Gå til innhold

Hans utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg vet ikke om jeg har så mye med det å gjøre, men min kommende manns utdrikningslag bestod kun av hans galme venner, av disse mange som ikke er invitert. Jeg ble spurt av hans forlover i forkant om navn og telefonnummer til alle på hans alder som kommer i bryllupet, noe som inkluderer felles venner, menn til mine venninner, brødre etc. Ingen av disse ble invitert av forlover og isteden hadde de en fest for kun hans gamle venner.

I mitt utdrikningslag ble både venninner fra min manns side og mine venninner invitert inkludert hans søster. Dette tenkte de var fint siden da kan folk bli litt kjent i forkant av festen.

Jeg syns også det symboliserer at man kommer sammen og deler på venner...og føler det som et ganske sært og markant trekk fra kompisene hans å kun invitere de gamle vennene.

Som sagt: mange av de som kom i hans utdrikningslag er ikke engang invitert i bryllupet.

Kjenner jeg blir litt irritert...men skal ikke blande meg.

Hadde allikevel vært fint med synspunkter; er jeg helt på viddene her, eller syns dere også det er sært?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdrikningslag er då strengt tatt ein siste fest med gjengen, då, så eg ser ikkje problemet med utdrikningslaget han hadde. Å invitere dine venninner sine kjærester og slikt i hass utdrikningslag hører då ingen plass heime i min verd.

• Liker 7
Skrevet

Enig med Rosalie. Utdrikningslaget er for "gjengen".

Fint å invitere nye bekjentskaper/bekjentskaper fra brudens side hvis man har lyst til det, men det kan ikke kreves. Dessuten blir det enten dyrere, eller man blir nødt til å kutte ut noen fra brudgommens side.

Greit nok at man spleiser, men det blir da rart om folk som knapt/ikke kjenner brudgommen skal betale for både brud og brudgom (i og med at de som er kjærester med brudens venninne ender med å betale på brudens side også, når vi først betrakter parene som "enheter").

Skrevet

Enig med Rosalie, utdrikningslag er siste festen med kompisen. Det er bryllupet som signaliserer sammenslåingen av hans og hennes liv, så jeg synes faktisk nesten det er rarere å invitere hennes kompiser på utdrikningslaget enn å la være.

• Liker 5
Skrevet

Hva syns forloveden din om at bare gamle venner ble invitert då?

Skrevet

Synes du er helt på viddene. Kanskje dette er noe de har snakket om i lang tid? Eller at din kommenede mann kun ville ha gode venner der? Du har heller strent talt ikke noe med dette å gjøre; du valgte din greie, han sin. Jeg hadde heller ikke ville valgt å ha med fremmede den dagen jeg skal ha noe sånt, uansett hvor godt min mann og hennes ektemann hadde kjent hverandre. Nettopp fordi da hadde jeg villet kose meg med mine venner.

Skrevet

Ok, takk for synspunkter. Var bare usikker på hva som er vanlig, og syns det virka litt eksluderende...spesielt siden jeg ble bedt om å sende navn og kontaktopplysninger på alle som skulle komme på vår/hans alder..men jeg har som sagt ikke tenkt å blande meg i dette. Så lenge mannen er fornøyd så er det fint! Han kommer hjem seinere idag...fra fæst :)

Skrevet

Jeg skal ikke balnde meg og det er ikke min business hvordan man velger å ha utdrikningslag, men siden jeg ble forespurt om å gi navn på alle som skulle komme på hans alder, trodde jeg de hadde tenkt å kjøre en blanding. Vi har mange felles venner (har vært sammen i 8 år og har barn) så derfor ble det bare litt rart at kun gamle venner som ikke er invitert i bryllupet ble invitert..men jeg skal ikke bry meg mer med det. Så lenge han er fornøyd så er det fint :) han kommer forresten hjem idag :)

Skrevet

Jeg hadde synes det var rart å bli invitert på utdrikningslaget, men ikke i bryllupet...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde synes det var rart å bli invitert på utdrikningslaget, men ikke i bryllupet...

Du mener det? Jeg er veldig usikker på hva jeg skal be forloveren min gjøre i mitt utdrikningslag. Har ikke mulighet til å invitere alt av venner i bryllupet, men har jo invitert noen. Bør jeg da droppe de som ikke er invitert i bryllupet i utdrikningslaget? (bruker denne tråden i stedet for å starte en ny :))

Skrevet

Du mener det? Jeg er veldig usikker på hva jeg skal be forloveren min gjøre i mitt utdrikningslag. Har ikke mulighet til å invitere alt av venner i bryllupet, men har jo invitert noen. Bør jeg da droppe de som ikke er invitert i bryllupet i utdrikningslaget? (bruker denne tråden i stedet for å starte en ny :))

Det er opptil flere tråder om det her inne, som du sikkert finner om du søker litt. :) Det jeg husker fra dem er at det er veldig forskjellige meninger. Noen synes det er greit, noen synes det er hårreisende. Tror det er litt forskjellige kulturer fra sted til sted og gjeng til gjeng. Selv har jeg blitt invitert i flere utdrikningslag hvor jeg ikke er invitert i bryllupet, og kunne virkelig ikke bry meg mindre. Synes bare det er hyggelig at den vordende bruden ville ha meg med på utdrikningslaget sitt. :)

