missfidget Skrevet 30. november 2003 #1 Del Skrevet 30. november 2003 Sønnen min har begynte å klager veldig mye etter dvs. Vondt i magen, vondt i hoved, osv. Spesielt nå han må gjør lekser. Har prøvd å snakker med han, siden jeg ble bekymret, men da ble det litt sånn, "Nei, nå plutselig føler jeg bedre" hvis det er snakk om lege besøk. Burde jeg tar han inn til lege eller hva? Noen andre som har erfaring med sånne klaging hele tiden? Jeg må innrømme at det begynne å sliter meg ut fordi jeg føler usikkert på det er sant. Det virker som han bruker det som unnskylding nå han må gjør ting han vil ikke gjør. (rydding, lekser osv.) Håper for noen tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. november 2003 #2 Del Skrevet 30. november 2003 Det første du kan gjøre i en par ukerstid, er å "kartlegge" NÅR han har vondt. Skriv ned i hvilke situasjoner, hvilket klokkeslett, hva har blitt gjort på forhånd, osv..... Det KAN jo være mange ting.... - ikke lyst til å gjøre ting (prøver en unskyldning) - mageproblemer etter mat, f.eks. - hodepine kan jo komme av at han kan trenge briller osv... Dersom du "kartlegger" dette i 2-3 uker, så kan du kanskje se et mønster der. Og slik "kartlegging" kan jo være lurt å ha dersom det blir snakk om legebesøk senere. For legen vil jo da spørre etter "i hvilke situasjoner", osv... Lurt da å ha "håndfaste" bevis, om du skjønner... Dersom du ikke ser noe system etter dette, så burde et legebesøk være lurt. Det også dersom du ser et system (om det er etter mat, osv) Det kommer jo litt ann på hva du "oppdager". Nå er ikke jeg noen ekspert på dette området egentlig, men når du har kartlagt litt, så kan du jo sende det til meg på mail, så kan jeg se om jeg finner noe "system". For det kan være lettere for meg som er "utenforstående", enn hva det er fordeg som er midt opp i situasjonene *lykke til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 30. november 2003 #3 Del Skrevet 30. november 2003 "ulv ulv historien" pleier å hjelpe dersom det ikke er noe i veien. Den hjelper om noe ER i veien gså fordi barna blir litt redde for at foreldrene skal tro at de ikke har vondt noe sted. Dersom det er noe som plager han slik at han får vondt i magen, vil han nok gjerne fortelle det da ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå