Gå til innhold

Body Combat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? Hadde gjerne hørt mer om det. Har interesse men litt redd at jeg må "combat" med andre....det vil jeg ikke... :ler:

Men det hørtes ut som en tøff trening...og det har jeg lyst på. Noen som kan si noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.google.com > http://www.fitness-club.no/bodycombat.htm

Hva er Body Combat?

Body Combat er en forhåndskoreografert klasse som bygger på en rekke selvforsvarsdisipliner som karate, kickboksing og tai-chi. Bak konseptet og koreografien står Nathalie Leivas sammen med kampsport, aerobics- og medisinske eksperter. Med Body Combat lokkes helt nye deltakere til aerobicsalen. Dette er helt klart også noe for gutta, da "macho"-faktoren er høy. Koreografien er tøff og morsom, med en rekke spektakulære musikk og skrik effekter! Her får også selvtilliten et skikkelig spark oppover! Du behøver ikke å ha trent verken kampsport eller aerobic for å være med på en Body Combat klasse. Det tar litt tid å lære seg koreografien i Body Combat, men når den først sitter, tar det helt av! Her jobber hele klassen i et jevnt hardt tempo, og man jobber alene mot speil og sloss altså ikke mot hverandre! Man får, hvis man vil, tatt ut et spekter av følelser sånn som sinne, aggresjon, glede og villskap!

Hvilke muskler trenes? Hva oppnår man?

Body Combat er først og fremst kondisjonstrening. Timene starter ved oppvarming av overkropp og bein. Deretter følger en kombinasjon av høyintensiv kondisjonstrening og kamptrening. Kondisjonen forbedres raskt ved jevn trening over tid. I Body Combat styrkes muskulaturen i rygg, nakke og armer i langt større grad enn i en aerobic klasse. Dette fordi man jobber mer med varierte bevegelser av overkroppen. Det er imidlertid viktig å følge instruktøren nøye. Øvelsene må gjøres riktige for at ikke ledd og muskler skal få skader. Intro-timen gir informasjon om dette.

Så hva gjør jeg ?

Ønsker du å bli bedre kjent med denne effektive treningsformen, dukker du opp på en Body Combat intro-time. Denne er på ca 15 minutter, og gir informasjon om prinsippene ved Body Combat trening, riktig teknikk ved slag og spark, samt gode råd generelt. Her har dere som kunder rik anledning til å stille spørsmål! Intro-timen etterfølges av en vanlig Body Combat-klasse

Body Combat klassene

En økt varer i 60 minutter. Dette inkluderer oppvarming, selve programmet, styrketrening av bryst, mage samt uttøyning. Til en slik økt tar du med deg drikke og et håndkle. Skoene bør sitte godt rundt anklene og gi sideveis støtte. Aerobic sko eller lignende er å foretrekke.

Skrevet

Takk for inlegget! Vil gjerne høre fra andre som har opplevd klassen virkelig og.... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er dritskøy:D Skikkelig adrenalinkick, og du formelig kjenner fettet renne av deg:D

Skrevet

det var faktisk timer som dette som satte meg på ideen om å begynne på kickboksing!!!! kjempe artig og kjempe trening!!!! Hiv deg på, det er vedt gangsperren dagen etter..... hehe......

Skrevet

Det høres vanvittig bra ut....Tror det er noe som jeg skal begynne med snart! Tusen takk for svarer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...