Gå til innhold

Hva innebærer timen STRAM OPP på SATS?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som kan fortelle meg hva disse timene går ut på?

Er det morsomme timer, bra musikk og er de vanskelig å henge med på? Har trent mye aerobic, så jeg er vant til koordinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på min første StramOpp i går og kan fortelle hva den innebar (de er vel like på alle SATSsentrene tror jeg).

1) Oppvarming innebar gåing frem og til siden i tillegg til moderate spark foran og bak, med bruk av armene. 3 sanger. Pulsen ble høy og varmen steg definitivt!

2) Rumpe og baklår ble trent med knebøy. 8 seige, 3 raske, 8 seige, pause - 3 ganger. Og så var det noe til siden tror jeg. Sliiitsomt!

3) Armer ble trent med vekter. Standard bøye biceps og så å løfte en vekt "bakfra" fra skuldrene og over hodet. TUNGT!

4) Brystet ble trent ved å ligge på rygg og løfte vekter på 2 forskjellige måter ("benkpress" og en annen som jeg ikke husker nå).

5) Mage og rygg ble trent med 4-5 forskjellige øvelser, noen tyngre enn andre. Situps var en liten del og standard "løft motsatt arm og ben" også. Festlig å slippe situps i 10 minutter, men dog sinnsykt tungt.

Til slutt litt uttøying.

60 minutter.

Underveis drakk jeg mye vann og jeg tok ikke i maks hele veien. Vet ikke helt hva kroppen min tåler, så jeg tok det relativt forsiktig. Men jeg kjente musklenes jobbing godt underveis og i dag. Og det selv om jeg brukte 20 min etter timen på å tøye ekstra ut... Spinningen på tirsdag henger fortsatt i. :-(

Jeg synes det var en slitsom time, men veldig effektiv. Det var lite koordinasjon (hvilket er like greit som "nybegynner", for kunstløpkunnskapene mine er totalt i glemmeboka). Jeg synes at det var en bra time, for man kan lage sin egen list og følge den, kanskje tøye den litt også, uten at noen andre bryr seg om det. Vektene finnes jo i 4 forskjellige tyngder. Og helt ærlig så har man mer enn nok med å konsentrere seg om sin egen trening.

Skal definitivt tilbake for å trene StramOpp neste uke også! :D

PS: Instruktøren i går var kjempeflink. Motiverte, pushet, telte og fortalte. Sto skikkelig på! Spinninginstruktøren på tirsdag sa stort sett bare noe når vi skulle endre styrke eller reise/sette oss - det var ganske kjipt og lite motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stram Opp timene er kjempefine for meg som synes det er døds-kjedelig å trene på apparater og bruke vekter!

Man får trent alle muskelgruppene og blir skikkelig støl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes Stram opp timen var veldig kjedelig.

Liker mye bedre Styrke timen som er LITT av det samme, men hardere trening.

Kanskje jeg ikke tog i hardt nok!!

Venninna mi som var med likte heller ikke.

Men enhver smak..

Bør testes ut på egen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

For den som er litt mer trent, kan jeg anbefale Stram Opp 2. Timen er en blanding av først ca 30min utholdenhet (høypuls), deretter styrke for hele kroppen. Med en god instruktør blir det til tider ganske moro. Poenget er at man må ta ordentlig i og yte sitt beste for at det skal bli moro. Det er i hvertfall min erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette kan sikkert være en skikkelig morsom time for dem som liker konseptet, selv synes jeg det var grusomt kjedelig..foretrekker masse koreografi og kondisjonstrening.Men prøv! Hva har du å tape? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...