Gjest Donna Skrevet 30. november 2003 #1 Del Skrevet 30. november 2003 Når dere lager tandori Chicken av sånn pakke- hvor lenge steiker dere da kjøttet? Det står noe slikt som at det skal steikes raskt på sterk varme - men jeg er alltid redd det skal være rått inni - og så er det ikke lett å vurdere det med raskt. Jeg har prøvd med kylling filetter (skrives det sånn tro?) - som var det beste, og med svinekoteletter, og med kalkun i biter. Hadde nemlig håpet å finne et billigere alternativ til de dyre kylling filettene. Har noen andre forslag å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. november 2003 #2 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg steiker kjøttet ganske lenge. Egentlig koker jeg det vel, egentlig. For kjøttet ligger jo i masse creme fraiche, så det blir ikke akkurat stekt. Jeg vil heller ikke ha rått kjøtt, og det gjør ingenting om det står og putrer en stund under lokk. Blir bare deilig smak av det! Jeg pleier å ha kjøttet i gryta når risen koker, og så er det ferdig samtidig. Vi hadde tandoori chicken på fredag, og det er snadder...mmm!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2003 #3 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg steiker ikke kjøttet i creme fraiche. jeg lar det ligge i marinaden - og så steiker jeg det derfra. kanskje det finnes ulike måter å gjøre det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. november 2003 #4 Del Skrevet 30. november 2003 Det finnes sikkert ulike måter, ja. Vi begynte med ferdige pakker, og det er så lenge siden, at jeg ikke helt husker hvordan det var. Olje + krydderblanding, stemmer det? TORO??? Etterhvert gikk vi over til å kjøpe små krydderposer beregnet på tandoori chicken. De har dem i alle fall på meny. Gule poser til ca 10 kroner pr. stykk. Hver pose pleier jeg å blande ut i en boks creme fraiche. Da vi var i London i pinsen, var vi innom en innvandrerbutikk for å handle noe chips og snop. Der fant vi også mye spennende krydder! Jeg kom ut med en halvkilos pose med tandoori krydder, og dette har jeg allerede brukt opp... Jeg brukte dette på samme måte som med krydderposene jeg kjøpte hjemme; blandet krydderet i creme fraiche og lot kyllingkjøttet ligge og godgjøre seg oppi der før steking. Når man bruker creme fraiche blir det som en gryterett, med ganske mye saus. Veldig godt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. november 2003 #5 Del Skrevet 30. november 2003 billigere blir det jo om du bruker en ferdig grillet kylling- og like godt, men klart vi steker den også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 1. desember 2003 #6 Del Skrevet 1. desember 2003 Vi lar bitene ligge i marinaden 'en stund', bruner så på alle sider og legger til side mens jeg lager sausen. Legger bitene oppi til slutt og lar det stå og hutre-putre i en god halvtime, kanskje mer til og med.... Er jo bare såååå godt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå