Gå til innhold

Vibratoren har klamydia!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest at tomatsaus er veldig bra til å ta knekken på bakterier og dritt, og har en venninne som innimellom lar lekene sine stå i en boks tomatbønner over natta, for å kvitte seg med eventuelle ekkelheter som kan ha bygd seg opp på dem.

Det vilde ikke jeg ha gjort. Tomatsaus kan nok fungere som vekstmedium for en del mikroorganismer, i hvert fald ved riktig temperatur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man må jo selvfølgelig koke den først :)

Skrevet

Ja, man må jo selvfølgelig koke den først :)

Men fortsatt vil den jo inneholde masse sukker og næringsstoffer som bakterier trives i, og kan leve av. Efter hvert som temperaturen i tomatsausen synker, vil den jo gi næring til eventuelle bakterier igjen, og de bakteriene man ønsker å blive kvitt, vil kanskje heller formere seg? Er det ikke da bedre å koke det som skal desinfiseres i kokende vann?

• Liker 2
Skrevet

Neida, tomatsausen inneholder blandt annet bisfenol A, og dermed har den en PH-verdi som er veldig annerledes enn den man har i skjeden, så selv om det kan finnes diverse bakteriekolonier i sausen, er det ingen av dem som kan leve i en vagina.

Skrevet

Neida, tomatsausen inneholder blandt annet bisfenol A, og dermed har den en PH-verdi som er veldig annerledes enn den man har i skjeden, så selv om det kan finnes diverse bakteriekolonier i sausen, er det ingen av dem som kan leve i en vagina.

Jeg vilde nå allikevel ikke anbefale dette. Jeg har av forståelige grunder ikke befattet meg med tomatsaus som vekstmedium for mikroorganismer, men jeg synes nok ikke dette høres særlig smart ud. Mange mikroorganismer kan trives i milieuer med varierende ph-grad, og er konsentrasjonen høy nok, vil nok bakterier kunde trenge gjennom skjedeepitelet og forårsake en immunrespons. Skjeden er godt beskyttet på grund av sitt sure milieu (PH 3,5 - 4,2), men den er ikke ufeilbarlig, og særlig hos yngre kvinder er slimhindene tynde og sårbare, slik at rifter lett skaber indfallsporter for mikroorganismer.

Jeg vet forøvrig ikke hva normal PH i tomatsaus er....

Skrevet (endret)

Hehehe, det er ikke så nøye for meg at folk skal putte ketchup i fitta, så for å ikke spore helt av tenker jeg at jeg burde avslutte her, men jeg er helt bestemt på at tomatsaus er både flott og uskadelig. Spesielt som frokost, sammen stekte egg!

Endret av Yme
Skrevet

Hehehe, det er ikke så nøye for meg at folk skal putte ketchup i fitta, så for å ikke spore helt av tenker jeg at jeg burde avslutte her, men jeg er helt bestemt på at tomatsaus er både flott og uskadelig. Spesielt som frokost, sammen stekte egg!

Den kan jeg være med på.

Skrevet

Hvorledes vet du at det er chlamydiasmitte på vibratoren?

Jeg vet når jeg ble smittet og jeg brukte vibratoren etter dette.

TS

Skrevet

Veldig mange mikroorganismer kan overleve i et bredt spekter av pH-verdier.

Å rense vibrator i tomatsaus blir litt søkt, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Må da holde å vaske den i antibakkterie greier. Bruker å vaske de til vanlig i vann og såpe.

Bytt ut om den begynner å bli "slitt" :jepp:

Gjest NozMonster
Skrevet
:skratte: :skratte: :skratte: jeg nesten bokstaveligtalt dauer her jeg sitter å ler meg skakk ihjel!! :skratte: Yme! du er så fantastisk! hva er det enkli med deg og tomatsaus for tiden? absolutt alt handler om tomatsaus og tomatbønner for deg i de siste dagene jo :ler: og det artigste er jo at alle tror deg i denne tråden :daane:
Gjest Raindrops
Skrevet

Skjønner ikke at det skal være nødvendig å kaste den, det virker nesten litt hysterisk i mine øyne. Skulle jeg tenkt slik så måtte jeg nesten ha kastet alle leketøyene mine hver gang jeg fikk en soppinfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...