Gå til innhold

Ufattelig LITE effektiv

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har fått et (stort) problem - jeg har blitt så utrolig ineffektiv!

Før var jeg utrolig flink til å strukturere dagen, få gjort ting... Jeg har hatt en sykdomsperiode, og etter den har jeg falt helt ut... Klarer ikke gjøre noe, enda jeg skrive "huskeliste" på ting som MÅ gjøres. Dette gjelder både trening, husarbeid, telefoner - men særlig skolearbeid og lesing.

Går på et studium som krever mye lesing, men jeg får ikke lest noe. Sliter enormt med å konsentrere meg når jeg skal lese eller skrive oppgaver.

Noen tips til hvordan piske seg selv til gode rutiner? Jeg VET at problemene mine ikke skyldes annet enn latskap. Da jeg var syk var jo problemet nettopp det - men jeg er mye bedre nå, og klarer bare ikke komme tilbake til "det gamle"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp klokkeslett for tidsrom da du SKAL gjøre pliktene, med innlagte pauser. De pausene SKAL du ta. Da skjer det noe i hodet... det er rart.. men det funker.. bare fordi du vet at du har en pause om så og så lenge.

Plutselig kan du oppdage at det er fristende å hoppe over pausen, fordi du er så "inne" i det du holder på med. Men OBS: det er viktig at du tar pausen likevel. Selv om du ikke har vært så flink som du ville; pausen SKAL TAS. Og den skal ikke vare lenger enn tillatt.

Sett i gang. I DARE YOU TO PROVE ME WRONG. :popcorn:

Skrevet

Har du iPhone? Da anbefaler jeg deg å laste ned programmet iStudiez. Der kan du legge inn oppgaver osv. Jeg har lagt inn hva som skal forberedes til hver forelesning hele semesteret, arbeidskrav, innleveringer osv. Og så krysser man dem ut etterhvert som man er ferdig =) Legger fristen til forelesningsdagen, slik at jeg ser at "innen onsdag MÅÅÅÅ jeg ha lest kapittel 10, 11 og 12..." Syns dette funker bra som motivasjon, oversikt og for å følge egen progresjon i studiet :-) I tillegg kan man legge inn kalender med oversikt over forelesninger, kontaktinformasjon til forelesere osv.

Skrevet

Har du iPhone? Da anbefaler jeg deg å laste ned programmet iStudiez. Der kan du legge inn oppgaver osv. Jeg har lagt inn hva som skal forberedes til hver forelesning hele semesteret, arbeidskrav, innleveringer osv. Og så krysser man dem ut etterhvert som man er ferdig =) Legger fristen til forelesningsdagen, slik at jeg ser at "innen onsdag MÅÅÅÅ jeg ha lest kapittel 10, 11 og 12..." Syns dette funker bra som motivasjon, oversikt og for å følge egen progresjon i studiet :-) I tillegg kan man legge inn kalender med oversikt over forelesninger, kontaktinformasjon til forelesere osv.

Bare hopper inn: noen som vet om det finnes noe lignende for Android? Dette hørtes lurt ut! :jepp:

Til Ms. Raggsokk: jeg har ingen tips... er like ille selv for tiden ;)

• Liker 1
Skrevet

Finkel: Vet ikke, men det er godt mulig :-) Google iStudiez for Android eller study planner for android, så finner du helt sikkert noe :-) Bruker iStudiez hver eneste dag. Flott design, mange muligheter, enkelt og oversiktlig og SUPERNYTTIG!

Skrevet

Du er sikker på at du er helt frisk og at du ikke har noen depresjons-, utmattelses- eller ernæringsproblemer?

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Slik har jeg også blitt! Kjempe synd, for jeg var så motivert og så gira på alt som hadde med skolearbeid å gjøre rett før skolen startet igjen. Nå orker jeg knapt tanken og utsetter alt. Jeg suser vekk flere timer i uken på tull, rett og slett. Nå er det på tide å skjerpe seg! Prøver å komme meg ut og sitte på skolen mens jeg arbeider med oppgaver og lesing, men det hjelper ikke stort. Blir til at jeg blir skravlende med andre studenter. Har prøvd meg på lesesalen også, men det ender bare med at jeg sovner med hodet i bøkene :fnise:

Så jeg henger meg på her i håp om at du får noen gode tips ;)

Endret av idakaroline
Skrevet

Boka er litt cheesy, men har ganske mange gode poenger for den som har lett for å utsette ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...