AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Hei! I dag hadde vi i huset hjemmelaget pizza til middag. Det var moren min som laget den. Det ble lys, men tynn bunn, laget fra bunnen av. Brukte Gilde kvernet kjøttdeig, litt Norvegiaost samt Toro fyll med løk og tomater. Jeg har klart å regne ut kcal i kjøttdeigen, osten og fyllet, men så var det da denne bunnen (som vel er den mest kaloririke). Noen som har et overslag? Jeg spiste ca 3 stykker, valgte de med lite bunn. Vanlige ingredienser som hvetemel og vann. På forhånd takk
Gjest Mahareth Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Det vil variere veldig fra bunn til bunn. Jeg bruker f.eks. en spiseskje eller to med olivenolje i bunnen, det gir ekstra kcal. Mengden hvetemel utgjør også stor forskjell. En tynn, tett bunn kan gjerne ha like mye hvetemel som en tykk og luftig bunn. Du må nesten få den nøyaktige oppskriften av moren din, og regne ut med det grunnlaget heller.
Supraspinatus Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Hei! I dag hadde vi i huset hjemmelaget pizza til middag. Det var moren min som laget den. Det ble lys, men tynn bunn, laget fra bunnen av. Brukte Gilde kvernet kjøttdeig, litt Norvegiaost samt Toro fyll med løk og tomater. Jeg har klart å regne ut kcal i kjøttdeigen, osten og fyllet, men så var det da denne bunnen (som vel er den mest kaloririke). Noen som har et overslag? Jeg spiste ca 3 stykker, valgte de med lite bunn. Vanlige ingredienser som hvetemel og vann. På forhånd takk Mesterparten av energien finner du nok i osten og kjøttet - ikke i bunnen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Vel, hun laget bare såkalt slumpedeig :gjeiper: Å? Jeg har alltid trodd at bunnen har vært den største kaloribomben. Var lite ost på, kan tenke meg en to skiver per stykke. Kjøttdeig er jo 400 gram, så når jeg spiste tre stk blir vel det ca 150 g eller noe. Hmm...
Supraspinatus Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Vel, hun laget bare såkalt slumpedeig :gjeiper: Å? Jeg har alltid trodd at bunnen har vært den største kaloribomben. Var lite ost på, kan tenke meg en to skiver per stykke. Kjøttdeig er jo 400 gram, så når jeg spiste tre stk blir vel det ca 150 g eller noe. Hmm... La oss si det er rundt 200kcal per 100gram. Hvis det er en relativt tynn bunn så blir jo ikke det mange grammene.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Hm okei Føler selv jeg spiste nokså lite, 2 halvstore stykker, 3 om en vil. Føler ikke jeg ble noe særlig mett heller. Vanligvis blir jeg stappmett av å spise pizza, men nå spiste jeg sikkert halvparten av det jeg pleier. Jaja, sånn er det å være på slankern...
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Et godt tips er å lage pizza med corn tortillas (122 kcal per stykk) som bunn. Altså rett og slett minipizzaer med en tortilla per pizza. Kjempegodt, og hvis man sørger for at fyllet ikke er for rennende blir den også sprø og veldig god - pluss ferdig på 10 minutter. MYE bedre alternativ for oss pizzaelskere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå