Gå til innhold

Kjøpe dere ting til seg selv i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle har skrev i tillegg..."Med god sanvittighet" ?

Begynt her å tenker litt at jeg har lyst på ting men ofte i desember har jeg ikke sanvittighet til det. Tenker på barna og andre som jeg må kjøpe gave til. Dessuten vet jeg ikke hva andre kommer til å kjøpe for meg.

Unntak er nok ting som må til for fest. Hvis jeg trenger en liten, billige smykke e.l.

Ellers så kjøpe jeg nok ingenting. Jaja...kan hende jeg kjøpe en bok eller en blad.... :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

I utgangspunktet ikke ting som kan være gave.

Dvs, jeg kjøper ikke ei bok, om jeg kan få den i julegave. Kjøper ikke "større ting til huset" som jeg vet foreldre ville kunne gi oss i gave, uten å evt avtale at vi kjøper, de betaler, det er gaven.

Men jeg SKAL ha ny kjole til jul, og den kjøpes i desember, fordi jeg ikke har kjøpt den enda, og i morgen er det jo desember... Jeg skal kjøpe en del "dilleting" til foto (altså til album-innliming, farget papir (ja, syrefritt) og mønstersaks) i morgen også. Det er desember, det kunne vært gave sikkert, men jeg har ventet i mange måneder på å lime inn disse bildene (det var noen som ikke var blitt fremkalt dessverre) og gleder meg til å kose meg med det, og vil velge litt selv. Evt kan jeg få litt MER dersom jeg trives med dette, og noen vil kjøpe litt sånn?)

Samvittighet i forhold til gaver jeg skal kjøpe bekymrer meg ikke, direkte, men jeg er vant til å ha seriøst trang økonomi, så å prioritere meg selv nederst er jeg sånn sett vant til, det er ikke spesielt i desember.

Skrevet

Nei, jeg pleier ikke å kjøpe noe til meg selv i desember, med mindre det er spesiell sminke, klær el. til julen.

Syns det blir mest schwung over julegavene når jeg har vært sultforet på nye ting en stund.

Vil dessuten ikke risikere å kjøpe noe noen andre har tenkt til å gi meg.

Mannen min har flere ganger kjøpt "store" ting til seg selv rett før jul. Jeg har syntes det har vært såå irriterende, fordi dette i utgangspunktet har vært ting han heller kunne fått i gave.

Skrevet

Jeg kjøper masse til meg selv i desember. Når jeg shopper for julegaver ser jeg alltid så masse jeg bare "må" ha til meg selv; bøker, sminke og hudpleieprodukter f.eks. Jeg kjøper jo selvfølgelig ikke ting som jeg har sagt jeg ønsker meg, da. Jeg pleier å kalle dette "julegaver fra meg selv til meg selv" :-)

Hilsen Mrs. H som har julaften hele desember.. nesten :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøper masse til meg selv i julen! Og jeg har verdens beste samvittighet, jeg har nemlig ingått en avtale med alle bortsett fra mine aller nærmeste-Vi lar være å kjøpe gaver til hverandre, og bruker heller pengene på små gaver til oss selv..Synes rett og slett hele julegaveopplegget er betraktelig mindre interessant enn når jeg var sju..og vil ikke ha flere gaver jeg likevel legger bort i (den allerede overfylte) boden min.

Skrevet

Hmf.

Etter at jeg svarte i denne tråden, har jeg kjøpt:

-bukser

-støvletter

-korsett

-en bok

-ymse julepynt

Ergo:

Jeg trekker tilbake alt jeg sa! Jeg kjøper ting til meg selv i desember! Med god samvittighet!

...alle tingene var jo kupp, måtte bare slå til der og da, dessuten er det ingen som hadde tenkt på å kjøpe akkurat dette til meg i julegave..tror jeg.. :oops:

Skrevet

Etter som jeg er singel og har lite familie så kjøper jeg mye til meg selv, også til jul.

Kjøper mest klær og noe sminke.

Måtte ufrivillig kjøpe ny PC, så der gikk det noen kroner.Har ellers kjøpt meg 3 kjoler og 4 undertøysett.

Blir sikkert litt til siste dagene.

Skrevet
Skulle har skrev i tillegg...

???????????

Vel, jeg har nettopp kjøpt meg ny mobiltelefon.

Det er jo jul bare en gang i året, og jeg synes selv jeg har vært snill i år!

Skrevet

Vanligvis ikke, fordi det er så mye annet som skal ivaretas og brukes penger på.

Men nå skal jeg gå og kjøpe meg en genser som jeg har siklet etter lenge.

Fordi jeg fortjener det!

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på... :klø: det er økonomien som bestemmer, har nettopp vært å kjøpt meg støveletter til 1200 kroner, så jeg tenker at svaret blir JA :lol:

Skrevet

Jeg har også nettopp kjøpt meg ny mobil, var ikke helt planlagt men klarte ikke motstå fristelsen :lol:

Så svaret blir nok ja på meg også, men noe kan man vel unne seg :blunke:

Skrevet

Har ingen barn, men likevel nok av folk å gi julegave til. Men jeg har likevel unnet meg abonnement på et kvinneblad og kjøpt meg en enkel basic-genser i desember måned.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg er så velsignet at jeg kan bruke (nesten) alle pengene mine på meg selv, så ja - desember blir sikkert intet unntak. Må bare få lønn først.

Skrevet

Ja, jeg gjør nok det - og om jeg ikke har samvittighet til å kjøpe noe til meg selv så kjøper jeg noe til barna (klær som de jo alltid har behov for), da blir shoppingbehovet dekket med god samvittighet! :D

Skrevet

Åjadda! Kjøper det jeg har lyst på uansett årstid! Joda, familie og slikt får a pakker de og :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, kjøper ikke no særlig til meg selv i desember. Kjøper egentlig ikke noe særlig til meg selv noengang. Men skal finne masse å ønske meg til jul.

Kjøpte et par høyhælte støvletter som er litt spisse. De kosta 190 kr på tilbud. Og ja, de var faktisk fine for det om :)

Skrevet

Ja! :)

Fikk en venninne til å handle taxfree for meg, - så nå har jeg ny clarins renseskum, clarins toner, Chanel blush (no3 - kjempefin for litt mørke jenter nå om vinteren!!) og Chanel øyenskygge.

I går kjøpte jeg den nye eclat minute concealeren fra Clarins.

:sjarmor: shopping er gøy :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...