Skrevet

Det er opptil flere tråder om det her inne, som du sikkert finner om du søker litt. :) Det jeg husker fra dem er at det er veldig forskjellige meninger. Noen synes det er greit, noen synes det er hårreisende. Tror det er litt forskjellige kulturer fra sted til sted og gjeng til gjeng. Selv har jeg blitt invitert i flere utdrikningslag hvor jeg ikke er invitert i bryllupet, og kunne virkelig ikke bry meg mindre. Synes bare det er hyggelig at den vordende bruden ville ha meg med på utdrikningslaget sitt. :)

...og det er ganske vanlig hos de jeg kjenner, kan jeg vel legge til. Om derimot folk er vant til at det kun er de som er bedt i bryllupet som inviteres på utdrikningslag, så skjønner jeg jo at de reagerer.

Skrevet

Jeg fant nylig ut at jeg har blitt ekskludert fra utdrikningslaget til en av mine beste venninner. De skal ha et lite bryllup med bare de nærmeste, så det å ikke bli invitert dit er selvfølgelig helt greit, men må innrømme at jeg har felt noen tårer over å bli ekskludert på den måten i utdrikningslaget... Gi heller vennene dine valget:)

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe rart å invitere noen i utdrikningslag som ikke skal i bryllup. Helt kurant i mitt miljø...

Ellers er jeg enig i at utdrikningslaget er for gamle venner, ikke et sted å bli kjent med folk man kanskje aldri har møtt før i slike sammenhenger som brud/brudgom. Det viktigste er at den som drikkes ut er fornøyd! ;)

• Liker 1
Skrevet

I mitt miljø er det ikke vanlig å invitere folk som ikke skal i bryllupet i utdrikningslaget. Da ville de evt føle seg utenfor når det ble bryllupsprat (og det pleier det å bli), pluss at de kanskje synes det er litt kjipt å være med å betale for bruden (hvis hun skal ha spabehandlinger etc) når de "bare" er utenforstående.

Men skjønner at det kan være helt naturlig andre steder, hvis en invitasjon til utdrikningslag ikke sees i sammenheng med bryllupet.

Skrevet

Jeg er vant med at det inviteres folk som ikke er invitert i bryllupet også, men bare opplevd én gang at alle menn/kvinner på samme alder som brudeparet inviteres i utdrikningslaget. Ville syntes det var rart å bli invitert dersom jeg bare hadde møtt bruden noen få ganger, ikke kjente noen i vennekretsen etc (sist bryllup ville det vært mer naturlig å bli invitert på brudgommens side), samtidig kan det jo bli hyggelig - og lettere å sosialisere i selve bryllupet.

Skrevet

Hva hvis man ikke har "gamle venner" da? Jeg har ikke kontakt med noen fra mitt hjemsted som jeg vil kategorisere som venninner. Jeg har også flyttet mye. Min beste venninne har jeg kjent i ca 12 år. De jeg studerte med som jeg ble kjent med for ti år siden, har jeg mistet kontakten med. Mange flyttet fra stedet da de var ferdige å studere, eller et par år etterpå. (Har kun god kontakt med et par av dem.) De fleste venninnene jeg nå har, har jeg blitt kjent med gjennom ulike jobber. De har jeg kjent i 1-5 år...

Dvs.: Mange av disse kjenner ikke hverandre. Det er stor forskjell i alder, og hvor lenge jeg har kjent dem.

Skal jeg liksom bare invitere de tre jeg har kjent i 10 + år (Siden dette er en fest for "gamle gjengen")? Skal jeg kun invitere de jeg studerte med (siden utdrikkingslag "ikke et sted å bli kjent med nye mennesker")?

Jeg ville invitert alle sammen...

• Liker 1
Skrevet

Hva hvis man ikke har "gamle venner" da? Jeg har ikke kontakt med noen fra mitt hjemsted som jeg vil kategorisere som venninner. Jeg har også flyttet mye. Min beste venninne har jeg kjent i ca 12 år. De jeg studerte med som jeg ble kjent med for ti år siden, har jeg mistet kontakten med. Mange flyttet fra stedet da de var ferdige å studere, eller et par år etterpå. (Har kun god kontakt med et par av dem.) De fleste venninnene jeg nå har, har jeg blitt kjent med gjennom ulike jobber. De har jeg kjent i 1-5 år...

Dvs.: Mange av disse kjenner ikke hverandre. Det er stor forskjell i alder, og hvor lenge jeg har kjent dem.

Skal jeg liksom bare invitere de tre jeg har kjent i 10 + år (Siden dette er en fest for "gamle gjengen")? Skal jeg kun invitere de jeg studerte med (siden utdrikkingslag "ikke et sted å bli kjent med nye mennesker")?

Jeg ville invitert alle sammen...

Hei, TS her og jeg ville invitert alle var jeg deg. Jeg hadde et utdrikningslag bestående av både gamle venninner, nyere og venninner jeg har fått gjennom mannen min. Søsteren til mannen kom også og det ble en spennende og koselig kveld der damene som møtes i bryllupet fikk mulighet til å bli bedre kjent med meg - og alle de andre. Har fått mange positive tilbakemeldinger på det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...