maloone Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Hei! Har så forferdelig tørr og sår hodebunn. Flasser en god del også. Har røde områder ved ørene ikke ordentlige sår, men sår hud hvis dere skjønner. Bruker normalt sjampo og balsam fra Kerastase fra friøsrbutikken, og har de siste ukene brukt sjampo for tørr hodebunn fra apoteket. Hjelper ikke Er det noen som har erfaring/tips med andre produkter jeg kan prøve??
Focklop Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Kan du ha eksem eller psoriasis? Jeg har psoriasis i hodebunnen, et stort område fra nakken og oppover langs ørene. Jeg har hørt om en spesiell shampo og balsam som er for akkurat de som sliter med eksem og psoriasis, så du kan jo innom forskjellige hårsalonger og forhøre deg? Jeg går nå selv på et middel for akkurat psoriasis, men jeg har hørt at denne typen shampo har dempet plagene betraktelig, bare synd jeg ikke husker hva den heter. :/
Gjest bazibaz Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Jeg har brukt Vichy Dercos de siste månedene og er storfornøyd. Den gjorde slutte på sår, tørrhet, betente hårrøtter, flass og fett hår.
maloone Skrevet 11. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2011 Ok tusen takk SKal prøve den fra Vichy! Har jaggu lært at de sjampoene til 300kr per stk ikke trenger å være veldig bra Ivartfall ikke for håret mitt. Hehe
mari4ever Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Ok tusen takk SKal prøve den fra Vichy! Har jaggu lært at de sjampoene til 300kr per stk ikke trenger å være veldig bra Ivartfall ikke for håret mitt. Hehe For å få brukt opp sjampoene dine anbefaler jeg å bruker den fra vichy kun i hodebunnen, kun der du er sår,og den dyre frisør sjampoen i resten av håret.
shoppedilla Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Jeg bruker L'anza mint revitalizer balsam, dette er en balsam som skal maseres i hodebunnen. Også bruker jeg L'anza Remedy shampoo Før hadde jeg masse sår i hodebunnen og blødde faktisk.. Etter å ha brukt dette i 2,5år er jeg så si problemfri:) Hjalp selvfølgelig før nå, men er en grunn til at jeg har fortsatt:D Er få frisørsalonger som fører dette merket og frisørprodukter er dyrt! Jeg pleier å kjøpe de på bellbox på Nordy senteret i Sverige. Sparer en del på det:) Jeg fikk problemet etter jeg tok rastafletter i Tyrkia for ca 10 år siden, syns det var grusomt og i tileg klødde jeg konstant. Klør fortsatt innimellom, men det er minimalt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå