Gå til innhold

Ikke søkbart telefonnummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager å generalisere, men jeg lurer VIRKELIG på hvorfor så mange utlendinger har telefonnummer som ikke er søkbart i telefonkatalogen.no?

Har en bil til salgs på finn, og det er utelukkende utlendinger som har ringt på denne (med ett unntak). Når jeg søker opp telefonnummer på nett for å se hvem vedkommende er så er ikke telefonnummeret registrert.

WHY? Er det så innmari farlig å ha navnet tilgjengelig i telefonkatalogen?

Skrevet

Beklager å generalisere, men jeg lurer VIRKELIG på hvorfor så mange utlendinger har telefonnummer som ikke er søkbart i telefonkatalogen.no?

Har en bil til salgs på finn, og det er utelukkende utlendinger som har ringt på denne (med ett unntak). Når jeg søker opp telefonnummer på nett for å se hvem vedkommende er så er ikke telefonnummeret registrert.

WHY? Er det så innmari farlig å ha navnet tilgjengelig i telefonkatalogen?

Veldig mange opplever å bli stigmatisert på grunnlag av navnet sitt. Hvis de oppgir telefonnummer, eller evt ringer og ikke får svar der og da, så er sjansen stor for at de ikke blir ringt opp igjen når nummeret blir søkt på og det utenlandske navnet kommer opp.

Dette gjelder ikke bare salgssituasjoner forsåvidt. Jeg tror mange har hemmelig nummer fordi de da får en ekstra sjanse til å få kontakt med andre mennesker, og gjerne unngå de automatiske fordommene som følger med et utenlandsk navn.

Jeg har selv hemmelig nummer, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Det har bare blitt sånn, og jeg merker ingen ulemper ved det. Fordelen er at jeg i større grad styrer hvem som kan kontakte meg på mobiltelefon. Er forresten ikke utlending på noen måte.

Skrevet

Her er jeg litt dobbeltmoralsk av meg. :sjenert:

Jeg har selv uoppført nummer, men ringer aldri tilbake til folk som har ringt fra et uoppført nummer.

Skrevet

Hvordan får man uoppført nr?

Skrevet

^Hvis du har telenor logg inn på mine sider på telenor.no.

Det gjelder nå virkelig ikke bare utlendinger, hele min familie, meg og samboer og store deler av hans familie har også det og vi er alle norske :P

Skrevet

Tror mange utlendinger bare kjøper slike kontantkort a'la Lebara o.l. for å ringe billig til utlandet. De må vel ikke registreres, tror jeg...

Skrevet

Tror mange utlendinger bare kjøper slike kontantkort a'la Lebara o.l. for å ringe billig til utlandet. De må vel ikke registreres, tror jeg...

For å få sim-kort må det vel registreres. Men man kan velge å ikke bli oppført i telefonkataloger.

Skrevet

jeg har skjult nummer. har jeg ikke det, så ringer telefonselgere meg i hytt og pine. det ble veldig plagsomt til slutt. var 10 telefoner om dagen omtrent. og nei det nyttet ikke å registrere seg mot det

Skrevet

Fordi de betaler for tjenesten?

Skrevet (endret)

Eg har det også og eg er ikkje ein utlending :)

Eg har det fordi eg ikkje vil at folk skal få tak i nr mitt uten at eg har valgt å gi det til de. Dessuten har eg hatt eit par ekser og andre folk som har tatt kontakt tidligere når nummeret mitt sto oppført, noe eg ikkje har vært interessert i. Og eg er dritt lei telefonselgere.

Endret av Apophis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...