Gå til innhold

Har du noe selvlaget i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier lurer jeg på om dere har ting i hjemmet som dere har lagd selv?

Ei venninne av meg har f.eks sydd både gardiner og pynteputetrekk til stua si, mens jeg som ikke er noe flink til sånt har så vidt jeg kommer på akkurat nå, bare en liten dekorasjon i gangen som er "homemade" :)

Artig å høre hva dere har av selvlagde ting i hjemmet, og kanskje kan jeg få noen ideer til ting jeg kan prøve meg på utover høsten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Trur faktisk ikkje eg har noe som er heimelagd her i huset. :sjenert: Er ikkje flink til sånt. :sjenert:

Skrevet

En fjerdedel av det jeg har hjemme av interiør er hjemmelaget, fikset på eller restaurert av undertegnede..hehe :)

Skrevet

Bortimot alle bildene vi har på veggen har jeg lagd selv. Og så har vi satt sammen alle reolene og kommodene selv, teller det? :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to malerier på veggen som jeg selv har malt..

Ellers liker jeg å pynte med skjell og steiner, men det har jeg vel strengt tatt ikke laget.

Jo, forresten så har jeg strikket et putetrekk også :)

Skrevet

Jeg har noen bilder (mest tegninger).

Har forsåvidt også en jevn utskifning av ulike lego-kreasjoner, men det går vel ikke akkurat inn under selvlaget :fnise:

Skrevet

En fjerdedel av det jeg har hjemme av interiør er hjemmelaget, fikset på eller restaurert av undertegnede..hehe :)

Oj, spennende! :)

Lyst til å si litt mer om hva det er du lager?

TS

Skrevet

Jeg har sydd trekk til pynteputene i sofaen, og heklet kurver til oppbevaring på stua og badet. Har også lyst til å strikke en puff, og sy eget forkle... Ja, også trådde jeg til en gang og lagde en krans, men det tror jeg bare ble med den ene gangen... ,)

Skrevet

Bortimot alle bildene vi har på veggen har jeg lagd selv. Og så har vi satt sammen alle reolene og kommodene selv, teller det? :nigo:

TS her.

Har ofte tenkt på at det ville vært fint å kunne ha "egne" bilder på veggene istedet for "kunst" fra bohus o.l, selv om jeg synes mine bohus-bilder er fine også da :)

Men, jeg er ingen maler da.. :sjenert:

Er det maling du bruker eller andre ting også?

På lerret eller settes bildene inn i rammer?

Skrevet (endret)

Jeg har to maleri og to kulltegninger. Er ikke flink til å hverken sy eller strikke, så noe mer er det nok ikke her i huset. For øvrig har vi mange fotografier som mannen har tatt også, så det er ikke bare jeg som har noe selvlagd her. :)

Endret av Knøttet
Skrevet

Oj, spennende! :)

Lyst til å si litt mer om hva det er du lager?

TS

Jeg er en kunstnersjel så jeg har igrunn hatt henda mine borti det meste..:P Jeg er veldig glad i å drive med decoupage, noe som igrunn er veldig enkelt! :)

Så har dekorert masse forskjellig i tre, glass og lignende, alt fra knotter til et skatoll til esker og et sidebord.

Decoupage bruker jeg og til tre, stearinlys, forskjellig glassgjenstander, malerier og igrunn alt..hehe

Har også fikset oppheng til øredobbene mine av et lerret, forskjellige bånd og nagler.

Jeg maler, limer, fester og fikser på alt! hehe har ikke mye penger så for å få ting jeg har lyst på må jeg lage det selv! :)

Skrevet

Jeg har to malerier på veggen som jeg selv har malt..

Ellers liker jeg å pynte med skjell og steiner, men det har jeg vel strengt tatt ikke laget.

Jo, forresten så har jeg strikket et putetrekk også :)

Hvordan finner du ut hvilket motiv du skal male, er det abstrakte bilder eller mer landskap og sånt? :)

Synes pynt med skjell og steiner kan telle så lenge det ikke er en ferdig dekorasjonspakke du har kjøpt, men noe du har satt ihop selv. Det er jo kreativt ihvertfall, og ingen har vel gjort det akkurat som deg :)

Skrevet

TS her.

Har ofte tenkt på at det ville vært fint å kunne ha "egne" bilder på veggene istedet for "kunst" fra bohus o.l, selv om jeg synes mine bohus-bilder er fine også da :)

Men, jeg er ingen maler da.. :sjenert:

Er det maling du bruker eller andre ting også?

På lerret eller settes bildene inn i rammer?

Det er mye forskjellige male-, tegne- og trykketeknikker egentlig, jeg har tilgang til ganske mye rart gjennom jobb og skole. Og egentlig i alle formater også, papir, lerret, med ramme, uten ramme og alt imellom.

Man trenger ikke være maler for å male, det er egentlig bare å finne ønsket materiale, og så sette i gang. Det er jo ingen som sier du må male en anatomisk korrekt hest eller et naturalistisk landskap, bilder som harmonerer med omgivelsene handler mer om farger, (a)symmetri og oppbygging. Og det er jo forsåvidt bare en prøve-seg-fram-prosess!

Skrevet

Eller du kan finne et stoff du liker og trekke det over ett lerret og lime/stifte det fast på baksiden..:)

Skrevet

Har to bilder hengende på veggen som jeg har malt selv. Sånn lerret-bilder. Ikke akkurat Picasso, men de passer til interiøret og sambo syns de fortjente en plass på stueveggen :)

Skrevet

Malerier, sengegavl, gardiner, putetrekk, stoltrekk, hele 3 skap, lampe, puff, tv-bord, cd-hylle. Ja det var vel det som er laget fra bunnen av. Handywoman kan man vel si. :gjeiper:

Av ting som bare er ordnet på.. Ja, jeg har vel en skål som jeg har samme stoffet som på pynteputene nedi også noen kubbelys. Et lite serveringsfat med selvplukkede steiner og skjell med kubbelys på igjen. Nesten alle møblene er loppiser som er malt. Oppvasksåpe, vaskemiddel, vaskekluter og skuresvamper har alle fått glassflasker med pumpe og krukker. Ei gammel glass skål for ost har blitt tampongskrin. Det er vel noe mer rundtom også tenker jeg.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg kommer ikke på noe for øyeblikket som jeg har hjemme her som jeg har laget ( bare har "oppgradert" noen greier ) men mamma har stua , kjøkkenet og soverommet sitt "fullt" av lerret med dikt som jeg har skrevet selv ( som er gjort "fine" med fine tusjer og slikt da!) og pappa har noen på kontoret sitt.. broren min har et decoupage-bilde på veggen som jeg har laget ( og det var litt rørende at han hang opp, han er trossalt en 28 år gammel gutt som har null interesse av bilder på veggen. ( det var han som spurte om å få det da jeg lagde det)

Skrevet

jeg er ikke noe flink med tekstil å sånn, så der har jeg ikke noe. men jeg har laget en hylle vi har her (premiehylle til rosetter, pokaler og medaljer vunnet i sprang/dressurkonkurranser gjennom tiden), malt kjøkkenet og satt på nye håndtak og veggplater, lagt gulv på kjøkkenet, stue og snart gang, om det teller? :P hehe.

i tillegg har jeg et par bilder jeg selv har tatt, og redigert på veggen. vet også at mine bilder henger rundt i et par andres stuer. ;)

holder også på med en hjemmelaget 3d bakgrunn som skal stå inni et 530 liters akvarium. :)

derimot har min mor sydd noen gardiner og diverse til meg da. :)

Skrevet

Jeg har sju oljemalerier på veggene som jeg har malt, har lakket kjøkkenbordet, og malt en liten kommode i stua, og teppet på sofaen har jeg strikket selv, og de aller fleste av putene mine(som er mange) har jeg sydd trekk til selv.

Skrevet

- Bilder som jeg har tatt/tegnet/malet selv.

- Reol og TV-bord som samboeren har bygd.

- Nattbord vi har satt sammen av ting som egentlig ikke er ment som det.

That's about it, men jeg regner med at vi vil ha flere slike ting når vi engang får større plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...