Gå til innhold

Vasking av toalett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i ett kollektiv med 3 gutter og 1 jente.

I sommer har jeg vært bortreist hele tiden, og har derfor ikke vært i kollektivet. Problemet er at folka tydelighvis ikke har vært veldig nøye med vasking av toalettet (vi har dusj og toalett for seg, og alle 5 deler på ett toalett), og nå stinker det verre en værst. Jeg har vasket det etter jeg kom hjem, men syns ikke det hjelper. Lukter rett og slett urin.

Noen som nhar noen husmortips?

Skrevet

Har du prøvd sterke midler som f eks salmiakk?

Eddik skal fjerne lukt.

...Det best er jo om de du bor sammen med vasker etter seg. Stakkars deg, så kvalm jobb.

Skrevet

Kjøp toalettvaskemiddel med slik tupp som er bøyd oppover slik at du kommer godt til under kanten på toalettet. Slik som denne: Min lenke

Kjøp dokost med to koster slik at du også kommer til under kanten på toalettet. Slik som på dette bildet: Min lenke

Pass på at det ikke er "dovann" i dokostbeholderen. Det heller du i do og skyller ned. Jeg bruker denne Jif Universal utenpå doen, på doringene og lokket og på sisternen. Den øverste på bildet. Min lenke

Jeg ville ha vasket gulvet grundig og litt opp på veggene rundt toalettet. Kan høres ut som om de har hatt fest og har truffet gulvet og så har det sprutet opp på veggene..

First Price sine toalettblokker (wc fresh) lukter mildt og rent.

Skrevet

Kjøp toalettvaskemiddel med slik tupp som er bøyd oppover slik at du kommer godt til under kanten på toalettet. Slik som denne: Min lenke

Kjøp dokost med to koster slik at du også kommer til under kanten på toalettet. Slik som på dette bildet: Min lenke

Pass på at det ikke er "dovann" i dokostbeholderen. Det heller du i do og skyller ned. Jeg bruker denne Jif Universal utenpå doen, på doringene og lokket og på sisternen. Den øverste på bildet. Min lenke

Jeg ville ha vasket gulvet grundig og litt opp på veggene rundt toalettet. Kan høres ut som om de har hatt fest og har truffet gulvet og så har det sprutet opp på veggene..

First Price sine toalettblokker (wc fresh) lukter mildt og rent.

Fordi de var full altså..

Skrevet

Det som må til er en total nedskrubbing av vegger og gulv/toalett med salmiakkvann.

Skrevet

Jeg foreslår kloring i stedet for salmiakk. Klorin er desinfiserende, salmiakk fettløsende. Men ikke bland! Farlige avgasser osv :)

Skrevet

Hei takk for svar!

Har skrubbet ned hele toalettet med både grønnsåpe og salmiakk, men det lukter fremdeles. Hra dog ikke prøvd klor, så det skal jeg prøve da!!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg sverger til Domestos Fresh. Heller i, vasker med dokosten, og lar det stå der en stund før det trekkes ned. En times tid minst.

Skrevet

Du må nok vaske rundt selve doen og på veggene rundt, gutter kan lett bomme i fylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...