lenny Skrevet 30. november 2003 #1 Del Skrevet 30. november 2003 Nå er det jammen på tide,hadde planer om å slutte for ett år siden,men røyker fortsatt idag ..hmm ikke bra! MEN NÅÅ SKAL JEG.. noen som henger seg på? det lukter jo helt forferdelig av røykere her er det jo oxo fint å legge inn tips& råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #2 Del Skrevet 1. desember 2003 kjenner rastløsheten,må få trent imorra,få utløp for all energien jeg har er det noen andre som vil slutte å røyke? er kanskje ingen i dette forumet som røyker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenny Skrevet 1. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. desember 2003 jeg som glemte logge meg på jeg,ser det er ca 20 som har lest dette....men fortsatt ingen som vil slutte å røyke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest basse Skrevet 1. desember 2003 #4 Del Skrevet 1. desember 2003 slutte å røke :o jeg elsker å ta røken min ikke FAEN om noen skal ta fra meg den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 1. desember 2003 #5 Del Skrevet 1. desember 2003 Hurra for meg! I dag er det 3 uker som ikke røyker. Eller det ble feil formulert. Jeg stompet røyken for 3 uker siden. Den var bedre, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 1. desember 2003 #6 Del Skrevet 1. desember 2003 Hurra for meg! I dag er det 3 uker som ikke røyker. Eller det ble feil formulert. Jeg stompet røyken for 3 uker siden. Den var bedre, sant? Så flott... skriv litt om hvordan det går med deg, de første 3 ukene er nok verst, eller ikke så lette som framover fra nå. Snakker av erfaring, har ikke røykt siden 9.mars og er så kry og ikke minst SÅÅÅ glad jeg slipper den driten... stå på, det blir færre røykere framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 1. desember 2003 #7 Del Skrevet 1. desember 2003 Kjempe Mrs. Q ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinka Skrevet 1. desember 2003 #8 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har holdt meg unna i godt over et år nå :D Stolt av meg selv enda! Er de første tre ukene som er værst, etter det begynner suget å bli mer og mer borte. Nå hender det enda at jeg i enkelte situasjoner tenker "Nå skulle jeg ønske jeg røyket, så jeg kunne tatt en røyk!" Men det går heldigvis fort over, for nå vet jeg at jeg har det bedre uten røyken (slippe å våkne med sår hals hver morgen, være blakk konstant og slike ting...) Til sist vil jeg bare si: Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 1. desember 2003 #9 Del Skrevet 1. desember 2003 Jippy! Vi er alle kjempe flinke! Og til dere som enda ikke har hoppet. Det eneste som hjelper mot å slutte å røyke, det er : ikke røyk. Bokstavelig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 1. desember 2003 #10 Del Skrevet 1. desember 2003 Nå er det jammen på tide,hadde planer om å slutte for ett år siden,men røyker fortsatt idag ..hmm ikke bra! MEN NÅÅ SKAL JEG.. noen som henger seg på? det lukter jo helt forferdelig av røykere her er det jo oxo fint å legge inn tips& råd Jeg henger meg gjerne på! Nå har jeg røyka i 24 år, og kanskje det er på tide å gi seg nå. Nyttårsaften blir min siste røykedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. desember 2003 #11 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg vil bare ønske dere lykke til! Det er verdt strevet (men med den riktige holdningen blir det ikke så vanskelig!). Jeg har vært røykfri siden mars, og det er utrolig deilig å være kvitt en last jeg har hatt i 15 år! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sluttet før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 2. desember 2003 #12 Del Skrevet 2. desember 2003 1 mnd i dag.... Prøvde faktisk en røyk om søndagen... men det smakte ikke...jeg ble kjempe gla... Jeg klarte ikke å røyke en halv røyk en gang..... jippi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. desember 2003 #13 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei røyksluttere. Jeg har vært røykfri i snart 11 mnd jeg nå, og er kjempestolt!! Sprakk to ganger i løpet av de første fire ukene, den siste gangen satt jeg på en fest, tente på en røyk og tenkte: "hva faan er det du driver med aline? Ikke er det no godt! Ikke blir du noe mer sosial av det (da jeg jo satt på samme plassen og pratet med de samme menneskene uavhengig av røyk eller ikke røyk), ikke er det kult og du har allerede hatt fire uker med dritt!!! Har du lyst å begynne helt fra bånn igjen???" Etter det har jeg ikke tatt i en sigarett, og har faktisk heller ikke hatt lyst på en! 8) Knuste den siggen etter to trekk, og kommer aldri til å ta ett trekk til i mitt liv!! 8) Og guuuud det er deilig!! Jeg kjenner at pusten min går lettere, jeg kjente kjempeforskjell sist jeg var forkjøla!! Hoste er noe heelt annet som ikkerøyker en hva det var som røyker!! Og for ikke å snakke om PENGENE!!! jeg har satt av 1500,- hver måned på en egen konto, og 9.februar reiser jeg til Afrika!!! Det hadde jeg aldri hatt råd til dersom jeg hadde røyket, og jeg har konsekvent satt alt av røykepenger over på min afrikakonto!! Hver gang tanken har streifet meg, så har jeg spurt meg selv hva jeg har mest lyst til: Afrika? Røyk? Valget har ikke vært vanskelig!! :D Lykke til dere som vil slutte å røyke! Selv måtte jeg prøve å slutte fire ganger før jeg klarte det, og de første fem ukene var noe årntli møkk!!! :evil: Har ikke vært så sint på lenge, og det var fra dag 1 og hver dag i fem uker!! ufattelig slitsomt, men verd det nå i ettertid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 2. desember 2003 #14 Del Skrevet 2. desember 2003 Sist lørdag var det 12 uker siden mannen og jeg tok vårt siste trekk. :D Er så utrolig stolt. Motivasjon er viktigste faktor. Snakket om det i 2 mnd før vi la bort røyken. Ble enige om å gjøre dette sammen. Prøvde for 6 år siden, men det holdt i 1 1/2 uke. Var ikke helt motivert, så det ble litt hissige diskusjoner hjemme... Det gikk med 4 pakker Extra de første 3 dagene. Så kom luktesansen tilbake. Skremmende... Takk gud for at mannen også var røyker da jeg traff han.... Hvis ikke hadde jeg vel vært singel enda.. Det lukter pyton. Nå skjønner jeg virkelig hva de mener med det at å kysse en røyker er som å sleike et askebeger... Nok om det. Nå er vi røykfrie begge to :D Ikke plaster eller nikotin tyggis. Kun motivasjon. Ikke røyksugen heller. Det var kun de 3 første dagene. That's it. Lykke til alle som prøver å slutte. Stå på! Så lenge du virkelig vil, klarer du alt! :D /Tvilling76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 2. desember 2003 #15 Del Skrevet 2. desember 2003 Ja, enig, det lukter vondt. Men jeg har enda ikke fått lykkefølelsen over å slutte. Jeg er ikke spesielt glad eller stolt egentlig, selv om jeg prøver. Hva var det jeg skulle si nå?? Huff...:klø:....jo!: En på jobben sier at jeg nå er mindre attraktiv som kvinne. Det er usexy å være ikke-røyker. What a jerk, sant? :oops: (Og nei, han er ikke-røyker.... :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenny Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 2. desember 2003 super dupert barbie..... så flott å høre at det faktisk går ann å klare det,mange positive forbilder her inne :D har dere som har holdt opp en stund gått opp noe i vekt eller?hører at man ofte går opp litt pga stoffskifte,fordi om ikke man spiser mere enn før? jeg var røykfri i 2år,gikk opp 5kg og ned 5kg.begynte å røyke igjen har nå røykt 1 1/2år....idioti spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 2. desember 2003 #17 Del Skrevet 2. desember 2003 har dere som har holdt opp en stund gått opp noe i vekt eller? Helt klart! De kiloene vi tok av til bryllupet i august har kommet tilbake igjen. Det kan være flere årsaker til det. Ekstremt travel høst, lite tid til trening, totalrenoverer nytt boligprosjekt (ferdig om 2 uker), lite tid til regelmessige måltider.. Men selvsagt også at vi sluttet å røyke. Maten smaker liksom litt bedre... Etter at vi har kommet i stand i ny bolig skal vi begynne å trene igjen, og forhåpentlig vis renner kiloene av igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. desember 2003 #18 Del Skrevet 2. desember 2003 ..har dere som har holdt opp en stund gått opp noe i vekt eller?.. Jeg gikk opp ett par kilo, men det var mye fordi jeg tillot meg å kose meg med en sjokolade mens jeg holdt på å slutte. Hadde jeg skullet kuttet sjokoladen samtidig, så hadde jeg ikke klart å slutte. Må ha NOE å kose meg med. Men gikk de to kiloene kjapt ned igjen når jeg regulerte sjokoladespisinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 3. desember 2003 #19 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei Lenny! Sluttet å røyke natt til søndag ca. kl. 04.00, så jeg er alt i gang! Veldig brå beslutning (røykt 20 om dagen i ca. 15 år), leste Carr 1. gang på fredag, 2. gang på lørdag og så sluttet jeg! Oops! Det var ikke engang med vilje :o Har allerede tvilt et par ganger, men er sjokkert over hvor lite plaget jeg er i forhold til tidligere forsøk! Den største bøygen kom i går kveld da gullfisken min døde - etter 6 års samliv - det var tøft! Da var det jammen så vidt det holdt her!!! Er altså veldig optimistisk, men: opplever noen seriøse "bivirkninger" : 1) Jeg er trøtt! Hele tiden! Veldig trøtt! 2) Svimmelhet - nesten litt brisen, jeg 3) Luktesansen våkner - greit nok, men synes nesten det er litt overveldende? Blir nesten uvel, jeg.... Er veldig stolt av at jeg faktisk har sluttet nå (er av typen røyken-er-min-beste-venn-gjennom-ALT), og håper noen har vært gjennom noen av ovennevnte punkter, for selv om det står mye om nikotinerstatninger rundt om kring, så er det jammen lite å finne om daglig-symptomer! Noen andre som har opplevd dette? (Ja, selvfølgelig?)- Særlig opptatt av punkt 1+2, veldig plagsomt! Hadde vært flott å være flere gjennom dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lise-Lotte Skrevet 3. desember 2003 #20 Del Skrevet 3. desember 2003 Det med svimmelhet de første ukene er helt vanlig - jeg opplevde det samme selv. Det var så ille at jeg gikk tidligere hjem fra jobben enkelte dager. Har lest masse om det - og det er ikke uvanlig i det hele tatt - tenk på all giften som skal utav kroppen og ikke for å snakke om abstinensene man opplever. Hold ut - det går over. Etter å ha røykt i 24 år sluttet jeg for 14 måneder siden. Det går kjempfint - jeg som trodde at det å være en ikke-røyker måtte være det mest tragiske på denne jord. Har vært gjennom noen mislykkede forsøk før det klaffet. Jeg brukte nikotintyggi de to første månedene, men kuttet de ut etterhvert som jeg merket at jeg var i ferd med å bli avhengig av dem og. Jeg har ikke lagt på meg - tvert imot så har jeg gått ned temmelig mange kilo fordi jeg er mer aktiv og jeg er mye mer fokusert på å være sunn i matveien. Spiser masse frukt og grønnsaker... Lykke til alle som skal slutte - bare ikke lur dere selv til å tro at dere kan ta en sigarett i ny og ne - f.eks. til fest. Det er et fåtall som klarer å holde det til fest - og det er nettopp det som har ødelagt for så mange som har sluttet. Jeg tenkte alltid at dersom jeg tar bare en sigarett så er jeg igang igjen - da er jeg like avhengig igjen - og det er det ikke verd. Det er rett og slett herlig å gå på fest uten å røyke ... det er rett og slett bare herlig å være en ikke-røyker ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå