Gå til innhold

Er det bra aa spise en boks cottage cheese etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og tenker litt paa hva jeg skal spise for/etter trening. Trener intervaller og styrke. Jeg har lest at etter styrketrening skal man ha karbohydrater for aa "mate musklene" slik at de blir storre(?), men i cottage cheese er det jo ikke veldig mye av det? Men man skal jo ha proteiner ogsaa? Skal jeg da spise cottage cheese OG noe med karbohydrater - f.eks. en frukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å spise cottage cheese med lett syltetøy + en lett yoghurt!

Litt karbs men mest proteiner :) tror det er bra

Skrevet (endret)

Jeg sitter her og tenker litt paa hva jeg skal spise for/etter trening. Trener intervaller og styrke. Jeg har lest at etter styrketrening skal man ha karbohydrater for aa "mate musklene" slik at de blir storre(?), men i cottage cheese er det jo ikke veldig mye av det? Men man skal jo ha proteiner ogsaa? Skal jeg da spise cottage cheese OG noe med karbohydrater - f.eks. en frukt?

0,5l melk + en liten boks med rosiner er mer ideelt. Litt proteiner, vitaminer, og litt karbohydrater fra melk + væske. Og fra rosiner får du mer karbohydrater.

Du trenger 4 ganger så mye karbohydrat som protein.

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Jag själv äter alltid en stor måltid efter träning (lunch eller middag) och det fungerar jättebra för mig att blanda proteiner, fett och kolhydrater. Men när jag bara äter protein så mår jag riktigt dåligt.. Jag åt faktiskt cottage cheese efter varje träning ett tag för att jag precis som du tänkte att det kunde vara bra, men jag kände mig bara trött och hungrig efter det. Sedan åt jag banan istället och mådde mycket bättre. Men att blanda cottage cheese och en banan tror jag kan vara en kanonidé! :) Har inte testat det själv dock, men det borde ju fungera!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...