Gå til innhold

Hvilke utdanninger er hoy-statusutdanninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, tenker vel automatisk på advokat, lege og psykolog. Men vil vel også påstå at yrker som arkitekt og ingeniør for eksempel gir høy status.

• Liker 1
Skrevet

Siviløkonom, sivilingeniør, juss, medisin. Doktorgrader generelt.

• Liker 1
Skrevet

Advokat, doktorgrader, ingeniør

Skrevet

Lege, tannlege, advokat (ikke jurister generelt...), psykolog. Kanskje sivilingeniører og siviløkonomer også.

Skrevet

Alle høyere utdanningsløp innen realfag

Skrevet

Alle høyere utdanningsløp innen realfag

Jeg vil ikke si det anses å ha statusutdanning om du har en bachelor i kjemi..

Skrevet

Medisin, odontologi, juss, pilot, siviløkonom, sivilingeniør, embedsstudiet i psykologi; utdanninger der det er (litt) høye krav for å komme inn og god sannsynlighet for en høyt lønnet statusstilling etter endt utdanningsløp.

Jeg vil ikke kalle en eneste bachelorutdanning for en høystatusutdanning.

• Liker 2
Skrevet

vil påpeke at det er sivilingeniør. Ikke vanlig ingeniør.

Skrevet

Utdanninger som det er svært vanskelig å komme inn på: Flyger i Forsvaret, flygeleder, medisin, politi, jus, odontologi, psykologi profesjonstudie.

Skrevet

Lege, tannlege, advokat (ikke jurister generelt...), psykolog. Kanskje sivilingeniører og siviløkonomer også.

Ikke jurister generelt? Haha, er jo samme utdanningen jo :fnise:

Forskjellen er at man må være traniee ved et advokatfirma for å få advokatbevilning. Har ikke noe med selve utdanningen på universitetet å gjøre.

Skrevet

Jeg synes ingenting er høystatus før de faktisk har fått seg jobb innenfor faget :gjeiper:

Advokat, sivilingeniør og lege tror jeg er mine topp 3. Og deretter alle med doktorgrad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...