Gå til innhold

Frisering nedentil  

78 stemmer

1. 1. Hva gjør du?

• Barberer alt
      43
    • Barberer litt/bikinilinjen/trimmer
      19
    • Brasiliansk voks (alt bort/kun stripe igjen)
      19
    • Brasiliank Bikini voks
      1
    • Laser Bikini
      3
    • Laser Brasliansk
      7
    • Fjerner ikke i det hele tatt
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva gjør dere andre?

Jeg tar regelmessig brasiliansk voks med kun en liten stripe igjen.

Det jeg ikke liker, er at man må la håret gro før ny behandling.

Endret av halo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ca. 1 million tråder om akkurat samme tema. Søkefunksjonen sier jeg bare.

• Liker 1
Skrevet

Barberer alt!

Skrevet

Laser, kun liten stripe igjen.

Skrevet

Barberer også alt, når jeg gidder :P

Skrevet

Det er ca. 1 million tråder om akkurat samme tema. Søkefunksjonen sier jeg bare.

Ikke sant.

Når det er sagt så mangler "trimming" i denne pollen.

Jeg vil tro at veldig mange trimmer, i tillegg til å ta bikinilinjen i badesesongen.

Vil i hvert fall tro at det gjelder oss damer ( ikke at du nødvendigvis er en av oss, Survival ) som er av den eldre garden.

Mye har definitivt forandret seg siden jeg var ung. Må være slitsomt å være ung i dag, tenker jeg. :(

• Liker 1
Skrevet

Tar fast brasiliansk voks, men har veldig lyst til å ta laser når jeg får råd til det.

Barbering gjør innimellom voksingene hvis det passer seg sånn.

Oftest beholder jeg en stripe.

Skrevet

Laser? Fortell!

Skrevet

Har aldri skjønt greia med stripe eller trekant..

• Liker 4
Skrevet

Alltid full brasiliansk voks på meg.

Klarer ikke barbering pga at jeg synes det klør så fryktelig etter en dag eller to! :nei:

Jeg beholder også alltid en liten stripe, de er vel smak og behag, men jeg synes helt glatt ser litt barneaktig ut...

Skrevet (endret)

Laser Brasiliansk her, liten stripe igjen foran (ja, den virker populær ;))

Etter litt prøving med voksing, bestemte jeg meg for å prøve laser hårfjering. Det viste seg meget effektivt på

meg og etter 5 behandlinger med laser var all hårvekst helt borte.

Det er over 6mnd siden siste behandling, men det normalt at man må ha ca en behandlig pr år.

Fortsatt har jeg ikke antydning til hårvekst. Nå skal det sies at jeg ikke var spesielt hårete heller.

Laser? Fortell!

Jeg er ingen ekspert, men litt har jeg fått med meg.

Er det permanent?

Laser kan i enkelte tilfeller være permanent, men det de sier, er at det er hårvekstreduserende. Etter mange nok behandlinger vil de fleste som er gode kandidater se en tilnærmet permanent effekt.

Virker dessverre dårlig på lyse hår.

Hvordan foregår behandlingen?

Selve behandlingen foregår med en liten sak omtrent som en ladyshave i størrelse, som gir korte kraftige laserlysglimt. Disse varmer opp hårroten slik at håret brennes og dør. "Problemet" er at det kun dreper hår som er i en bestemt grofase, derfor kreves flere behandlinger for å treffe alt håret i rett grofase. Det er også årsaken til at du normalt vil oppleve en hviss gjenvekst etter omtrent 1 år, kroppen vil normalt produsere noen få nye hårstrå.

Dette fjernes enkelt ved en oppfølgingstime.

Gjør det vondt?

Ja det gjør vondt, men sammenlignet med voksing synes jeg det var bedre, men anderledes smerte. Mer som kraftige stikk/svie, og så tar det lengre tid. Du slipper i hvert fall den "rivefølesen" som jeg ikke liker ved voks!

Uansett, jeg synes ikke smerten var noen big deal (er nok litt tøff).

Det er vanlig at man får påsmørt smertestillende krem, og det hjelper nok en del.

Kreves noen spesiell forberedelse?

Klinikken vil selvsagt veilede, men dette fikk jeg beskjed om:

Du må stille helt "glatt", du kan ikke ha synlig hårvekst. Har du vokset, skal det være noen dager siden slik huden ikke blir irritert.

Du må ikke ha solet deg, verken i solarium eller ekte (på området som skal behandles) de siste 4-5 ukene.

Koster det mye?

Ja, sammenlignet med annen hårfjerning er det dyrt. Full brasiliansk koster 1500-2500,- pr behandling.

Det er store forskjeller, men også store forskjeller på teknikk og utstyr. Styr unna IPL-laser, det er gammel teknologi.

Til AnonymBruker; ønsker du mer detaljer og tips, send meg gjerne en PM!

Endret av Lise91
Skrevet

Ikke sant.

Når det er sagt så mangler "trimming" i denne pollen.

Nå tenkte jeg at "barberer litt/bikinilinjen også dekket "trimming" også...

Mye har definitivt forandret seg siden jeg var ung. Må være slitsomt å være ung i dag, tenker jeg. :(

;)

Skrevet

Jeg barberer det meste, bruker høvel.

Skrevet

Barberer det meste.

Skrevet

Tar fast brasiliansk voks, men har veldig lyst til å ta laser når jeg får råd til det.

Barbering gjør innimellom voksingene hvis det passer seg sånn.

Oftest beholder jeg en stripe.

Laser er ikke så dyrt som du tror. Bor du i Oslo-området kan jeg anbefale Bellefontaine City Spa i Sandvika. Der er de kjempeflinke og ganske rimelige. MEN, hvis du har vokset lenge, slik jeg har, så anbefaler de at du går et par måneder med kun barbering, for å få opp alle hårrøttene og for å gjøre håret tykkere før laserbehandling, slik at det funker bedre.

Skrevet

Laser er ikke så dyrt som du tror. Bor du i Oslo-området kan jeg anbefale Bellefontaine City Spa i Sandvika. Der er de kjempeflinke og ganske rimelige. MEN, hvis du har vokset lenge, slik jeg har, så anbefaler de at du går et par måneder med kun barbering, for å få opp alle hårrøttene og for å gjøre håret tykkere før laserbehandling, slik at det funker bedre.

Takk for info!

Skrevet

Takk for info!

Any time, lykke til! :)

Skrevet

Bruker epilator under, bak og på sidene. Trimmer foran.

Skrevet

Bruker epilator under, bak og på sidene. Trimmer foran.

Huff, gjør ikke epilator fryktelig vondt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...