Gjest grønnfi Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Inspirert at tråden " hvor mange land har du vært i" Hvordan teller man land? Når man reiste til land som nå ikke finnes lenger feks. Tsjekkkoslovakia, og i etterkant har besøkt både Tsjekkia & Slovakia har man da 2 eller 3 land på reise C.Ven sin? Kan man således telle Jugoslavia som er delt opp i flere småland? Og hva med DDR? Noen som har et lurt svar?
Gjest Spinell Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 (endret) Jeg ville telt land etter dagens geografiske inndeling. Tsjekkoslovakia, Tsjekkia og Slovakia ville dermed telt som to land. Øst- og Vesttyskland ville jeg telt som ett osv. Hvis jeg hadde gjort en rundreise i Jugoslavia før oppløsningen, ville jeg telt antall land etter dagens kart der også. Jeg tror ikke det finnes noen "regler" her, men jeg synes det ville vært rart å telle Tsjekkoslovakia, Tsjekkia og Slovakia som tre land Tenk deg for eksempel at du kun hadde vært i Praha og ingen andre steder i Tsjekkoslovakia før landet ble delt. Deretter reiser du til Praha etter at landet ble delt i to. Ville du fremdeles telt det som to land? Endret 10. september 2011 av Spinell
Vibi Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Inspirert at tråden " hvor mange land har du vært i" Hvordan teller man land? Når man reiste til land som nå ikke finnes lenger feks. Tsjekkkoslovakia, og i etterkant har besøkt både Tsjekkia & Slovakia har man da 2 eller 3 land på reise C.Ven sin? Kan man således telle Jugoslavia som er delt opp i flere småland? Og hva med DDR? Noen som har et lurt svar? Hvis du teller det som tre land virker det vel mer som om du er ute etter å kunne si at du har vært i flest mulig land. Det logiske er vel å telle det som ett land - var du i Praha mens det ennå var Tsjekkoslovakia, ville jeg regnet det som Tsjekkia idag osv.
Gjest grønnfi Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Ser den, men jeg har vært i Tsjekkoslovakia før oppløsningen, OG senere i både Tsjekkia og Slovakia. Og ja.....Jeg samler på land klart jeg vil ha flest mulig på CVen min. Men jeg vil ikke jukse. Jeg ville feks aldri ha talt med mellomlandinger om ikke jeg var ute av flyplassområdet. Syntes heller ikke det er riktig å telle land etter dagens kart i tidligere Jugoslavia. Jeg toget gjennom 1 land, kan ikke telle flere da.
Gjest Badabing Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Jeg ville regnet etter den geografiske inndelingen. Så om du hadde vært på skikkelig rundreise i Tsjekkoslovakia før delingen, har du vært i både Tsjekkia og Slovakia. Nå har du jo vært begge deler, men da ville jeg heller skrevet at du har vært i Tsjekkia 2 ganger og Slovakia 2 ganger enn at du har vært i 3 land.
Vibi Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Ser den, men jeg har vært i Tsjekkoslovakia før oppløsningen, OG senere i både Tsjekkia og Slovakia. Og ja.....Jeg samler på land klart jeg vil ha flest mulig på CVen min. Men jeg vil ikke jukse. Jeg ville feks aldri ha talt med mellomlandinger om ikke jeg var ute av flyplassområdet. Syntes heller ikke det er riktig å telle land etter dagens kart i tidligere Jugoslavia. Jeg toget gjennom 1 land, kan ikke telle flere da. Nei, flyplasser er internasjonal sone, så det vil aldri telle! Jeg ville nok ha telt to land, Tsjekkia og Slovakia, som du sier, selv om du var der før de ble splittet.
Østlandet Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Mye rart å drive med på dette forum, he he. Eller... Er det noen som har for lite å gjøre?
Gjest grønnfi Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Mye rart å drive med på dette forum, he he. Eller... Er det noen som har for lite å gjøre? Noen samler fingerbøler, jeg samler stempel i passet :gjeiper:
Gjest Consensio Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Jeg sier at jeg har vært i f.eks 3 land, selv om det i dag kanskje bare regnes som 2 land. Fordi det var et eget land den gangen jeg var der, rett og slett og som grønnfi er inne på, det er det som er stemplet i passet
Bernardette Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Så lenge du ikke teller England, Scotland, Wales og Storbritannia som fire forskjellige land, er det greit for meg. Det er det faktisk mange som gjør.
Bernardette Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Det er jo fire land... eh, nei!
Mynona Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Noen samler fingerbøler, jeg samler stempel i passet :gjeiper: De stempler jo ikke noe i Europa lenger... Hadde vært så kult å bruke opp et pass en gang
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 eh, nei! Jo, det er fire land samlet i "Det Forente Kongeriket Storbritannia og Nord-Irland". 1
Gjest grønnfi Skrevet 18. september 2011 #15 Skrevet 18. september 2011 De stempler jo ikke noe i Europa lenger... Hadde vært så kult å bruke opp et pass en gang Jeg måtte bytte pass engang før det utløp fordi det var stemplet fullt. Da hadde jeg faktisk ett tilleggspass som var stiftet fast i mitt Norske. Jeg pleide å passere en grense flere gange i måneden, og da stemplet dem ut av landet og inn i neste begge veier. Husker hun som skulle fornye passet utbrøt: Sei meg, ka he dykke drive me? Det tøffeste stempelet jeg har er fra Seychellene
Mynona Skrevet 18. september 2011 #16 Skrevet 18. september 2011 Jeg måtte bytte pass engang før det utløp fordi det var stemplet fullt. Da hadde jeg faktisk ett tilleggspass som var stiftet fast i mitt Norske. Jeg pleide å passere en grense flere gange i måneden, og da stemplet dem ut av landet og inn i neste begge veier. Husker hun som skulle fornye passet utbrøt: Sei meg, ka he dykke drive me? Det tøffeste stempelet jeg har er fra Seychellene Hehe, jeg har en hel side med visum fra Kina, også en del stilige fra Karibien Jeg vil også bytte pass pga det er fullt... Må jobbe hardt for å få til det innen 5 år nå...
Gjest grønnfi Skrevet 18. september 2011 #17 Skrevet 18. september 2011 Skjønner ikke hvorfor amerikanerne stifter inn visa og napper det ut når vi kommer dit. Lite kult med en grønn strimle papir som er stiftet fast.
reiseglad Skrevet 18. september 2011 #18 Skrevet 18. september 2011 Jeg har vært i Hong Kong. Har jeg vært i Kina da?
Gjest grønnfi Skrevet 18. september 2011 #19 Skrevet 18. september 2011 Ha ha tenkte på akkurat den. Var det før eller etter overdragelsen? Hong Kong er jo en del av Kina så du har vel det :gjeiper:
Bernardette Skrevet 18. september 2011 #20 Skrevet 18. september 2011 Jo, det er fire land samlet i "Det Forente Kongeriket Storbritannia og Nord-Irland". NEI kjære, de er ikke land som Norge, Frankrike og Polen. Ja de er til dels selvstendige områder innenfor et større område (Storbritannia) men de er ikke fullstendige egne land. Storbritannia har makt over hele området og Storbritannia er landet, så har du vært i Wales er det Storbritannia som skal stå på listen din. Hva slags kriterier har du for å påstå at de er land, som Tyskland og Bulgaria er land?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå