Ego Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Kom over dette i DB nå nettopp: http://www.dagbladet.no/2011/09/09/kultur/debatt/kommentar/gteborgsvarven/loping/18045881/ Om to uker er det løpefest i Gøteborg, der deltagelse og underholdning står minst like sterkt som prestasjoner. Det fortelles om mennesker som deltar selv om de jogger sakte, folk som kler seg ut - og publikum som heier selv på de vanlige mosjonistene. Det som får meg til å reagere er kommentarene. Artikkelen i seg selv klarte å få meg - en notorisk antiløper - til å tenke at jogging, rolig og prestasjonsfri jogging, kanskje kunne vært gøy likevel. Så kommer en rekke sure og negative kommentarer som i stor grad vitner om en holdning til løpsarrangementer som noe forbeholdt 'treningseliten'. Har man ikke knallgod teknikk eller løper fort nok så bør man visst holde seg unna. Er dette virkelig holdningen blant folk flest? Personlig skulle jeg gjerne opplevd litt mer moro omkring idrettsarrangementer, og generelt en mer avslappet holdning til prestasjoner. Alt trenger vel ikke være så seriøst hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Menneskene som kommenterer på Dagbladet.no og VG.no er en helt egen rase. De representerer ikke folkets mening og kan ikke tas seriøst. Anbefalt håndtering av kommentarfeltene i nevnte aviser: 1) Aldri les 2) Les, men vit at "normalen" er det motsatte av det som står der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå