Gå til innhold

Forfløyne ord og uheldige vendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husker du den gangen du var midt inne i handlinga, for så å bli røsket rett ut på grunn av en eller annen idiotisk fakta- eller skrivefeil? Irriterende, ikke sant? Få utløp for frustrasjonen og post de beste/verste sitatene her!

Husk å advare om sitatet inneholder avsløringer (spoilers) fra handlingen.

Eksempel:

Gunnar Staalesens Dødens drabanter er ei helt okei krimbok, men denne linja stjal hele noir-stemningen for min del:

"Fra et oppholdsrom hørte vi den karakteristiske lyden fra et ishockeyspill, der pucken gikk som et prosjektil mellom de endimensjonale miniatyrspillerne."

- Endimensjonale? Hvor små er egentlig disse spillerne? De kan kanskje bevege seg endimensjonalt, men de er ikke endimensjonale. (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension) Selv Streken opererer i to dimensjoner. Grrr!

ETA: §#%?!s trykkfeilsdjevel!

Endret av Koe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staalesen er jo en passelig respektabel forfatter, men jeg har lest mye annet rart opp gjennom årene:

Fra Lysets rike-serien av Margit Sandemo: "De levde nær horisonten."

- Ligger det i nærheten av regnbuens ende? :legrine:

En liten grovis: "Omtrent samtidig kjente Noir hvordan han brast som en moden melon og sprutet sin sæd inn i henne."

- You are doing it wrong, Noir. :cry3:

Det siste skjedde på side 14 i "Den røde heks" av Rebecca Brandewyne (sic). Jeg vet fortsatt ikke hvordan historien endte, da den for min del sporet fullstendig av her.

Skrevet

En liten grovis: "Omtrent samtidig kjente Noir hvordan han brast som en moden melon og sprutet sin sæd inn i henne."

- You are doing it wrong, Noir. :cry3:

:sjokkert: Jeg fikk poppe-kvise-assosiasjoner...

:murvegg:

Skrevet

:sjokkert: Jeg fikk poppe-kvise-assosiasjoner...

:murvegg:

Ikke sant? IKKE SEXY!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...