, ingeniør
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Lege, tannlege, advokat (ikke jurister generelt...), psykolog. Kanskje sivilingeniører og siviløkonomer også.
Calculus Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 Alle høyere utdanningsløp innen realfag
Lista Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Alle høyere utdanningsløp innen realfag Jeg vil ikke si det anses å ha statusutdanning om du har en bachelor i kjemi..
Gjest Spinell Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Medisin, odontologi, juss, pilot, siviløkonom, sivilingeniør, embedsstudiet i psykologi; utdanninger der det er (litt) høye krav for å komme inn og god sannsynlighet for en høyt lønnet statusstilling etter endt utdanningsløp. Jeg vil ikke kalle en eneste bachelorutdanning for en høystatusutdanning. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 vil påpeke at det er sivilingeniør. Ikke vanlig ingeniør.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Utdanninger som det er svært vanskelig å komme inn på: Flyger i Forsvaret, flygeleder, medisin, politi, jus, odontologi, psykologi profesjonstudie.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Lege, tannlege, advokat (ikke jurister generelt...), psykolog. Kanskje sivilingeniører og siviløkonomer også. Ikke jurister generelt? Haha, er jo samme utdanningen jo Forskjellen er at man må være traniee ved et advokatfirma for å få advokatbevilning. Har ikke noe med selve utdanningen på universitetet å gjøre.
Knirke Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Jeg synes ingenting er høystatus før de faktisk har fått seg jobb innenfor faget :gjeiper: Advokat, sivilingeniør og lege tror jeg er mine topp 3. Og deretter alle med doktorgrad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå